Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/33188
Title: Ο καθηγητής/προσπολιτιστής αντιμέτωπος με την πρόκληση της πολυπολιτισμικής τάξης: τα προβλήματα επιμόρφωσης, κινήτρου, μέσων. Μελέτη περίπτωσης της γαλλικής και της ισπανικής ως ξένη γλώσσα, στον πρώτο κύκλο της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στην Ελλάδα, στην Ισπανία και στην Πορτογαλία.
Authors: ΠΑΤΕΡΙΑΝΑΚΗ, ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΜΑΡΙΛΕΝΑ
Advisor: Αλικιώτη, Άννα
Keywords: προσπολιτισμός;acculturation;επιμόρφωση;formation;εκπαιδευτικός;enseignant;γαλλικά/ισπανικά;flé/elé;πολυπολιτισμική τάξη;classe multiculturelle
Issue Date: Oct-2016
Abstract: Οι σύγχρονες ευρωπαϊκές κοινωνίες χαρακτηρίζονται από μία αυξάνουσα πολυπολιτισμικότητα. Αυτή η πολιτισμική διαφορετικότητα είναι εμφανής στην σχολική τάξη. Στα πλαίσια της δημόσιας εκπαίδευσης, ο καθηγητής ξένων γλωσσών καλείται ν’ αναλάβει τον ρόλο του «προσπολιτιστή», προκειμένου να διασφαλίσει τον διαπολιτισμικό διάλογο, να κινήσει στους μαθητές το ενδιαφέρον για τη διαφορετικότητα, να εκμηδενίσει τα ξενοφοβικά συναισθήματα και να δημιουργήσει μελλοντικούς πολίτες με κατανόηση, υπεύθυνους, δημοκρατικούς. Η παρούσα διπλωματική διατριβή είναι αφιερωμένη στην έρευνα μεταξύ καθηγητών γαλλικής και ισπανικής γλώσσας που εργάζονται στην Ελλάδα, στην Ισπανία και στην Πορτογαλία και χωρίζεται σε τρία μέρη. Το πρώτο μέρος περιλαμβάνει τα χαρακτηριστικά του εκπαιδευτικού συστήματος. Επισημαίνονται οι διαφορές/ομοιότητες των τριών χωρών σχετικά με τη θέση των ξένων γλωσσών στα τρία εκπαιδευτικά συστήματα, τα χαρακτηριστικά του εκπαιδευτικού σώματος, καθώς επίσης και τη θέση της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης σύμφωνα με τις επίσημες οδηγίες. Επιπλέον προσπαθούμε να διασαφηνίσουμε την έννοια-κλειδί (προσπολιτισμός ) και να εξηγήσουμε πώς επηρεάζει διδάσκοντες και διδασκόμενους. Το δεύτερο μέρος αφορά στην μεθοδολογική αξιοποίηση της έρευνας. Παρουσιάζουμε τη βάση της προβληματικής μας, εάν δηλαδή οι επαγγελματίες είναι επαρκώς εξοπλισμένοι ούτως ώστε να πραγματοποιήσουν μία διαπολιτισμική διδασκαλία. Αυτό διερευνάται διά μέσου ημι-κατευθυνόμενων συνεντεύξεων, προκειμένου ν’ αποκτήσουμε επίγνωση της κατάστασης που αντιμετωπίζουν και να μάθουμε τις πρακτικές τους. Στο τρίτο μέρος προσκομίζουμε τα αποτελέσματα που συγκεντρώσαμε, σύμφωνα με τα οποία ο βαθμός υλοποίησης του προσπολιτισμού δεν είναι αρκετά υψηλός εξαιτίας διαφόρων παραγόντων. Τα προβλήματα που εντοπίσαμε, μας οδήγησαν στο να διατυπώσουμε κάποιες προτάσεις, οι οποίες αποτελούν σημεία αναφοράς για την ενίσχυση του προσπολιτισμού.
Appears in Collections:ΓΑΛ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
MEMOIRE-5.pdfΚυρίως σώμα διπλωματικής2.11 MBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.