Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/33179
Title: Απόψεις των εκπαιδευτικών για τα κριτήρια επιλογής διευθυντών σχολικών μονάδων σε σχολεία Β'/ θμιας Εκπαίδευσης του Δήμου Καλαμαριάς Θεσσαλονίκης. Η παράμετρος " αποτελεσματικός ηγέτης".
Authors: Τσάμης, Ιωάννης
Advisor: Αναστασίου, Σοφία
Keywords: Ηγέτης;Leader
Issue Date: Oct-2016
Abstract: Το σύγχρονο εκπαιδευτικό σύστημα καλείται να μεταβάλει τον παραδοσιακό τρόπο λειτουργίας του και να προσαρμοστεί στις απαιτήσεις και τις προκλήσεις της σύγχρονης παγκοσμιοποιημένης κοινωνίας. Η διείσδυση των νέων τεχνολογιών, η εφαρμογή της καινοτομίας και η διάχυση της γνώσης καθιστούν αναγκαίο τον εκσυγχρονισμό της εκπαιδευτικής διαδικασίας και του μαθησιακού περιβάλλοντος, δίνοντας έμφαση στον ίδιο τον μαθητή. Στο νέο αυτό περιβάλλον ο μαθητής καλείται να αναπτύξει την κριτική του σκέψη, να εμπλουτίσει τις γνώσεις του και να αξιοποιήσει τις νέες τεχνολογίες. Η αποτελεσματικότητα, όμως λειτουργίας του σχολείου και ικανοποίησης των σύγχρονων απαιτήσεων καθορίζεται από τον τρόπο λειτουργίας και οργάνωσης των σχολικών μονάδων και από την αποτελεσματικότητα της διοίκησης του. Για τον λόγο αυτό η εργασία αυτή μελετά τη σημασια του αποτελεσματικού ηγέτη στο χώρο του σχολείου και διερευνά τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του, όπως αυτά καθορίζονται από τις προσδοκίες των ίδιων των εκπαιδευτικών. Ιδιαίτερη έμφαση πρέπει να δοθεί στα αποτελέσματα αυτής της έρευνας, καθώς αναλύουν βασικές παραμέτρους του τρόπου επιλογής των σχολικών ηγετών, Ειδικότερα, το δείγμα αποτέλεσαν 97 γυναίκες και 69 άνδρες. Τα σημαντικότερα αποτελέσματα αυτής της έρευνας εστιάζονται στο ότι οι εκπαιδευτικοί με μεγαλύτερη προϋπηρεσία παρουσιάζονται πιο απαιτητικοί αλλά και λιγότερο ικανοποιημένοι από τη δράση της σχολικής ηγεσίας, ενώ επίσης, οι περισσότεροι εκπαιδευτικοί θεωρούν ως βασικούς παράγοντες ενίσχυσης της αποτελεσματικότητας των σχολικών ηγετών την εμπειρία, τη δημοκρατικότητα και την επιμόρφωση. Τέλος, διαφοροποιούνται τα κριτήρια επιλογής των σχολικών ηγετών ανάμεσα στα δύο φύλα, καθώς οι γυναίκες εκπαιδευτικοί δίνουν μεγαλύτερη έμφαση στην εφαρμογή καινοτόμων προγραμμάτων.
Appears in Collections:ΕΚΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Διπλωματική εργασία Τσάμη Ιωάννη 87990.pdf'Κυρίως σώμα διπλωματικής', 'Παράρτημα', 'Συνοδευτικό υλικό' κ.α.815.48 kBUnknownView/Open


This item is protected by original copyright



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.