Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/33173
Title: Ο ρόλος του υποδιευθυντή σε σχολεία της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Συγκριτική μελέτη με τον ρόλο του υποδιευθυντή σε δημοτικά σχολεία της Γερμανίας.
Authors: ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗ, ΑΓΝΗ
Advisor: Καραφύλλης, Αθανάσιος, Δρ.
Keywords: διοίκηση σχολικών μονάδων;school management;υποδιευθυντής;vice principal;Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση;primary schools
Issue Date: Oct-2016
Abstract: ΠΕΡΙΛΗΨΗ Η ερευνητική αυτή προσπάθεια έχει ως κύριο θέμα την διερεύνηση του ρόλου του υποδιευθυντή σε σχολεία της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, τα καθήκοντα και τις αρμοδιότητες που διέπουν αυτόν τον θεσμό και τον επαναπροσδιορισμό του θεσμού της υποδιεύθυνσης στη σημερινή εποχή. Επιπλέον, γίνεται μια συγκριτική μελέτη με το θεσμικό πλαίσιο του υποδιευθυντή σε δημοτικά σχολεία της Γερμανίας και συγκεκριμένα στο ομόσπονδο κρατίδιο της Βρέμης, με σκοπό την ανάδειξη των ομοιοτήτων αλλά και των διαφορών στον θεσμό του υποδιευθυντή. Ταυτόχρονα, θα γίνει προσπάθεια να εντοπιστούν τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν και θα κατατεθούν προτάσεις για την βελτίωση της θέσης. Ο υποδιευθυντής είναι ένα από τα όργανα που ασκούν διοικητικό έργο στη σχολική μονάδα. Δυστυχώς δεν υπάρχει μεγάλη βιβλιογραφία που να εστιάζει από τη μια στο ρόλο και στις αρμοδιότητες του ,και από την άλλη στις ανάγκες και στις βελτιωτικές παρεμβάσεις στις συνθήκες εργασίας του. Οι απαιτήσεις ενός σύγχρονου σχολείου προτάσσει ως αναγκαία την αναβάθμιση του παραμελημένου κατά μια έννοια θεσμού της υποδιεύθυνσης σε μια σχολική μονάδα, με σκοπό την καλύτερη οργάνωση και διοίκηση της. Επιπλέον, η σύγκριση με τον θεσμό του υποδιευθυντή σε σχολεία της Γερμανίας ευελπιστούμε πως θα συμβάλλει στην γενικότερη αντίληψη που έχουν οι χώρες για την διοίκηση και διεύθυνση μιας σχολικής μονάδας. Στην παρούσα έρευνα ακολουθήθηκε η ποιοτική προσέγγιση. Τα στοιχεία συλλέχθηκαν με την τεχνική της συνέντευξης από 12 υποδιευθυντές σε δημοτικά σχολεία της Αλεξανδρούπολης, και από 6 υποδιευθυντές σε σχολεία της Βρέμης. Οι διαπιστώσεις της έρευνας εντοπίζουν τη σημασία της συμβολής του υποδιευθυντή στην αποτελεσματικότητα του σχολείου, στη σχέση με όλους τους εμπλεκόμενους στην σχολικό περιβάλλον, στην σχολική κουλτούρα και στην εισαγωγή της καινοτομίας. Καταγράφουν τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν και αναγνωρίζουν βελτιωτικές παρεμβάσεις, όπως τον περιορισμό των διδακτικών καθηκόντων και την ανάγκη για επιμόρφωση σε θέματα οργάνωσης και διοίκησης της εκπαίδευσης.
Appears in Collections:ΕΚΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Μεταπτυχιακή εργασία Καραγιάννη Αγνή.pdfΑρχείο pdf, Κυρίως σώμα διπλωματικής εργασίας.1.68 MBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.