Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/33164
Title: Αξιοποίηση του εκπαιδευτικού λογισμικού στη Φυσική με έμφαση στον Ηλεκτρομαγνητισμό
Authors: Τσέλιος, Νικόλαος
Advisor: Λεϊσος, Αντώνιος
Keywords: Προσομοιώσεις Φυσικής;Προσομοιώσεις Ηλεκτρομαγνητισμού;Εργαστήριο από απόσταση;Τηλε-εργαστήριο;Τηλεεργαστήριο;Physics Simulations;Simulation Electromagnetics;Laboratory remotely;Tele-laboratory;Tele laboratory
Issue Date: Oct-2016
Abstract: Η χρήση των νέων τεχνολογιών κατά τη διδασκαλία της Φυσικής είναι πολύ σημαντική και παρέχει το καλύτερο αποτέλεσμα στην εκπαιδευτική διαδικασία. Για την πραγματοποίηση μιας τέτοιας διδασκαλίας απαιτείται η γνώση των αντίστοιχων προσομοιώσεων, του τρόπου που εκτελούνται και των δυνατοτήτων που έχουν αυτές. Στην παρούσα διπλωματική εργασία ένας βασικός στόχος ήταν η συγκέντρωση των προσομοιώσεων του Ηλεκτρομαγνητισμού και η τακτοποίησή τους ώστε να μπορεί ο εκπαιδευτικός να επιλέξει την καλύτερη ή τις καλύτερες για τη διδασκαλία του κάθε φορά. Στη διδασκαλία της φυσικής όμως χρειάζεται και η επαφή με τον πραγματικό κόσμο, κάτι που θα βοηθήσει στην αποτελεσματικότητα των διδακτικών στόχων. Έτσι δεύτερος μεγάλος στόχος της εργασίας ήταν η διερεύνηση της δυνατότητας πραγματοποίησης εργαστηρίου Φυσικής από απόσταση, το οποίο παρέχει αρκετά πλεονεκτήματα όταν το πραγματικό εργαστήριο είναι αδύνατο να χρησιμοποιηθεί. Στο πρώτο κεφάλαιο αναπτύσσεται η σημασία των προσομοιώσεων κατά την διδασκαλία της φυσικής και η παιδαγωγική τους αξία, στο δεύτερο κεφάλαιο ταξινομούνται οι προσομοιώσεις που αφορούν τον ηλεκτρομαγνητισμό ανάλογα με την πηγή προέλευσή τους. Συγκεκριμένα παρουσιάζονται οι προσομοιώσεις που χρησιμοποίησαν και χρησιμοποιούν οι εκπαιδευτικοί της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στην διδασκαλία τους, όπως φαίνεται στο διαδίκτυο. Στο τρίτο κεφάλαιο εμφανίζονται πιο εξειδικευμένες προσομοιώσεις σχετικές με τον Ηλεκτρομαγνητισμό, που συμπληρώνουν την προηγούμενη λίστα των προσομοιώσεων Φυσικής και μπορούν να χρησιμοποιηθούν από τον εκπαιδευτικό της δευτεροβάθμιας στη διδασκαλία του Ηλεκτρομαγνητισμού. Στο τέταρτο κεφάλαιο παρουσιάζεται η ιδέα της υλοποίησης ενός εργαστηρίου φυσικής ελεγχόμενου από απόσταση (τηλεργαστήριο). Αναφέρονται τα πλεονεκτήματα που μπορεί να έχει, εξετάζονται οι δυνατότητες υλοποίησής του και αναλύεται η διαδικασία που θα ακολουθηθεί κατά την πραγματοποίηση του απομακρυσμένου εργαστηρίου για το πείραμα μέτρησης του λόγου e/m του ηλεκτρονίου που υπολογίστηκε από τον J.J. Thomson.
Appears in Collections:ΚΦΕ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ΤΣΕΛΙΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ-ΚΦΕ-ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ 2016.pdfΚυρίως σώμα διπλωματικής4.67 MBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.