Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/33131
Title: ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΗ ΤΩΝ ΑΠΟΨΕΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΟΜΕΝΩΝ ΣΕ ΣΧΟΛΕΙΑ ΔΕΥΤΕΡΗΣ ΕΥΚΑΙΡΙΑΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ ΑΤΤΙΚΗΣ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟΝ ΡΟΛΟ ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΟΥ ΨΥΧΟΛΟΓΟΥ
Authors: ΕΥΑΓΓΕΛΙΝΟΣ, ΝΙΚΟΛΑΟΣ
Advisor: Ανάγνου, Ευάγγελος
Keywords: Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας;Σύμβουλος Ψυχολόγος;Εκπαίδευση Ενηλίκων;Σύμβουλος Ψυχολόγος;Second Chance Schools;Consultant Psychologist;Adult Education;Lifelong learning
Issue Date: Oct-2016
Abstract: Η λειτουργία των Σχολείων Δεύτερης Ευκαιρίας (Σ.Δ.Ε.) συνδέεται με την ευρύτερη πολιτική της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την εξάλειψη του κοινωνικού αποκλεισμού των πολιτών που για διάφορους λόγους είχαν εγκαταλείψει πρόωρα το σχολείο. Τα Σ.Δ.Ε. έχουν ως βασικό σκοπό να βοηθήσουν τους πολίτες να αναπτύσσουν την ικανότητα να “μαθαίνουν πώς να μαθαίνουν”, επιτρέποντάς τους να προσαρμόζονται στις συνεχόμενες αλλαγές στο χώρο της τεχνολογικής και επιστημονικής γνώσης, ώστε να είναι “ενασχολήσιμοι” εφόρου ζωής. Για να το επιτύχουν αυτό στελεχώνονται με εξειδικευμένο προσωπικό, στο οποίο περιλαμβάνεται ο Σύμβουλος Ψυχολόγος, ο οποίος έχει σαν βασική αρμοδιότητα να παρέχει στους εκπαιδευόμενους και ειδικά σε εκείνους που δυσκολεύονται να λειτουργήσουν στο εκπαιδευτικό πλαίσιο των Σ.Δ.Ε, συμβουλευτικές υπηρεσίες σε θέματα που σχετίζονται με την προσωπική και την κοινωνική τους ανάπτυξη. Στην παρούσα εργασία έγινε προσπάθεια να διερευνηθούν οι απόψεις των εκπαιδευόμενων στα Σ.Δ.Ε. σχετικά με α) την αναγκαιότητα του θεσμού του Συμβούλου Ψυχολόγου στα Σ.Δ.Ε., β) τους τομείς στους οποίους οι εκπαιδευόμενοι θεωρούν ότι τους παρέχεται υποστήριξη από τον Σύμβουλο Ψυχολόγο και γ) τις γνώσεις, τις δεξιότητες και τις στάσεις που οι εκπαιδευόμενοι θεωρούν ότι έχουν κατακτήσει ή βελτιώσει με τη βοήθεια του Συμβούλου Ψυχολόγου για την αποτελεσματικότερη αντιμετώπιση των προβλημάτων τους. Για τον σκοπό αυτό, χορηγήσαμε αυτοσχέδιο ερωτηματολόγιο σε εκπαιδευόμενους του Β΄ κύκλου σπουδών τριών Σ.Δ.Ε. της Περιφέρειας Αττικής. Τα αποτελέσματα της έρευνας υποδεικνύουν ότι: α) οι εκπαιδευόμενοι θεωρούν πως ο ρόλος του Συμβούλου Ψυχολόγου είναι αναγκαίος για την επιτυχή φοίτηση και ολοκλήρωση των σπουδών τους, β) οι εκπαιδευόμενοι θα απευθυνόντουσαν στον Σύμβουλο Ψυχολόγο για θέματα που αφορούν την ενίσχυση της αυτογνωσίας / αυτοαντίληψης, τη διαχείριση του άγχους και των αρνητικών συναισθημάτων, τις διαπροσωπικές σχέσεις, τα προσωπικά προβλήματα και τα οικογενειακά προβλήματα, γ) στις σημαντικότερες γνώσεις και δεξιότητες που θεωρούν ότι έχουν αποκτήσει ή βελτιώσει οι εκπαιδευόμενοι με τη βοήθεια του Συμβούλου Ψυχολόγου περιλαμβάνονται οι διαφορετικοί τρόποι διαχείρισης των αρνητικών τους συναισθημάτων και οι αποτελεσματικότεροι τρόποι αντιμετώπισης των προβλημάτων τους. Στις στάσεις που φαίνεται να έχουν αλλάξει οι εκπαιδευόμενοι με τη βοήθεια του Συμβούλου Ψυχολόγου περιλαμβάνονται οι αλλαγές στη συμπεριφορά τους, στον τρόπο σκέψης τους και στον τρόπο με τον οποίο αντιμετωπίζουν την ίδια τους τη ζωή.
Appears in Collections:ΕΚΠ Διπλωματικές Εργασίες



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.