Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/33128
Title: Η αποτελεσματικότητα των μορφών επικοινωνίας στην εξΑΕ λαμβάνοντας υπόψη το φύλο των διδασκομένων.
Authors: Σωτηροπούλου, Ελένη
Advisor: Καλογιαννάκης, Μιχαήλ
Keywords: Εξ αποστάσεως εκπαίδευση;Επικοινωνία;Μορφές επικοινωνίας;Καθηγητής Σύμβουλος;Τεχνολογίες πληροφορίας και επικοινωνιών;Φύλο
Issue Date: Oct-2016
Abstract: Η παρούσα έρευνα σκοπό έχει να διερευνήσει την επίδραση του παράγοντα φύλου στην επικοινωνία καθηγητή και φοιτητών σε ένα εξ αποστάσεως πρόγραμμα εκπαίδευσης και την αποτελεσματικότητά των μορφών επικοινωνίας, λαμβάνοντας υπόψη το φύλο των φοιτητών. Για την υλοποίηση της έρευνας χρησιμοποιήθηκε η ποσοτική μέθοδος. Η συλλογή δεδομένων πραγματοποιήθηκε με τη βοήθεια ερωτηματολογίου. Το δείγμα της έρευνας αποτέλεσαν 98 φοιτητές του μεταπτυχιακού προγράμματος του ΕΑΠ «Σπουδές στην Εκπαίδευση». Τα κυριότερα ευρήματα της έρευνας έδειξαν ότι ο κυριότερος λόγος που δυσχεραίνει την επικοινωνία φοιτητών και καθηγητή είναι η έλλειψη οικειότητας με τον καθηγητή και ακολουθούν η έλλειψη χρόνου λόγω οικογενειακών και επαγγελματικών υποχρεώσεων. Όπως διαπιστώθηκε υπάρχουν στατιστικά σημαντικές διαφορές ανάμεσα στα φύλα καθώς οι άντρες υιοθετούν περισσότερο την άποψη ότι η επικοινωνία επηρεάζεται λόγω έλλειψης χρόνου από οικογενειακές και επαγγελματικές υποχρεώσεις. Πρώτη στις προτιμήσεις των δύο φύλων είναι η ηλεκτρονική επικοινωνία με κυρίαρχο μέσο το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο, ακολουθεί η διαπροσωπική επικοινωνία με εξίσου υψηλά ποσοστά, ενώ τελευταία έρχεται η τηλεφωνική επικοινωνία. Τα δύο φύλα συμφωνούν ότι οι ΟΣΣ είναι αποτελεσματικές τόσο για την ικανοποίηση των εκπαιδευτικών όσο και των συναισθηματικών αναγκών. Η ηλεκτρονική επικοινωνία αναδείχτηκε ότι είναι αποτελεσματική για την ικανοποίηση των εκπαιδευτικών αναγκών αλλά λιγότερο αποτελεσματική για την ικανοποίηση των συναισθηματικών αναγκών. Η τηλεφωνική επικοινωνία βρέθηκε λιγότερο αποτελεσματική. Υπήρξε διαφοροποίηση στα δύο φύλα, καθώς οι άντρες θεωρούν ότι η ηλεκτρονική και η τηλεφωνική επικοινωνία βοηθάει περισσότερο στην ενθάρρυνση για τη συνέχιση των σπουδών. Επίσης και τα δύο φύλα βρήκαν αρκετά έως πολύ αποτελεσματική την Εκπαιδευτική Πύλη του ΕΑΠ. Η περιορισμένη συμμετοχή στο χώρο συζητήσεων επηρεάστηκε από την έλλειψη χρόνου λόγω υποχρεώσεων, την έλλειψη ενδιαφέροντος για τα θέματα συζήτησης, καθώς και την έλλειψη ανταπόκρισης της εκπαιδευτικής ομάδας. Τέλος αναδείχτηκε ότι οι τηλεδιασκέψεις δεν μπορούν να αντικαταστήσουν τις ΟΣΣ, αλλά μπορούν να χρησιμοποιηθούν συμπληρωματικά με αυτές, ενώ οι άντρες φοιτητές υιοθετούν περισσότερο την άποψη ότι οι τηλεδιασκέψεις μπορούν να βελτιώσουν την επικοινωνία με τον καθηγητή.
Appears in Collections:ΕΚΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Τελική Έκθεση Σωτηροπούλου Ελένη.pdfΚυρίως σώμα διπλωματικής - Παράρτημα1.76 MBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.