Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/33126
Title: Σχέση νηπιαγωγείου και οικογένειας: Αντιλήψεις και προσδοκίες μητέρων με διαφορετικό οικονομικό και κοινωνικό υπόβαθρο.
Authors: ΘΕΟΔΩΡΟΥ, ΜΑΡΙΑ
Advisor: ΣΙΑΝΟΥ-ΚΥΡΓΙΟΥ, ΕΛΕΝΗ
Keywords: Σχέση, αντιλήψεις, νηπιαγωγοί, μητέρες, επικοινωνία, κοινωνική τάξη;Relationship, beliefs, preschool teachers, mothers, communication, social class
Issue Date: Oct-2016
Abstract: Η μελέτη διερευνά τις αντιλήψεις μητέρων που ανήκουν σε μεσαία και χαμηλά κοινωνικό-οικονομικά στρώματα σχετικά με τις σχέσεις τους με τις νηπιαγωγούς των παιδιών τους. Σχετικές έρευνες αναδεικνύουν το ζήτημα διαφορετικών ποιοτικά σχέσεων ανάμεσα σε μητέρες και νηπιαγωγούς ανάλογα με την κοινωνική τάξη των μητέρων. Το βασικό ερώτημα που επιχειρείται να απαντηθεί είναι τι σχέση έχουν οι μητέρες με τις νηπιαγωγούς. Έπειτα, η μελέτη επιχειρεί να αποκαλύψει αν η κοινωνική τάξη διαφοροποιεί τις αντιλήψεις των μητέρων, τις προσδοκίες τους από το νηπιαγωγείο και τέλος τις δυσκολίες της σχέσης μητέρας- νηπιαγωγού. Ως προς την επίτευξη αυτών των στόχων χρησιμοποιήθηκε ποιοτική μεθοδολογία. Τέσσερις μητέρες μεσαίων και χαμηλών κοινωνικό-οικονομικών στρωμάτων παραχώρησαν ατομικές συνεντεύξεις με κατά πρόσωπο επαφή. Βασικά ευρήματα της έρευνας, τα οποία δίνουν απαντήσεις τόσο στο κεντρικό ερευνητικό ερώτημα, όσο και στα επιμέρους ερωτήματα, αποκαλύπτουν θετικές σχέσεις ανάμεσα σε μητέρες και νηπιαγωγούς, αλλά και διαφορετικό βαθμό τόσο επικοινωνίας όσο και συνεργασίας ανάμεσα τους ανάλογα με την κοινωνική τάξη των μητέρων. Πιο συγκεκριμένα, τα μεσαία στρώματα έχουν συχνότερη επαφή με τον εκπαιδευτικό, εμπλέκονται περισσότερο στη σχολική ζωή των παιδιών, γνωρίζουν τρόπους γονεϊκής εμπλοκής και δείχνουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τη σχολική πρόοδο των παιδιών και το εκπαιδευτικό πρόγραμμα. Από την άλλη μεριά, οι μητέρες που ανήκουν στα χαμηλά στρώματα, δε γνωρίζουν τρόπους γονεϊκής εμπλοκής, δείχνουν περισσότερη εμπιστοσύνη στο έργο του εκπαιδευτικού και εστιάζουν το ενδιαφέρον τους κυρίως σε θέματα διατροφής και καλής υγείας των παιδιών τους. Δεν εντοπίζονται ιδιαίτερα εμπόδια στη σχέση μητέρας- νηπιαγωγού. Η σημασία της μελέτης έγκειται στο γεγονός ότι επιβεβαιώνει προηγούμενες μελέτες αναφορικά με το ότι η κοινωνική τάξη της μητέρας επηρεάζει τη σχέση της με τη νηπιαγωγό, με αποτέλεσμα μία σχέση συνεργασίας και επικοινωνίας γονέα-εκπαιδευτικού να λειτουργεί μόνο υπέρ μαθητών που ανήκουν στα μεσαία και υψηλά κοινωνικό-οικονομικά στρώματα.
Appears in Collections:ΕΚΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Theodorou.pdfΚυρίως σώμα διπλωματικής1.21 MBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.