Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/33122
Title: Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΚΑΙ Η ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ. ΜΙΑ ΕΜΠΕΙΡΙΚΗ ΕΡΕΥΝΑ ΣΕ ΣΧΟΛΕΙΑ ΤΗΣ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ, ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΟΥ Ν. 4327/15
Authors: ΑΔΑΜΟΠΟΥΛΟΥ, ΦΩΤΕΙΝΗ
Advisor: ΚΑΡΑΦΥΛΛΗΣ, ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ
Keywords: γυναίκα εκπαιδευτικός, διευθύντρια, γυναικεία υποεκπροσώπη-ση, φύλο, εμπόδια, καριέρα;female teacher, headmistress, female underrepresentation, gender, obstacles, career
Issue Date: Oct-2016
Abstract: Ο διευθυντής στη σχολική μονάδα είναι ο ηγέτης της και το πρόσωπο που ασχολείται με τις διοικητικές και υπηρεσιακές λειτουργίες, καθώς και με την παιδαγωγική διάσταση του σχολείου. Η διεύθυνση των σχολικών μονάδων τόσο στην Ελλάδα όσο και στις άλλες χώρες απασχολεί τους υπευθύνους με σκοπό την καλύτερη λειτουργία των σχολείων και τη μέγιστη απόδοσή των διευθυντών. Ο χώρος της διοίκησης, όμως, και ιδιαίτερα στη χώρα μας, υποεκπροσωπείται από το γυναικείο φύλο. Οι μελέτες και οι έρευνες στρέφονται, με ιδιαίτερο ενδιαφέρον, στην υποεκπροσώπηση των γυναικών στη διοίκηση των εκπαιδευτικών μονάδων και γενικά στις θέσεις ευθύνης στο χώρο της εκπαίδευσης. Η άνιση εκπροσώπηση των γυναικών σε θέσεις ηγεσίας τόσο στην Πρωτοβάθμια όσο και στη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση και μετά την εφαρμογή του Ν.4327/2015 για την επιλογή στελεχών, αποτέλεσε την αφορμή της παρούσας έρευνας. Συγκεκριμένα, η έρευνα που ακολουθεί έχει ως στόχο την ανάδειξη των προβλημάτων που αντιμετωπίζουν οι γυναίκες εκπαιδευτικοί κατά τη διεκδίκηση των διευθυντικών θέσεων, τη διερεύνηση των λόγων για τους οποίους επιθυμούν να διοικήσουν και τα αίτια της χαμηλής εκπροσώπησης του γυναικείου φύλου στη διοίκηση. Μέσα από τη διεξαγωγή ποσοτικής έρευνας, με τη χρήση ερωτηματολογίου, σε 101 γυναίκες εκπαιδευτικούς που υπηρετούν στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση Δυτικής Θεσσαλονίκης, διαπιστώθηκε ότι ο αριθμός των γυναικών που κατέχουν διευθυντικές θέσεις είναι πολύ μικρός, αν και διαθέτουν τα προσόντα και τις ικανότητες για τη θέση του διευθυντή. Η έρευνα κατέδειξε, μεταξύ των άλλων, την κοινωνία με τις στερεότυπες αντιλήψεις της, τις αυξημένες οικογενειακές υποχρεώσεις των γυναικών εκπαιδευτικών, την ίδια τη γυναίκα, καθώς και την αγάπη των γυναικών εκπαιδευτικών για τη διδασκαλία να αποτελούν τους κύριους ανασταλτικούς παράγοντες για τη διεκδίκηση των θέσεων ηγεσίας. Τα κίνητρα των γυναικών για την κατάληψη της διευθυντικής θέσης είναι η προσφορά τους στην εκπαίδευση και την κοινωνία, το κύρος και η αναγνώριση αλλά και το οικονομικό όφελος.
Appears in Collections:ΕΚΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ΑΔΑΜΟΠΟΥΛΟΥ ΦΩΤΕΙΝΗ - ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ.pdf1.2 MBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.