Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/33120
Title: Διαχείριση αλλαγής στην Προσχολική Εκπαίδευση: Η περίπτωση της χρήσης Νέων Τεχνολογιών ως εργαλείο μάθησης στο Νηπιαγωγείο.
Authors: Χατζηδημητρίου, Γεωργία
Advisor: Κονιδάρη, Βικτωρία Χρυσούλα
Keywords: Νηπιαγωγείο;Διαχείριση αλλαγής;Νέες Τεχνολογίες
Issue Date: Oct-2016
Abstract: Σκοπός της παρούσας μελέτης είναι να διερευνηθούν οι απόψεις των νηπιαγωγών της Θράκης σχετικά με τη διαχείριση αλλαγής στη σχολική μονάδα και συγκεκριμένα με την περίπτωση της χρήσης των Νέων Τεχνολογιών ως διδακτικό εργαλείο στο νηπιαγωγείο. Για την εκπόνηση της παρούσας έρευνας επιλέχθηκε η ποσοτική μέθοδος και πιο ειδικά η δειγματοληπτική έρευνα. Η ερευνήτρια επέλεξε τη βολική δειγματοληψία και διένειμε ηλεκτρονικά ένα δομημένο ερωτηματολόγιο σε νηπιαγωγούς της Θράκης, στους νομούς Έβρου, Ροδόπης και Ξάνθης. Από τα 100 ερωτηματολόγια που χορηγήθηκαν ηλεκτρονικά απαντήθηκαν τα 75. Τα κυριότερα ευρήματα της έρευνας συνοψίζονται στα ακόλουθα: 1) Όλες οι νηπιαγωγοί εισάγουν αλλαγές και καινοτομίες στο πρόγραμμά τους ενώ οι λόγοι που τους ωθούν σ’ αυτές είναι κυρίως η διάθεση τους για νέα πράγματα και η εξέλιξή τους και όχι επειδή το επιβάλλει η Σύμβουλος ή/και ο Διευθυντής Εκπαίδευσης. 2) Όσον αφορά τις Ν.Τ. σχεδόν όλα τα νηπιαγωγεία είναι εξοπλισμένα με μέσα νέων τεχνολογιών αλλά το 82,2% των νηπιαγωγών λειτουργούν στην τάξη τους «γωνιά υπολογιστή». 3) Επιπλέον, το 93,1% των νηπιαγωγών έχει επιμόρφωση στους υπολογιστές αλλά οι περισσότερες χρησιμοποιούν τον υπολογιστή ως εποπτικό μέσο, στη συνέχεια ως διδακτικό εργαλείο και λιγότερο ως ψυχαγωγία. 4) Ο κύριος λόγος που αποθαρρύνει τις νηπιαγωγούς από τη χρήση των Ν.Τ. είναι η έλλειψη του κατάλληλου εξοπλισμού ενώ οι λόγοι που τους ενθαρρύνουν είναι ότι οι Ν.Τ. παρέχουν πιο πολλές δυνατότητες, κρατάνε το ενδιαφέρον των παιδιών, συμβαδίζουν με την εποχή και σε μικρότερο βαθμό η αποτελεσματικότητά τους στη μάθηση. Η παρούσα εργασία ανέδειξε κυρίως ότι οι νηπιαγωγοί της Θράκης κάνουν αλλαγές στο πρόγραμμά τους, εντάσσοντας τις Ν.Τ. στη διδακτική πράξη περισσότερο ορμώμενοι από τα προσωπικά τους κίνητρα και τη διάθεση τους να κάνουν αλλαγές, να βελτιωθούν στη δουλειά τους και να εξελιχθούν παρά επειδή τους επιβάλλεται. Η παρούσα εργασία συντελεί ως προτροπή για μεγαλύτερη χρήση των Νέων Τεχνολογιών ως διδακτικό εργαλείο στο νηπιαγωγείο, έχοντας ως δεδομένο τον εξοπλισμό των νηπιαγωγείων με τα κατάλληλα και εκσυγχρονισμένα μέσα νέας τεχνολογίας. Ακόμη, η παρούσα εργασία συμβάλλει στην άμεση κινητοποίηση των Διευθυντών Εκπαίδευσης και των Σχολικών Συμβούλων για τη δημιουργία σεμιναρίων από πιστοποιημένους επιμορφωτές για την εφαρμογή και την αξιοποίηση των Ν.Τ. στην τάξη.
Appears in Collections:ΕΚΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ΔΕ ΧΑΤΖΗΔΗΜΗΤΡΙΟΥ ΕΚΠ62.pdf"Κυρίως σώμα διπλωματικής", "Παράρτημα"2.14 MBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.