Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/33119
Title: Διδασκαλία ομαδικών παιχνιδιών διείσδυσης με τη μέθοδο κατανόησης της τακτικής: Επιδράσεις στη μεταγνωστική γνώση και στη ρύθμιση του γιγνώσκειν
Authors: ΚΑΡΑΜΟΥΝΤΖΟΣ, ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ
Advisor: Στεφάνου, Γεωργία Δρ
Keywords: Διδασκαλία παιχνιδιών για κατανόηση της τακτικής;Μεταγνωστική γνώση;Ομαδικά παιχνίδια;Ρύθμιση του γιγνώσκειν
Issue Date: Oct-2016
Abstract: Η παρούσα μελέτη είχε σκοπό να διερευνήσει, μέσω της υλοποίησης προγράμματος παρέμβασης, την επίδραση της μεθόδου διδασκαλίας στην καλαθοσφαίριση για την κατανόηση της τακτικής στη μεταγνωστική γνώση (δηλωτική γνώση, διαδικαστική γνώση, ενημερότητα συνθηκών, διαχείριση πληροφοριών και νοερή απεικόνιση) και στη ρύθμιση του γιγνώσκειν (σχεδιασμό, παρακολούθηση, στρατηγικές λύσης προβλημάτων και αξιολόγηση). Στην έρευνα συμμετείχαν 41 μαθητές (18 αγόρια και 23 κορίτσια) της πρώτης τάξης ενός Γυμνασίου του Άργους. Χωρίστηκαν σε δύο ομάδες από τις οποίες η μία ήταν η πειραματική που αποτελούνταν από 20 μαθητές (8 αγόρια και 12 κορίτσια) και διδάχτηκε μια ενότητα δέκα μαθημάτων στην καλαθοσφαίριση με την μέθοδο διδασκαλίας για την κατανόηση της τακτικής και η άλλη ήταν η ομάδα ελέγχου που αποτελούνταν από 21 μαθητές (10 αγόρια και 11 κορίτσια) και διδάχτηκε την ίδια ενότητα με την μέθοδο διδασκαλίας της τεχνικής των δεξιοτήτων. Η συλλογή των δεδομένων έγινε και για τις δύο ομάδες με το ερωτηματολόγιο μεταγνώσης για την φυσική αγωγή, την πρώτη και την τελευταία μέρα του προγράμματος παρέμβασης. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι οι μαθητές που διδάχτηκαν την ενότητα της καλαθοσφαίρισης με την μέθοδο διδασκαλίας για την κατανόηση της τακτικής συγκρινόμενοι με τους μαθητές που διδάχθηκαν με τη μέθοδο της τεχνικής των δεξιοτήτων είχαν υψηλότερη μεταγνωστική γνώση και ρύθμιση του γιγνώσκειν μετά την ολοκλήρωση των μαθημάτων. Μάλιστα, οι μαθητές της πειραματικής ομάδας μετά την ολοκλήρωση του προγράμματος παρέμβασης είχαν αυξήσει σημαντικά τη δηλωτική γνώση, τη διαδικαστική γνώση, την ενημερότητα συνθηκών, τη διαχείριση πληροφοριών, τη νοερή απεικόνιση, το σχεδιασμό, τη χρήση στρατηγικών λύσης προβλημάτων και την αξιολόγηση. Οι μαθητές που διδάχθηκαν με τη μέθοδο για την κατανόηση της τακτικής φαίνεται ότι συνειδητοποιούν καλύτερα τι γνωρίζουν και τι όχι για να παίξουν σε ένα ομαδικό παιχνίδι ενώ επίσης ελέγχουν καλύτερα αυτό που έμαθαν σχεδιάζοντας τις ενέργειές τους, κάνοντας χρήση στρατηγικών λύσης προβλημάτων και αξιολόγηση του τρόπου που μαθαίνουν.
Appears in Collections:ΕΚΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
dkaramountzos_DE_ 31-8-2016.pdfΚυρίως σώμα της διπλωματικής με παραρτήματα και συνοδευτικό υλικό438.99 kBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.