Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/33095
Title: Η ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΕΝΕΡΓΗΤΙΚΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΤΕΧΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΒΙΩΜΑΤΙΚΩΝ ΜΕΘΟΔΩΝ ΣΤΗ ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ «ΑΓΩΓΗ ΥΓΕΙΑΣ – ΠΡΩΤΕΣ ΒΟΗΘΕΙΕΣ» ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ KΔΒΜ ΣΤΟ ΝΟΜΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Authors: ΤΣΙΩΡΑ, ΔΗΜΗΤΡΑ
Advisor: ΠΑΥΛΗ-ΚΟΡΡΕ, ΜΑΡΙΑ, ΔΡ.
Keywords: εκπαίδευση ενηλίκων;ενεργητικές εκπαιδευτικές τεχνικές;βιωματικές μέθοδοι;Κέντρα Διά Βίου Μάθησης;Αγωγή Υγείας;Πρώτες Βοήθειες
Issue Date: Oct-2016
Abstract: Οι μαθησιακοί στόχοι των περισσότερων σύγχρονων εκπαιδευτικών προγραμμάτων επιτυγχάνονται με την προαγωγή της ενεργού συμμετοχής των ενηλίκων εκπαιδευομένων και την αξιοποίηση των βιωμάτων και των εμπειριών τους, με τη χρησιμοποίηση ενεργητικών εκπαιδευτικών τεχνικών και βιωματικών μεθόδων. Στο πλαίσιο αυτής της διπλωματικής εργασίας εξετάζεται η αποτελεσματικότητα αυτών των μεθόδων, τόσο κατά τη διάρκεια των εκπαιδευτικών προγραμμάτων με θέματα «Αγωγής Υγείας – Πρώτων Βοηθειών» στα Δημοτικά Κέντρα Διά Βίου Μάθησης (ΚΔΒΜ), όσο και μετά την παρέλευση ενός έτους από την ολοκλήρωση αυτής της θεματικής ενότητας. Διερευνάται δηλαδή, ο βαθμός κατανόησης και πρακτικής εφαρμογής του γνωστικού περιεχομένου της συγκεκριμένης θεματικής ενότητας και ο βαθμός της διατήρησης αυτών των γνώσεων με την πάροδο του χρόνου, τόσο από εκπαιδευόμενους που ανήκαν σε γενικό πληθυσμό όσο και από αυτούς που ανήκαν σε ειδικό πληθυσμό, όπως είναι οι πυροσβέστες. Ο πληθυσμός – στόχος της έρευνας ήταν οι εκπαιδευόμενοι, που παρακολούθησαν τη θεματική ενότητα «Αγωγή Υγείας-Πρώτες Βοήθειες» σε 3 Δημοτικά ΚΔΒΜ του νομού Θεσσαλονίκης, από τα οποία τα δύο αφορούσαν σε γενικό πληθυσμό και το ένα σε ειδικό πληθυσμό, πυροσβέστες. Το ερευνητικό εργαλείο που χρησιμοποιήθηκε ήταν η λήψη της συνέντευξης από εκπαιδευόμενους αυτών των τμημάτων. Η αποδοχή των βιωματικών και ενεργητικών εκπαιδευτικών τεχνικών από τους εκπαιδευόμενους υπήρξε μεγάλη, αν και πρωτόγνωρη για τους περισσότερους. Υπήρξε συμφωνία από όλους για την πολύτιμη βοήθεια αυτών των τεχνικών στην κατανόηση των δύσκολων ιατρικών θεμάτων αυτής της θεματικής ενότητας και την πρακτική εφαρμογή τους τόσο κατά τη διάρκεια των εκπαιδευτικών συναντήσεων όσο και κατά τη διάρκεια του ενός έτους, που παρήλθε μετά την ολοκλήρωση της ενότητας. Οι μόνες ενστάσεις τους αφορούσαν στην παροχή καλύτερης υλικοτεχνικής υποδομής από τους φορείς υλοποίησης της ενότητας, δηλαδή από τα ΚΔΒΜ, για τη διεξαγωγή των μαθημάτων και η αύξηση των διδακτικών ωρών της ενότητας για την καλύτερη κάλυψη όλων των ιατρικών θεμάτων της ή ο χωρισμός αυτή της θεματικής ενότητας σε δύο επιμέρους ενότητες, «Αγωγή Υγείας» και «Πρώτες Βοήθειες». Τα αποτελέσματα αυτής της έρευνας μπορούν να αξιοποιηθούν από δομές εκπαίδευσης ενηλίκων, που είτε εκπονούν προγράμματα σχετικά με ιατρική θεματολογία είτε για τη βελτίωση του σχεδιασμού αυτής της θεματικής ενότητας και γενικά για την καλύτερη οργάνωση της εκπαιδευτικής διαδικασίας σε αυτή τη θεματολογία. Επίσης, μπορούν να αξιοποιηθούν για τη διεξαγωγή έρευνας σε μεγαλύτερο δείγμα πληθυσμού για την εκπόνηση μιας διατριβής στο μέλλον.
Appears in Collections:ΕΚΕ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ-ΔΗΜΗΤΡΑΣ ΤΣΙΩΡΑ.pdf'Κυρίως σώμα διπλωματικής'. Το παράρτημα είναι ενσωματωμένο στο κυρίως σώμα της διπλωματικής.2.81 MBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.