Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/33094
Title: ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΗ ΤΩΝ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΩΝ ΑΝΑΓΚΩΝ ΤΩΝ ΒΡΕΦΟΝΗΠΙΟΚΟΜΩΝ ΠΟΥ ΑΠΑΣΧΟΛΟΥΝΤΑΙ ΣΤΟΝ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟ ΒΡΕΦΟΝΗΠΙΑΚΗΣ ΠΑΙΔΙΚΗΣ KAI ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΗΣ ΜΕΡΙΜΝΑΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Authors: ΚΟΥΤΣΟΥΓΙΑΝΝΗ, ΙΦΙΓΕΝΕΙΑ
Advisor: Βαλκάνος , Ευθύμιος
Keywords: Επιμορφωτικές Ανάγκες Ενηλίκων;Training Needs of adults;Προσχολική Αγωγή;Preschool teaching
Issue Date: Oct-2016
Abstract: Το θέμα της ενιαίας προσχολικής αγωγής αποτελεί την τελευταία δεκαετία ένα φλέγον θέμα στους κόλπους του εκπαιδευτικού συστήματος. Με τον όρο αυτό εννοούμε τη δημιουργία ενός επιστημονικού κλάδου στον οποίο όλα τα παιδαγωγικά επαγγέλματα θα έχουν την ίδια ισχύ και θα συνεισφέρουν ισότιμα στην αγωγή, τη φροντίδα και την εκπαίδευση των παιδιών. Τα επαγγέλματα που εντάσσονται στην προσχολική αγωγή είναι αυτά των βρεφονηπιοκόμων, των νηπιαγωγών, των βρεφοκόμων- παιδοκόμων και των παιδαγωγών. Στην εργασία αυτή θα ασχοληθούμε κυρίως με το επάγγελμα της βρεφονηπιοκόμου, το ρόλο της ως παιδαγωγού και τις ανάγκες της για επιμόρφωση. Θα διερευνηθούν οι επιμορφωτικές ανάγκες βρεφονηπιοκόμων που εργάζονται στον Οργανισμό Βρεφονηπιακής Παιδικής και Οικογενειακής Μέριμνας (ΟΒΡΕΠΟΜ) του Δήμου Θεσσαλονίκης στον οποίο εντάσσονται δέκα βρεφονηπιακοί σταθμοί που βρίσκονται στην ευρύτερη περιοχή της πόλης. Σκοπός αυτής της εργασίας είναι να εξεταστεί το κατά πόσο οι βρεφονηπιοκόμοι χρησιμοποιούν ή όχι νέες μεθόδους εκπαίδευσης και αγωγής στους παιδικούς σταθμούς, εξέταση από την οποία θα απορρέουν οι επιμορφωτικές τους ανάγκες. Το να γνωρίζουμε τις ανάγκες θα συμβάλλει στη δημιουργία ενός κατάλληλου επιμορφωτικού προγράμματος που ανταποκρίνεται σε αυτές. Η επιμόρφωση σε όλους τους επιστημονικούς κλάδους κρίνεται ως αναγκαία έτσι ώστε οι παιδαγωγοί και οι εκπαιδευτικοί να εμπλουτίσουν τις υπάρχουσες γνώσεις τους και να ανταποκρίνονται με περισσότερη ευκολία και επιτυχία στις απαιτήσεις και τις συνθήκες της εποχής μας. Αρκεί να συλλογιστούμε το πόσο θα μας έθλιβε η ύπαρξη ενός σχολείου που οι εκπαιδευτικοί του χρησιμοποιούν παλαιές μεθόδους αγωγής απέναντι σε μικρά παιδιά και το πόσο αυτή η κατάσταση θα μπορούσε να επηρεάσει την ψυχολογία τους και τη μετέπειτα εξέλιξη της προσωπικότητάς τους. Η παρούσα εργασία περιλαμβάνει μία σύνθεση ερευνών σχετικών με την παιδαγωγική επιστήμη, τις καινοτομίες στις μεθόδους αγωγής και εκπαίδευσης και την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών και των βρεφονηπιοκόμων. Στο ερευνητικό κομμάτι περιέχεται η μεθοδολογία της έρευνας που ακολουθήθηκε, η συλλογή και ανάλυση- επεξεργασία των δεδομένων μέσω της χρήσης στατιστικών τεχνικών και μεθόδων καθώς και τα αποτελέσματα και η τελική αξιολόγηση. Το εργαλείο που χρησιμοποιήθηκε είναι το ερωτηματολόγιο και το δείγμα μας αποτελούν εργαζόμενες βρεφονηπιοκόμοι του ΟΒΡΕΠΟΜ. Θα εξεταστούν τα δημογραφικά χαρακτηριστικά αυτών καθώς και οι απόψεις τους σχετικά με τις σύγχρονες μεθόδους εκπαίδευσης και αγωγής, τις ελλείψεις τους, τις προτιμήσεις τους και τα κίνητρα τους. Η ανάλυση των δεδομένων έγινε με τη χρήση του προγράμματος στατιστικής ανάλυσης SPSS. Τα αποτελέσματα της έρευνας του ΟΒΡΕΠΟΜ ευελπιστώ ότι θα μπορούσαν να συμβάλλουν στη δημιουργία και το σχεδιασμό Προγραμμάτων Επιμόρφωσης που απευθύνονται σε βρεφονηπιοκόμους και παιδαγωγούς που απασχολούνται στους βρεφονηπιακούς σταθμούς του φορέα και στο Δήμο Θεσσαλονίκης γενικότερα. Επιπλέον, θεωρώ ότι θα μπορούσαν να βοηθήσουν άλλους ερευνητές του πεδίου της Προσχολικής Αγωγής.
Appears in Collections:ΕΚΕ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ_ΕΑΠ-ΚΟΥΤΣΟΥΓΙΑΝΝΗ_ΙΦΙΓΕΝΕΙΑ.PDFΚυρίως σώμα διπλωματικής1.53 MBUnknownView/Open


This item is protected by original copyright



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.