Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/33090
Title: Η διεργασία ανάπτυξης δεξιοτήτων ενδο-οικογενειακής επικοινωνίας: οι εμπειρίες των συμμετεχόντων στις «Σχολές Γονέων»
Authors: ΤΣΙΟΚΑΡΑ, ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ
Advisor: Τσέλιου, Ελευθερία
Keywords: Σχολές Γονέων - Parents’ Schools;Εκπαίδευση γονέων - Parents’ education;Εμπειρίες - Experiences;Ενδυνάμωση γονεϊκού ρόλου - Strengthening parenting role;Διεργασία - Process;Δεξιότητες ενδο-οικογενειακής επικοινωνίας - Family communication skills;Ερμηνευτική φαινομενολογική ανάλυση - Interpretative phenomenological analysis
Issue Date: Oct-2016
Abstract: Η ανάγκη του σύγχρονου γονέα να ανταποκριθεί στο σύνθετο γονεϊκό ρόλο βρίσκει ανταπόκριση τα τελευταία χρόνια στο θεσμό της εκπαίδευσης γονέων. Υπό το πρίσμα αυτό, το πρόγραμμα «Σχολές Γονέων» στοχεύοντας στην ενδυνάμωσή τους, εκπαιδεύει τους γονείς σε δεξιότητες αποτελεσματικής επικοινωνίας, που θεωρούνται η βάση για τη διαμόρφωση λειτουργικών σχέσεων μέσα στην οικογένεια. Μέσω της βιβλιογραφικής ανασκόπησης διαπιστώθηκε η σημαντική έλλειψη των εμπειρικών ερευνών, που να εξετάζουν τον τρόπο με τον οποίο βιώνουν οι γονείς την εκπαίδευσή τους σε θέματα επικοινωνίας μέσα στα προγράμματα γονέων. Βαδίζοντας σε αυτό το ανεξερεύνητο πεδίο, η παρούσα μελέτη διερευνά τις εμπειρίες των εκπαιδευομένων στο πρόγραμμα «Σχολές Γονέων» σχετικά με τη διεργασία απόκτησης δεξιοτήτων ενδο-οικογενειακής επικοινωνίας. Το δείγμα αποτέλεσαν 11 γονείς, που εκπαιδεύτηκαν περισσότερο από μία φορά σε θέματα επικοινωνίας μέσα στην οικογένεια. Για τη διεξαγωγή της έρευνας πραγματοποιήθηκαν ημι-δομημένες συνεντεύξεις και η επεξεργασία των απομαγνητοφωνημένων κείμενων διεξήχθη με τη μέθοδο της ερμηνευτικής φαινομενολογικής ανάλυσης. Μέσα από την ανάλυση των δεδομένων αναδύονται πέντε κυρίαρχα θέματα που αντικατοπτρίζουν τον τρόπο με τον οποίο οι γονείς φαίνεται να βίωσαν τη διεργασία: 1) Η ανάγκη για αέναη εκπαίδευση, 2) η δυναμική της ομάδας και ο εαυτός, 3) το βίωμα και η αυτοκριτική των γονέων, 4) οι πολύτιμες δεξιότητες και 5) η εμπειρία της αλλαγής. Τα πορίσματα της έρευνας σχετικά με την κατανόηση του βιώματος της διεργασίας αναμένεται να φανούν χρήσιμα στον ευρύτερο τομέα της εκπαίδευσης γονέων, με στόχο την περαιτέρω ενδυνάμωση των γονέων σε θέματα ενδο-οικογενειακής επικοινωνίας.
Appears in Collections:ΕΚΕ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Tsiokara_Eleftheria_de_eke.pdfΚυρίως σώμα διπλωματικής με τα παραρτήματα.2.21 MBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.