Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/33089
Title: Η ΕΜΠΕΙΡΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ Η ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΑ ΤΟΥ ΚΡΙΤΙΚΟΥ ΣΤΟΧΑΣΜΟΥ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΗ ΜΕΘΟΔΟ PROJECT ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΔΕΥΤΕΡΗΣ ΕΥΚΑΙΡΙΑΣ
Authors: ΞΕΝΟΣ, ΦΙΛΙΠΠΟΣ
Advisor: ΒΑΪΚΟΥΣΗ, ΔΑΝΑΗ- ΜΕΡΟΠΗ
Keywords: Εμπειρική Εκπαιδευση- Empirical aducation;κριτικος στοχασμος- critical reflection;Μεθοδος Project- Project methodology
Issue Date: Oct-2016
Abstract: Στην παρούσα διπλωματική εργασία διερευνώνται οι απόψεις εκπαιδευτών και εκπαιδευομένων στα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας (ΣΔΕ) αναφορικά με την εφαρμογή και αποτελεσματικότητα της εμπειρικής εκπαίδευσης και του σταδίου του κριτικού στοχασμού μέσα από το μάθημα του project. Μετά από τη βιβλιογραφική ανασκόπηση θεωρητικών προσεγγίσεων και προγενέστερων σχετικών ερευνών ο ερευνητής οδηγήθηκε στα εξής τρία ερευνητικά ερωτήματα: α) εφαρμόζονται και σε ποιο βαθμό τα τέσσερα βασικά σταδία του project;, β) ποια είναι η συμβολή του εκπαιδευτή και κατά πόσο καλλιέργησε τον κριτικό στοχασμό;, γ) πόσο αποτελεσματική ήταν η μέθοδος και τι αποκόμισαν; Η έρευνα διενεργήθηκε το διάστημα 29/02/2016 έως 04/04/2016. Η μεθοδολογία που ακολουθήθηκε ήταν συνδυασμός ποιοτικής και ποσοτικής προσέγγισης. Ο πληθυσμός της έρευνας αποτελείται από 47 εκπαιδευομένους δευτεροετείς για να έχουν την εμπειρία τουλάχιστον ενός ολοκληρωμένου project και 15 εκπαιδευτές από τα ΣΔΕ Πύργου, το παράρτημα του ΣΔΕ Ζακύνθου και το ΣΔΕ Πάτρας. Οι απόψεις των εκπαιδευομένων συλλέχτηκαν μέσω ερωτηματολόγιου κλειστού τύπου και των εκπαιδευτών μέσω ημιδομιμένων συνεντεύξεων. Από την ανάλυση των αποτελεσμάτων πρόεκυψαν : τα τέσσερα στάδια της προετοιμασίας, του σχεδιασμού, των δραστηριοτήτων και της αξιολόγησης υλοποιούνται με πληθώρα εκπαιδευτικών τεχνικών. Αναφορικά με την αξιολόγηση, αυτή δε γίνεται μόνο στο τέλος αλλά συχνά διέκοπταν τις εργασίες για διάφορους λόγους προκειμένου να γίνει ένας κριτικός στοχασμός, μια συζήτηση αξιολόγησης. Θετική παρουσιάστηκε από όλους τους συμμετέχοντες η παρουσία του εκπαιδευτή, ο οποίος ήταν ο συντονιστής των δράσεων και ο διευκολυντής των δυσκολιών που προέκυπταν. Τέλος, αξιοσημείωτες ήταν οι απόψεις για τη βελτίωση των εκπαιδευομένων σε επίπεδο γνώσεων, στάσεων και ικανοτήτων με την παραδοχή ότι εφαρμόζουν στη ζωή τους κάποια εφόδια που πήραν. Ωστόσο, παρατηρήθηκε μια απόκλιση ως προς την αναθεώρηση λανθασμένων αντιλήψεων. Οι περισσότεροι εκπαιδευόμενοι πιστεύουν ότι δεν αναθεωρούν πολύ τις απόψεις και τις στάσεις τους, σε αντίθεση με τους περισσότερους εκπαιδευτές που πιστεύουν ότι αλλάζουν οι εκπαιδευόμενοι παραθέτοντας συγκεκριμένα παραδείγματα. Παραδέχονται όμως, και οι ίδιοι ότι αυτό είναι δύσκολο και δεν πρόκειται για ριζικές αλλαγές.
Appears in Collections:ΕΚΕ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ΔΕ ΞΕΝΟΣ ΦΙΛΙΠΠΟΣ.pdfΤο αρχείο περιλαμβάνει τα εννέα κεφάλαια της διπλωματικής εργασιας και τρια παραρτηματα.2.73 MBUnknownView/Open


This item is protected by original copyright



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.