Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/33079
Title: ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΗ ΤΗΣ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΩΝ ΑΣΘΕΝΩΝ ΑΠΟ ΤΙΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΠΟΥ ΠΑΡΕΧΟΝΤΑΙ ΣΕ ΕΝΑ ΦΑΡΜΑΚΕΙΟ ΚΑΘΩΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑΣ ΤΩΝ ΦΑΡΜΑΚΟΠΟΙΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑ ΦΡΟΝΤΙΔΑ ΥΓΕΙΑΣ
Authors: ΙΩΑΝΝΙΔΟΥ, ΧΡΙΣΤΙΝΑ
Advisor: ΖΑΒΡΑΣ, ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ
Keywords: Φαρμακείο, ικανοποίηση, πρωτοβάθμια φροντίδα υγείας, οικονομική κρίση;pharmacy, satisfaction, primary health care, financial crisis
Issue Date: Oct-2016
Abstract: Το φαρμακείο δεν είναι ένα απλό κατάστημα λιανικής πώλησης αγαθών μια και η λειτουργία του υπόκειται στον έλεγχο της πολιτείας και των υγειονομικών αρχών της. Το φαρμακείο συνιστά επίσης μια ιδιωτική επιχείρηση που όπως όλες έχει στόχο την οικονομική της επιβίωση και επιτυχία. Η ικανοποίηση του ασθενή-πελάτη στην περίπτωση της φαρμακευτικής φροντίδας έχει ιδιαίτερη σημασία διότι συνδέεται με καλύτερα υγειονομικά αποτελέσματα. Ο ικανοποιημένος πελάτης δείχνει υψηλότερη συμμόρφωση στην αγωγή, πιστή τήρηση των οδηγιών και ως εκ τούτου εμφανίζει λιγότερες παρενέργειες και καλύτερα αποτελέσματα υγείας. Σε έρευνες που έχουν γίνει φαίνεται ότι οι επικοινωνιακές δεξιότητες του φαρμακοποιού, η ευγένεια, το ενδιαφέρον που δείχνει στον ασθενή αλλά και η παροχή λεπτομερών πληροφοριών σχετικών με την αγωγή τους αποτελούν τους κύριους παράγοντες ικανοποίησης. Τα τελευταία χρόνια λόγω της οικονομικής κρίσης αλλά και της γήρανσης του πληθυσμού ο ρόλος του φαρμακοποιού μετατοπίζεται από απλό διακινητή φαρμάκων σε πραγματικό πάροχο υγείας (ασθενο-κεντρικός ρόλος). Σκοπός της έρευνας είναι να διερευνηθεί η ικανοποίηση των ασθενών από φαρμακεία επαρχιακής πόλης και συγκεκριμένα της Έδεσσας καθώς και η προθυμία τους να αποζημιώσουν το φαρμακοποιό για τις παρεχόμενες υπηρεσίες του. Τον πληθυσμό της μελέτης αποτελούν πελάτες - ασθενείς συνολικά είκοσι φαρμακείων και η επιλογή των μονάδων του δείγματος έγινε με τη μέθοδο της τυχαίας δειγματοληψίας. Συντάχθηκε ειδικό ερωτηματολόγιο, το οποίο αποτελούνταν από 58 ερωτήσεις κλειστού τύπου. Η επεξεργασία των δεδομένων και όλοι οι στατιστικοί έλεγχοι έγιναν με τη χρήση του στατιστικού πακέτου Statistical Package for Social Sciences (SPSS) 13.0 for Windows. Για τους ελέγχους υποθέσεων χρησιμοποιήθηκαν τα test Mann – Whitney, Kruskal – Wallis καθώς και το Pearson’s chi square. Τα αποτελέσματα έδειξαν υψηλή ικανοποίηση των πελατών από τα φαρμακεία, η οποία ήταν ακόμη μεγαλύτερη στις γυναίκες και στους ασθενείς που επισκέπτονταν πολύ συχνά το φαρμακείο. Όταν ωστόσο διερευνήθηκε η διάθεσή τους να πληρώσουν για υπηρεσίες στο φαρμακείο παρουσιάστηκαν πιο διστακτικοί.
Appears in Collections:ΔΜΥ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Ιωαννίδου Χριστίνα - Διπλωματική Εργασία.pdfΚυρίως σώμα διπλωματικής1.27 MBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.