Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/33074
Title: Deutsch lernen kann Spaß machen! "Die Bedeutung des didaktischen Spiels im Deutsch- Fremdsprachenunterricht"
Authors: Τσελεκίδου, Μαρία
Δαρατσιανού
Advisor: Theisen, Joachim
Keywords: Διδακτικό Παιχνίδι;Διαδραστική Μάθηση;Δημιουργική Μάθηση;Παιχνίδι
Issue Date: Oct-2016
Abstract: Το διδακτικό παιχνίδι αποτελεί ένα αναπόσπαστο κομμάτι της διδασκαλίας και είναι μια μέθοδος η οποία φέρει πολλά πλεονεκτήματα. Υπόσχεται την αποτελεσματική εκμάθηση της γερμανικής γλώσσας και χαρακτηρίζεται ως μια σύγχρονη μορφή άσκησης. Εναλλαγή, δημιουργικότητα, φαντασία, επικοινωνία, κινητικότητα, περιέργεια και ετοιμότητα ενισχύονται με τη βοήθεια του παιχνιδιού. Το παιχνίδι ελκύει τον μαθητή καθώς εμπλουτίζει το μάθημα με ευχάριστο και διασκεδαστικό τρόπο και προσφέρει ανανέωση. Στόχος δεν είναι μόνο η εκμάθηση της ξένης γλώσσας, αλλά κυρίως η ενίσχυση των προσωπικών και κοινωνικών ικανοτήτων του μαθητή. Επίσης θέλω να δείξω ότι το παιχνίδι δεν ενδείκνυται μόνο για τα παιδιά και τους νέους αλλά και για τους ενήλικες, οι οποίοι μπαίνουν στην διαδικασία της εκμάθησης μίας ξένης γλώσσας. Στο θεωρητικό κομμάτι της διπλωματικής μου εργασίας θέλω να δείξω την ποικιλομορφία του παιχνιδιού για το μάθημα της γερμανικής ως ξένη γλώσσα. Τα διδακτικά παιχνίδια πρέπει να οργανώνονται με επιμέλεια, πρέπει να λαμβάνουν χώρα σε συγκεκριμένες φάσεις του μαθήματος και οι στόχοι του κάθε παιχνιδιού πρέπει να γίνονται άμεσα ορατοί. Επίσης το παιχνίδι δεν πρέπει να γίνεται αντιληπτό ως επιβράβευση για τον μαθητή, αλλά ως μία μορφή άσκησης που βοηθάει στην γρηγορότερη και αποτελεσματικότερη εκμάθηση. Τα διδακτικό παιχνίδι ανοίγει νέους ορίζοντες και ευκαιρίες μάθησης. Στις δύο διδακτικές ώρες του φροντιστηρίου που δίδαξα και τις οποίες παρουσιάζω στο πρακτικό κομμάτι, προσπάθησα να εφαρμόσω παιχνίδια τα οποία παρουσίασα στο θεωρητικό κομμάτι. Στόχος είναι να δείξω την πετυχημένη εφαρμογή τους. Ποιο συγκεκριμένα πρόκειται για παιχνίδια τα οποία είναι κατάλληλα για την τάξη και το επίπεδο των μαθητών. Το παιχνίδι και οι στόχοι του πρέπει να γίνεται κατανοητά ώστε να διαπρέπετε από επιτυχία. Για την αξιολόγηση των δύο διδακτικών ωρών μοιράστηκαν στους μαθητές ερωτηματολόγια ώστε να μπορέσω να δείξω και στην πράξη την επιτυχημένη αποτελεσματικότητα του διδακτικού παιχνιδιού. Τα πλεονεκτήματά τους επιβεβαιώθηκαν αλλά παράλληλα παρουσιάστηκαν και τα μειονεκτήματα του. Ο διδάσκων δεν θα πρέπει να επικεντρώνεται μόνο στην παραδοσιακή διδασκαλία, αλλά θα πρέπει να εμπλουτίζει το μάθημα και με πρακτικές μεθόδους. Εάν το παιχνίδι εφαρμοστεί χρονικά και διδακτικά σωστά, τότε βελτιώνεται και η κατανόηση του μαθήματος από τους μαθητές.
Appears in Collections:ΓΕΡ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Diplomarbeit und Anhang.pdfΔιπλωματική Εργασία903.71 kBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.