Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/33053
Title: Η χρήση της ψηφιακής αφήγησης για την ανάπτυξη ψηφιακών εγγραμματισμών σε παιδιά με δυσλεξία
Authors: ΓΚΕΚΑ, ΔΗΜΗΤΡΑ
Advisor: Γρίβα, Ελένη
Keywords: digital storytelling;dyslexia;digital literacies;strategy instruction;motivation;multisensory approach;Children's Rights;multimedia applications
Issue Date: Oct-2016
Abstract: Λαμβάνοντας υπόψη τον σημαντικό ρόλο της ενσωμάτωσης των νέων τεχνολογιών να διευκολύνουν την ενεργό συμμετοχή των δυσλεξικών μαθητών στην εκμάθηση της ξένης γλώσσας, γεννήθηκε το ενδιαφέρον να ερευνηθεί ο σχεδιασμός και η εφαρμογή ενός προγράμματος (syllabus) ψηφιακής αφήγησης. Σκοπός της εργασίας ήταν να αποδείξει ότι η ψηφιακή αφήγηση, ως συνδυασμός πολυμεσικών εφαρμογών και παραδοσιακής αφήγησης, είναι μια μοναδική ευκαιρία για τους δυσλεξικούς μαθητές να αποκαλύψουν τα ταλέντα τους και να χρησιμοποιήσουν την δημιουργική τους σκέψη στις προσωπικές τους αφηγήσεις. Επιπλέον, η παρούσα έρευνα σκόπευε να δημιουργήσει ένα κονστρουκτιβιστικό μαθησιακό πλαίσιο και να εξετάσει την επίδραση της ψηφιακής αφήγησης στην ανάπτυξη των στρατηγικών τους, των ψηφιακών εγγραμματισμών τους και στην ενίσχυση της αυτοεκτίμησής τους. Οι συμμετέχοντες στην έρευνα ήταν 4 αγόρια, διαγνωσμένα με δυσλεξία, μαθητές της έκτης τάξης ενός δημοτικού σχολείου στην Αθήνα. Η έρευνα περιλαμβάνει μια μελέτη περίπτωσης και η συλλογή ποιοτικών και ποσοτικών δεδομένων, μέσα από τα τεστ αξιολόγησης πριν και μετά την εφαρμογή, τα ερωτηματολόγια των μαθητών και τα ημερολόγια της ερευνήτριας κατέδειξαν ενθαρρυντικά αποτελέσματα. Σύμφωνα με τις γνώσεις που αποκτήθηκαν η πιλοτική εφαρμογή ενός syllabus ψηφιακής αφήγησης το οποίο ευαισθητοποιεί δυσλεξικούς μαθητές για θέματα διακρίσεων και ρατσισμού μέσα από τα δικαιώματα του παιδιού μπορεί να αποτελέσει κίνητρο για την καλλιέργεια των ψηφιακών εγγραμματισμών τους και την ανάπτυξη όλων των γλωσσικών δεξιοτήτων τους. Επιπλέον, η αξιοποίηση των γνωστικών και μεταγνωστικών στρατηγικών τους και η ενίσχυση της αυτοπεποίθησής τους στις ικανότητες τους μπορεί να προωθήσει την ενεργό συμμετοχή τους στην εκμάθηση της Αγγλικής γλώσσας ως αυτόνομοι μαθητές και υπεύθυνοι πολίτες του μέλλοντος.
Appears in Collections:ΑΓΓ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
GKEKADIMITRA-MAY2016.pdfΚυρίως σώμα διπλωματικής και Παραρτήματα8.99 MBAdobe PDFView/Open


This item is protected by original copyright



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.