Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/33045
Title: Η ΧΡΗΣΗ ΔΙΑΔΙΚΤΥΚΩΝ ΠΗΓΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗΣ ΕΝΣΥΝΑΙΣΘΗΣΗΣ ΜΑΘΗΤΩΝ ΠΟΥ ΑΝΗΚΟΥΝ ΣΕ ΕΝΑ ΑΜΙΓΩΣ ΜΟΝΟΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ. ΕΡΕΥΝΑ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗΣ
Authors: ΚΟΛΙΟΥ, ΕΥΦΡΟΣΥΝΗ
Advisor: ΚΑΡΡΑΣ, ΙΩΑΝΝΗΣ
Keywords: Διαπολιτισμική Ενσυναίσθηση;Intercultural Awareness;Μονοπολιτισμικό Εκπαιδευτικό Περιβάλλον;Monocultural Educational Environment;Διαδικτυακές Πηγές;Online Resources;Έρευνα Περίπτωσης;Case Study
Issue Date: Oct-2016
Abstract: Η παρούσα μεταπτυχιακή εργασία στοχεύει να ερευνήσει εάν οι μαθητές της Αγγλικής Γλώσσας οι οποίοι διδάσκονται την γλώσσα σε ένα αμιγώς μονοπολιτισμικό εκπαιδευτικό περιβάλλον έχουν διαπολιτισμική ενσυναίσθηση και σε ποιό βαθμό. Επιπλέον, σκοπός της είναι να αποδείξει ότι οι ηλεκτρονικές πηγές (συγκεκριμένα στην έρευνα αυτή η παρακολούθηση λόγων οι οποίοι εκφωνήθηκαν κατά τη διάρκεια TED TALKS παρουσιάσεων) μπορούν να προάγουν την διαπολιτισμική ευαισθησία και συνείδηση των μαθητών. Για αυτόν τον σκοπό, οι μαθητές της Γ’ Γυμνασίου ενός μεγάλου ιδιωτικού σχολείου στην Ελλάδα συμμετείχαν σε μία έρευνα περίπτωσης. Αρχικά, οι μαθητές συμπλήρωσαν ένα ερωτηματολόγιο τα αποτελέσματα του οποίου χρησιμοποιήθηκαν προκειμένου να διερευνηθεί το κατά πόσο οι συγκεκριμένοι μαθητές διαθέτουν διαπολιτισμική συνείδηση. Έπειτα, για δύο μήνες και για μία διδακτική ώρα κάθε εβδομάδα, οι μαθητές παρακολούθησαν ομιλητές από διάφορα μέρη του κόσμου, προερχόμενους από ποικίλα πολιτιστικά περιβάλλοντα, να εκφράζουν απόψεις πάνω στο γενικότερο θέμα «Στερεότυπα» και συζήτησαν ή αποτύπωσαν γραπτώς τα συναισθήματα και τις απόψεις τους πάνω στα ζητήματα και τις πολιτιστικές διαφορές που έθιγαν οι ομιλίες. Η παρουσίαση και η ανάλυση των ευρημάτων της έρευνας γίνεται χρησιμοποιώντας ποσοτικούς δείκτες οι οποίοι οδηγούν στην εξαγωγή ενδιαφερόντων συμπερασμάτων σχετικά με την αποτελεσματικότητα της μεθόδου που εφαρμόστηκε. Πιο συγκεκριμένα, τα στοιχεία που προέκυψαν έδειξαν ότι η χρήση της εν λόγω διαδικτυακής πηγής συνέβαλε σημαντικά στην προώθηση της διαπολιτισμικής συνείδησης των μαθητών και της εξοικείωσης τους με στοιχεία άλλων πολιτισμών. Η παρούσα μεταπτυχιακή εργασία κλείνει με προτάσεις για μελλοντικές έρευνες πάνω σε τρόπους με τους οποίους η χρήση διαδικτυακών πηγών θα μπορούσε να συνεισφέρει στην προώθηση της διαπολιτισμικής συνείδησης των μαθητών στο πλαίσιο της διδασκαλίας της Αγγλικής Γλώσσας στο Ελληνικό σχολείο.
Appears in Collections:ΑΓΓ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
KOLIOU EFROSSINI_CASE STUDY ON INTERCULTURAL AWARENESS_SEPT 2016.pdfΠλήρης Διπλωματική Εργασία1.85 MBUnknownView/Open


This item is protected by original copyright



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.