Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/33040
Title: ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΩΣ ΕΡΓΟ ΤΕΧΝΗΣ:ΤΟ ΤΕΤΡΑΔΙΟ ΤΟΥ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΗ ΣΤΗ ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΤΕΧΝΗ ΚΑΙ Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΟΥ ΣΤΟ ΠΕΔΙΟ ΤΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ.
Authors: ΜΙΚΡΟΥ, ΕΛΠΙΝΙΚΗ
metadata.dc.contributor.advisor: Μπήτσικας, Ξενοφών
Keywords: Θεωρία της Τέχνης;Art Theory;Οπτική Επικοινωνία;Visual Communication;Ιστορία της Τέχνης;Art History;Εικαστική πρακτική;Art Practice;Contemporary Art
Issue Date: Oct-2016
Abstract: Η εργασία εξετάζει το σύγχρονο artists’ book ως ένα πολυδιάστατο και υβριδικό μέσο καλλιτεχνικής έκφρασης με έντονα διαδραστικό χαρακτήρα, ως ένα ισχυρά επικοινωνιακό χρηστικό αντικείμενο που, όντας έργο τέχνης, δύναται να συμβάλλει στη δημιουργία εμπλουτισμένης, μοναδικής εμπειρίας. Το τετράδιο του καλλιτέχνη, έχοντας αναγνωριστεί ως αυτόνομο καλλιτεχνικό είδος που προέκυψε σταδιακά μέσα από συνεχείς πειραματισμούς καλλιτεχνών επάνω στη δομή και την έννοια του βιβλίου, αποτελεί ένα πεδίο πρακτικής που ακόμη και σήμερα χαρακτηρίζεται από έλλειψη σαφήνειας αναφορικά με τον ακριβή προσδιορισμό αλλά και την ταξινόμησή του στο πεδίο της Τέχνης. Λαμβάνοντας υπόψιν την πλούσια βιβλιογραφία που πλαισιώνει το τετράδιο του καλλιτέχνη και με γνώμονα τον ευμετάβλητο και συνεχώς εξελισσόμενο χαρακτήρα του φυσικού αντικειμένου, στην εργασία επιχειρείται η αναλυτική προσέγγιση της έννοιας του artists’ book και η ανάδειξη του ως ένα εκφραστικό μέσο ανοιχτό σε μελλοντικούς προσδιορισμούς και ερμηνευτικές εκτιμήσεις. Νοούμενο - κατά την προτροπή του D.Higgins - ως μια σύνθετη μορφή τέχνης που στέκει στο ενδιάμεσο άλλων, το artists’ book λειτουργεί ως ένα ευέλικτο επικοινωνιακό εργαλείο που ενεργοποιείται μέσα από τη χρήση του, εμπλουτίζοντας την εμπειρία του θεατή, επεκτείνοντας την επικρατούσα αντίληψη αναφορικά με την έννοια του βιβλίου και επισημαίνοντας το ρόλο του έργου τέχνης. Μέσα από τη διερεύνηση ανάλογων ιστορικών και θεωρητικών κειμένων, αλλά και στο πλαίσιο αναλυτικής προσέγγισης συγκεκριμένων έργων, επιχειρείται η ανάδειξη της επικοινωνιακής συμβολής του τετραδίου του καλλιτέχνη στη δημιουργία μοναδικής εμπειρίας μέσα από τρεις κύριες κατευθύνσεις. Τη χαρτογράφηση των σχέσεων που προκύπτουν κατά την επαφή του υποκειμένου με το φυσικό αντικείμενο, την επικοινωνιακή δυναμική του artists’ book ως πολιτικό αντικείμενο και κοινωνικό μέσο και την επικοινωνιακή λειτουργία του ως εκτιθέμενο έργο. Στο πλαίσιο αυτών των κατευθύνσεων εξετάζεται η στενή σχέση του βιβλίου με το artists’ book, η εξελικτική πορεία των ρόλων του καλλιτέχνη, του θεατή και του έργου, ενώ επισημαίνεται ο διαμεσολαβητικός ρόλος του επίσημου πεδίου της Τέχνης κατά την επαφή του θεατή με το αντικείμενο έκθεσης. Καθώς η διττή φύση του artists’ book - ως έργο τέχνης αλλά και ως μια ιδιότυπη μορφή «βιβλίου» - συνιστά μια πρόκληση αναφορικά με το πώς θα κοινωνηθεί το εικαστικό αυτό προϊόν, η παρούσα εργασία εγκύπτει στους προβληματισμούς που αναπτύσσονται σχετικά με την ενεργητική εμπλοκή του θεατή, ως κύριο στοιχείο ταυτότητας του artists’ book και ρυθμιστικός παράγοντας στην επικοινωνιακή σχέση, ενώ προκύπτουν τα ανάλογα συμπεράσματα.
Appears in Collections:ΓΤΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ΜΙΚΡΟΥ ΕΛΠΙΝΙΚΗ_ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ.pdf
  Restricted Access
Διπλωματική εργασία5.04 MBUnknownView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.