Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/33030
Title: Πολιτισμική Ετερότητα και η Διδασκαλία της Αγγλικής: Στάσεις και απόψεις των καθηγητών Αγγλικής και των μεταναστών μαθητών
Authors: ΠΑΠΑΚΥΡΙΤΣΟΠΟΥΛΟΥ, ΕΛΕΝΗ
Advisor: Ζορμπάς, Δρ. Βασίλειος
Keywords: cultural diversity/πολιτισμική ετερότητα;English teaching/διδασκαλία αγγλικής;intercultural education/διαπολιτισμική εκπαίδευση;attitudes and views/στάσεις και απόψεις
Issue Date: Oct-2016
Abstract: Σκοπός της παρούσας μελέτης ήταν να διερευνήσει τις στάσεις και απόψεις 60 καθηγητών γυμνασίου αγγλικής γλώσσας καθώς και 45 αλλοδαπών μαθητών της ίδιας βαθμίδας σχετικά με τη διαχείριση της πολιτισμικής και γλωσσικής ετερότητας στο ελληνικό σχολείο. Πιο συγκεκριμένα, επικεντρώνεται στο βαθμό που οι πρακτικές και οι προσδοκίες των καθηγητών επηρεάζουν την ακαδημαϊκή επίδοση των συγκεκριμένων μαθητών στο πολυπολιτισμικό σχολείο στην Ελλάδα του σήμερα. Οι αίθουσες στα σημερινά ελληνικά σχολεία αποτελούνται από μαθητές που προέρχονται από διαφορετικές εθνικότητες, μιλάνε διαφορετικές γλώσσες και έχουν διαφορετικές κουλτούρες. Τα ελληνικά σχολεία, πλέον, δεν χαρακτηρίζονται από την ομοιογένεια του παρελθόντος όσον αφορά στο μαθητικό τους δυναμικό. Οι αλλαγές αυτές έχουν ως αποτέλεσμα τόσο οι καθηγητές όσο και οι μαθητές να έρχονται αντιμέτωποι με μια πλειάδα δυσεπίλυτων προβλημάτων που από την πλευρά των καθηγητών σχετίζονται με τις διδακτικές πρακτικές αλλά και με τις αντιλήψεις τους πάνω στο συγκεκριμένο θέμα, ενώ από την πλευρά των μαθητών συνδέονται με την ακαδημαϊκή τους επίδοση αλλά και με τη στάση τους απέναντι στην κοινωνία συνολικότερα. Για τη συγκέντρωση των δεδομένων στη μελέτη εφαρμόσθηκε ποιοτική έρευνα. Ως μεθοδολογικά εργαλεία της έρευνας χρησιμοποιήθηκαν τα ερωτηματολόγια, οι ημιδομημένες συνεντεύξεις και η παρατήρηση, με την βοήθεια των οποίων αξιολογήθηκαν οι απόψεις και στάσεις τόσο των καθηγητών όσο και των μαθητών, οι τρόποι με τους οποίους αντιμετωπίζεται η πολιτισμική και γλωσσική ετερότητα στο μάθημα των αγγλικών, καθώς και το πόσο καλά προετοιμασμένοι είναι οι καθηγητές ώστε να καταφέρουν να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις της πολυπολιτισμικής τάξης. Τα ευρήματα αυτής της ερευνητικής εργασίας μας επιτρέπουν να αξιολογήσουμε την παρούσα κατάσταση στην ελληνική εκπαιδευτική πραγματικότητα και να κατανοήσουμε σε βάθος τις πραγματικές ανάγκες τόσο των καθηγητών όσο και των μαθητών ώστε να δοθεί η αρμόζουσα προσοχή και να παρθούν τα κατάλληλα μέτρα που θα οδηγήσουν σε μια ουσιαστική διαχείριση του φαινομένου της πολιτισμικής και γλωσσικής ετερότητας στο ελληνικό σχολείο.
Appears in Collections:ΑΓΓ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
MASTERS THESIS-Papakyritsopoulou Eleni-89588.pdfΚυρίως σώμα διπλωματικής, Παράρτημα, Συνοδευτικό υλικό3.67 MBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.