Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/32992
Title: Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΓΟΝΕΩΝ ΚΑΙ ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ ΣΤΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΛΥΚΕΙΩΝ ΣΕ ΕΛΛΑΔΑ ΚΑΙ ΓΕΡΜΑΝΙΑ
Authors: ΚΟΝΔΥΛΗ, ΜΑΡΙΑ
Advisor: ΧΑΛΚΙΩΤΗΣ, ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ
Keywords: γονεϊκή εμπλοκή;Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων;Διευθυντές;ελληνικά λύκεια στη Γερμανία
Issue Date: Oct-2016
Abstract: Η παρούσα εργασία έχει στόχο τη διερεύνηση του ρόλου και της συμμετοχής του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων (Σ.Γ.Κ.) μέσω του θεσμικού του οργάνου, του Διοικητικού Συμβουλίου, στη διοίκηση και τη λειτουργία της σχολικής μονάδας και συγκεκριμένα σε Λύκεια στην Ελλάδα και σε ελληνικά Λύκεια στη Γερμανία. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους 2015-2016 και συμμετείχαν σε αυτήν Διευθυντές/-τριες και Πρόεδροι Διοικητικών Συμβουλίων των Σ.Γ.Κ. από Λύκεια της Ελλάδας και αντίστοιχα από Αμιγώς ελληνικά Λύκεια στη Γερμανία. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε με την ποιοτική μέθοδο και το ερευνητικό εργαλείο που χρησιμοποιήθηκε ήταν η ημιδομημένη συνέντευξη. Η συλλογή των δεδομένων έγινε με δύο ερωτηματολόγια ένα για τους/τις Διευθυντές/ντριες και ένα για τους/τις Προέδρους. Τα ερευνητικά ερωτήματα που τέθηκαν είχαν ως στόχο τον εντοπισμό δυσκολιών στην επικοινωνία του Σ.Γ.Κ. και της εκπαιδευτικής κοινότητας και τον προσδιορισμό και εκτίμηση της συμβολής του Συλλόγου στη λειτουργία και διοίκηση της σχολικής μονάδας καθώς επίσης και της σύγκρισης ανάμεσα στους συλλόγους στην Ελλάδα και Γερμανία. Με βάση την ανάλυση περιεχομένου των ευρημάτων της έρευνας προκύπτουν τα παρακάτω ενδεικτικά συμπεράσματα: Η συμβολή του Σ.Γ.Κ. στην σχολική μονάδα περιορίζεται σε επικουρικό, υποστηρικτικό ρόλο. Δεν συμμετέχει στη διοίκηση του σχολείου αλλά στη λειτουργία και οργάνωση και στις εξωδιδακτικές δραστηριότητες. Ο Σ.Γ.Κ. μπορεί να λειτουργήσει ως ομάδα πίεσης για την επίλυση εκπαιδευτικών προβλημάτων. Δεν διαφαίνεται διαφορά στη λειτουργία και δράση των Σ.Γ.Κ. στην Ελλάδα και στη Γερμανία. Ως σημαντική διαφορά αναγνωρίζεται μόνο ότι ο Σ.Γ.Κ. στη Γερμανία δρα συνεχώς για τη διεκδίκηση ύπαρξης αμιγώς ελληνικών σχολείων. Η επικοινωνία και η αλληλεπίδραση των δύο θεσμών αποτιμάται ως θετική, με την προοπτική συνεχούς βελτίωσης, με στόχο την υποστήριξη και ενδυνάμωση της εκπαιδευτικής διαδικασίας.
Appears in Collections:ΕΚΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
KONDYLI MARIA.pdfΚυρίως σώμα διπλωματικής και Παραρτήματα1.03 MBUnknownView/Open


This item is protected by original copyright



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.