Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/32940
Title: Αναπαραστάσεις – Πολλαπλές αναπαραστάσεις. Είδη ( εσωτερικές – εξωτερικές). Ο ρόλος και η σημασία τους στην διδασκαλία της Μαθηματικής Ανάλυσης και ειδικότερα του Ολοκληρωτικού Λογισμού. Visualization και αναπαραστάσεις: απαραίτητο συμπλήρωμα ή παράλληλες διαδρομές; Σχέση αναπαραστάσεων και στάσεις-πεποιθήσεις επάρκειας των μαθητών κατά τη μετάβαση από την Β-βαθμια στην Γ-βαθμια εκπαίδευση. Εφαρμογές με χρήση λογισμικού δυναμικής Γεωμετρίας.
Authors: ΚΑΤΣΑΟΥΝΗ, ΑΘΗΝΑ
Advisor: ΑΥΓΕΡΙΝΟΣ , ΕΥΓΕΝΙΟΣ
Keywords: Αναπαραστάσεις, Ολοκλήρωμα, Λογισμικά, Διδακτική των Μαθηματικών, Ρεαλιστική Μαθηματική Εκπαίδευση, Κονστρουκτιβισμός.
Issue Date: Oct-2016
Abstract: Η παρούσα διπλωματική εργασία αξιοποιώντας τα αποτελέσματα της έρευνας με τα ερωτηματολόγια καθώς και τη σύγχρονη βιβλιογραφία έχει διπλό στόχο. Πρώτον προσπαθεί να διευκολύνει την κατανόηση των εννοιών της Μαθηματικής Ανάλυσης και ιδιαίτερα του ολοκληρώματος υπό τη μορφή της αντιπαραγώγου, με τη βοήθεια των πολλαπλών αναπαραστάσεων και των συστημάτων δυναμικής γεωμετρίας. Δεύτερον, προβάλλει διάφορες θεωρίες μάθησης και αναδεικνύει τη σύνδεση της Ρεαλιστικής Μαθηματικής Εκπαίδευσης (RME) με τη διδασκαλία των μαθηματικών, προσπαθώντας να τις αξιοποιήσει και να βοηθήσει τον εκπαιδευτικό στο έργο του, ώστε η γνώση του ολοκληρωτικού λογισμού να γίνει τελικά ενσώματη στο νου των μαθητών. Στο θεωρητικό μέρος καταγράφεται αρχικά η θεωρία των αναπαραστάσεων και των πολλαπλών αναπαραστάσεων και πως εμπλέκονται με παρακάτω με την ολοκληρωτική ανάλυση και τα σύγχρονα λογισμικά όπως το Casyopée και το Mathematica ώστε να κατακτηθεί η γνώση των μαθηματικών. Επιχειρείται να αναλυθεί η σχέση μεταξύ της Ρεαλιστικής Μαθηματικής Εκπαίδευσης και των τύπων του Κονστρουκτιβισμού που χρησιμοποιούνται στη μαθηματική εκπαίδευση σε συνδυασμό με τα επίπεδα Van Hiele. Στο δεύτερο μέρος, η ερευνητική εργασία έχει ως αντικείμενο τη σχέση των αναπαραστάσεων με τα ολοκληρώματα και κατά πόσο οι μαθητές παρουσιάζουν στιγμιαία κατανόηση των μαθηματικών εννοιών ή μόνιμη και ουσιαστική. Καταγράφονται οι στάσεις και οι πεποιθήσεις τους με απώτερο σκοπό να ρίξει φως στα σημεία που η έρευνα αναδεικνύει ως δυσκολονόητα, δίνοντας τη δυνατότητα η εκπόνηση αυτή να αποτελέσει σκαλοπάτι μετάβασης σε ένα υψηλότερο επίπεδο μάθησης του Ολοκληρωτικού Λογισμού.
Appears in Collections:ΜΣΜ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ΚΑΤΣΑΟΥΝΗ ΑΘΗΝΑ ΕΑΠ ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΤΕΛΙΚΗ ΜΟΡΦΗ.pdfΚΥΡΙΩΣ ΣΩΜΑ ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗΣ, ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ3 MBUnknownView/Open


This item is protected by original copyright



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.