Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/32936
Title: Εμπλουτιστικές και μετασχηματιστικές διεργασίες μέσω της αισθητικής εμπειρίας. Ενήλικες εκπαιδευόμενοι στον χώρο της τέχνης. Εκπαιδευτές και εκπαιδευόμενοι σε μια σχολή θεάτρου.
Authors: ΝΙΝΗ, ΔΗΜΗΤΡΑ
Advisor: Μέγα, Γεωργία
Keywords: αισθητική εμπειρία;θέατρο;κριτικός στοχασμός;οριζόντιες ικανότητες;μετασχηματισμός;εμπλουτιστικές διεργασίες
Issue Date: Oct-2016
Abstract: Σκοπό της παρούσας εργασίας αποτελεί η διερεύνηση των εμπλουτιστικών και μετασχηματιστικών εμπειριών μέσω της αισθητικής εμπειρίας ενήλικων εκπαιδευόμενων που ασχολούνται επαγγελματικά με τη θεατρική τέχνη στο πλαίσιο μιας δραματικής σχολής. Ειδικότερα, η ερευνήτρια ασχολήθηκε με την εξέταση της καλλιέργειας του κριτικού στοχασμού και των οριζόντιων ικανοτήτων της δημιουργικής σκέψης, της μεταγνωστικής ικανότητας, της ανάληψης πρωτοβουλίας και της λήψης αποφάσεων, της ενσυναίσθησης και της συνεργατικότητας μέσα από την ενασχόληση με τα θεατρικά κείμενα σε επίπεδο μελέτης τους, διαδικασίας προβών και συμμετοχής σε ομαδικές συναντήσεις-δράσεις. Επιπλέον, μελέτησε τη συμβολή της επαφής με τα θεατρικά κείμενα και τον χορό στην αλλαγή των νοητικών συνηθειών των εκπαιδευόμενων αναφορικά με το θέατρο με βάση τα κύρια σημεία του «κύκλου της μάθησης» του Kolb, της συνθετικής προσέγγισης του Jarvis και της θεωρίας της μετασχηματίζουσας μάθησης του Mezirow. Τέλος, εξέτασε την ύπαρξη μετασχηματιστικών εμπειριών σχετικά με τη θεατρική τέχνη βάσει των δέκα σταδίων της μετασχηματιστικής πορείας του Mezirow. Για τη συγκέντρωση των στοιχείων η ερευνήτρια επέλεξε τον συνδυασμό ποσοτικής και ποιοτικής μεθόδου και ως εργαλεία συλλογής δεδομένων χρησιμοποίησε το ερωτηματολόγιο, τις ατομικές συνεντεύξεις, την εστιασμένη ομαδική συνέντευξη και τη μη συμμετοχική παρατήρηση. Η επεξεργασία των αποτελεσμάτων της έρευνας έδειξε πως, στο πλαίσιο της φοίτησης σε μια επαγγελματική δραματική σχολή, οι εκπαιδευόμενοι αναπτύσσουν σε αρκετά μεγάλο βαθμό τον κριτικό στοχασμό και τις οριζόντιες ικανότητές τους και εμπλέκονται σε μια διαδικασία επαναπροσδιορισμού των συνόλου των παραδοχών τους για την τέχνη του θεάτρου, ενώ σε πολύ μεγάλο βαθμό βιώνουν μετασχηματιστικές εμπειρίες αναφορικά με αυτή. Πρόθεση της ερευνήτριας με το παρόν πόνημα είναι η διαφώτιση της συνεισφοράς του άξονα της θεατρικής αγωγής στο πλαίσιο του καινοτόμου και αναπτυσσόμενου πεδίου μαθησιακής προσέγγισης στην εκπαίδευση ενηλίκων με τη χρήσης της τέχνης.
Appears in Collections:ΕΚΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ_ΕΡΓΑΣΙΑ_ΝΙΝΗ_ΔΗΜΗΤΡΑ_ΤΕΛΙΚΟ.PDFΚυρίως σώμα διπλωματικής2.85 MBUnknownView/Open


This item is protected by original copyright



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.