Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/32935
Title: Ο ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΦΥΛΟΥ ΚΑΙ ΤΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΣΤΙΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΣΤΗΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΚΑΘΗΓΗΤΗ-ΣΥΜΒΟΥΛΟΥ ΚΑΙ ΣΠΟΥΔΑΣΤΩΝ ΜΕΤΑΞΥ ΤΩΝ ΟΜΑΔΙΚΩΝ ΣΥΝΑΝΤΗΣΕΩΝ ΣΤΗΝ ΕΞ ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Authors: ΓΟΥΝΑΡΗ, ΧΡΥΣΟΥΛΑ
Advisor: ΠΑΠΑΔΑΚΗΣ, ΣΠΥΡΙΔΩΝ
Keywords: Εξ αποστάσεως εκπαίδευση;Distance communication;Διαμεσολαβημένη επικοινωνία;Mediated communication;Φύλο;Gender;Τεχνολογίες Πληροφορίας Επικοινωνίας (Τ.Π.Ε.);Information and Communications Technology (I.C.T.);Καθηγητής-Σύμβουλος;Teacher-Counselor
Issue Date: Oct-2016
Abstract: Η εμπλοκή και η συμμετοχή των σπουδαστών στην επικοινωνιακή διαδικασία και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά των ενήλικων φοιτητών διαμορφώνουν ένα διαφορετικό εκπαιδευτικό πλαίσιο και επηρεάζουν τόσο τη μαθησιακή τους πορεία όσο και το έργο των Καθηγητών-Συμβούλων (Κ.Σ.) σε ένα εξ αποστάσεως πρόγραμμα. Σκοπός της παρούσας εργασίας ήταν η διερεύνηση της επίδρασης ή όχι του φύλου και των δεξιοτήτων στις Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνίας (Τ.Π.Ε.) των σπουδαστών στην επικοινωνία τους με τους Κ.Σ. κατά τα διαστήματα των Ομαδικών Συμβουλευτικών Συναντήσεων (Ο.Σ.Σ.) στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Ειδικότερα, οι επιμέρους στόχοι αφορούσαν τη διερεύνηση της επίδρασης του φύλου όσο και των δεξιοτήτων των ΚΣ και των φοιτητών στις Τ.Π.Ε. σε σχέση με το αντικείμενο, τον τρόπο, τη συχνότητα επικοινωνίας αλλά και τις δυσκολίες που αντιμετώπισαν οι εκπαιδευόμενοι κατά την επικοινωνία τους με τους καθηγητές στα πλαίσια προγραμμάτων του Ε.Α.Π. Προς διερεύνηση των στόχων αυτών αξιοποιήθηκε στη συλλογή και ανάλυση των δεδομένων η ποιοτική μεθοδολογία και συγκεκριμένα η συνέντευξη. Συνολικά διεξήχθησαν δεκαοκτώ (18) συνεντεύξεις, επτά (7) με προπτυχιακούς φοιτητές και έντεκα (11) με μεταπτυχιακούς φοιτητές του Ε.Α.Π. Από τη συζήτηση των ευρημάτων προέκυψε ότι οι σπουδαστές πιστεύουν στη σημασία της επικοινωνίας και ότι ο ρόλος του Κ.Σ. είναι ιδιαίτερα σημαντικός, καθώς καλύπτει εκπαιδευτικές και συναισθηματικές ανάγκες των φοιτητών. Η δημοφιλέστερη μορφή επικοινωνίας ήταν η ηλεκτρονική, έχοντας ως κυριότερο αντικείμενο συζήτησης την επίλυση αποριών στις γραπτές εργασίες και για τα δύο φύλα, ενώ η διατήρηση και η συχνότητά της εξαρτάται κυρίως από τα χαρακτηριστικά της προσωπικότητας των Κ.Σ. Τόσο το φύλο όσο και οι δεξιότητες των φοιτητών στις Τ.Π.Ε. δεν αποτελούν πρωταρχικό παράγοντα της αποτελεσματικότητας της επικοινωνίας, παρ’ όλα αυτά πρέπει να λαμβάνονται υπόψη από τους Κ.Σ., καθώς καθορίζουν τις εξατομικευμένες ανάγκες των φοιτητών. Θα ήταν χρήσιμο οι μελλοντικές επικοινωνιακές προσπάθειες να εστιάσουν περισσότερο στη συμβολή των Νέων Τεχνολογιών και ιδίως των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, λαμβάνοντας υπόψη την ηλικία των φοιτητών και τις γνώσεις των ΚΣ στη χρήση των Τ.Π.Ε.
Appears in Collections:ΕΚΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ΓΟΥΝΑΡΗ ΧΡΥΣΟΥΛΑ.pdfΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ2.19 MBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.