Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/32925
Title: THE ROLE OF PORTFOLIO ASSESSMENT, REFLECTION AND SELF-ASSESSMENT ON YOUNG LEARNERS' WRITING ABILITY.
Authors: ΚΑΛΟΓΕΡΑ, ΣΟΦΙΑ
Advisor: LIONTOU, TRISEVGENI
Issue Date: Oct-2016
Abstract: Σκοπός της παρούσας μελέτης ήταν να αξιολογήσει την εξέλιξη του γραπτού λόγου των νεαρών μαθητών της Αγγλικής ως ξένη γλώσσα σε συνάρτηση με την αυτοαξιολόγηση και τον αυτοστοχασμό, ακολουθώντας έναν ημι-πειραματικό σχεδιασμό μελέτης (χωρίς τυχαία ανάθεση των συμμετεχόντων στην μελέτη), με την έννοια ότι μια εκπαιδευτική παρέμβαση εφαρμόστηκε σε μία ομάδα μαθητών (πειραματική ομάδα) και έγινε σύγκριση της απόδοσής της με μια άλλη αντίστοιχη ομάδα (ομάδα ελέγχου), η οποία ήταν ισοδύναμη σε ό,τι αφορά την γλωσσική της ικανότητα στην Αγγλική γλώσσα, αλλά δεν δέχτηκε την ίδια παρέμβαση. Συνολικά 40 νεαροί μαθητές της Αγγλικής ως ξένη γλώσσα συμμετείχαν στην παρούσα μελέτη, από τους οποίους οι 20 ανήκαν στην πειραματική ομάδα, ενώ οι υπόλοιποι στην ομάδα ελέγχου. Η εκπαιδευτική περέμβαση που εφαρμόστηκε για την πειραματική ομάδα στηρίχτηκε στην διδασκαλία του γραπτού λόγου με βάση τους φακέλους συλλογής υλικού σε συνδιασμό με τον συχνό αυτοστοχασμό και την αυτοαξιολόγηση. Η ομάδα ελέγχου υποβλήθηκε στην παραδοσιακή μέθοδο διδασκαλίας και αξιολόγησης ενός μόνο γραπτού χωρίς καμία εκπαιδευτική παρέμβαση.Κατά την περίοδο εκπαίδευσης που διήρκεσε πέντε μήνες, συγκεντρώθηκαν συνολικά 400 εκθέσεις με καθορισμένο αριθμό 10 γραπτών ανά μαθητή. Μετά την ολοκλήρωση της περιόδου εκπαίδευσης, οι δύο ομάδες παρήγαγαν άλλο ένα σύνολο εκθέσεων σε 5 νέα θέματα, προκειμένου ο ερευνητής να διερευνήσει κατά πόσο η εκπαίδευση σε πρακτικές αυτοστοχασμού και αυτοαξιολόγησης είχε αντίκτυπο στη συνολική ικανότητα γραφής των νεαρών μαθητών (200 νέα γραπτά). Προκειμένου να εξεταστεί ο βαθμός λεξικογραμματικής πολυπλοκότητας με βάση τον οποίο οι εκθέσεις που γράφτηκαν από τους συμμετέχοντες στην πειραματική ομάδα και την ομάδα ελέγχου θα μπορούσαν να διαχωριστούν, χρησιμοποιήθηκε μια σειρά προηγμένων προγραμμάτων αυτοματοποιημένης ανάλυσης λόγου. Επιπλέον, όταν συγκεντρώθηκαν τα νέα γραπτά, δύο εκπαιδευτικοί σε ρόλο κριτών κλήθησαν να βαθμολογήσουν το καθένα με βάση έναν ειδικά διαμορφωμένο πίνακα αξιολόγησης γραπτού λόγου για νεαρούς μαθητές της Αγγλικής ως ξένη γλώσσα. Τα αποτελέσματα έδειξαν στατιστικά σημαντικές διαφορές ανάμεσα στα γλωσσικά χαρακτηριστικά που εντοπίστηκαν στα γραπτά των 20 μαθητών που έλαβαν ειδική εκπαίδευση στην αυτοαξιολόγηση και τον αυτοστοχασμό. Πιο συγκεκριμένα, τα γραπτά της πειραματικής ομάδας έλαβαν υψηλότερους βαθμούς και θεωρήθηκαν υψηλότερης πολυπλοκότητας, δεδομένου ότι περιείχαν λιγότερα λεξικογραμματικά λάθη σε συνδιασμό με πιο εξελιγμένο λεξιλόγιο και περισσότερες συντακτικά σύνθετες προτάσεις από εκείνες που γράφτηκαν από τους ομολόγους τους που δεν έλαβαν καμία ιδιαίτερη εκπαίδευση παραγωγής γραπτού λόγου.
Appears in Collections:ΑΓΓ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Kalogera-Thesis.pdf995.83 kBUnknownView/Open


This item is protected by original copyright



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.