Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/32884
Title: Η σημασία της επικοινωνίας και η αξιοποίηση της δυναμικής της ομάδας στη διαπολιτισμική εκπαίδευση ενηλίκων.
Authors: ΠΡΙΤΣΗ, ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ
Advisor: Κεδράκα , Αικατερίνη (Καθηγήτρια Δ.Π.Θ.)
Keywords: επικοινωνία;communication;δυναμική της ομάδας;group dynamics;πολυπολιτισμικότητα;multiculturalism;αλληλεπίδραση;interaction;επικοινωνιακές δεξιότητες;communicative competence;διαπολιτισμική δεξιότητα;intercultural competence
Issue Date: Oct-2016
Abstract: Η παρούσα εργασία μελετά τη σημασία της επικοινωνίας εντός ομάδας ενήλικων εκπαιδευομένων που διδάσκονται την ελληνική ως δεύτερη / ξένη γλώσσα. Στο πλαίσιο αυτό, εξετάζεται η ανάπτυξη δεξιοτήτων που προάγουν την επικοινωνία καθώς και η αξιοποίηση της δυναμικής της ομάδας ως βασικοί παράγοντες που οδηγούν σε μια αποτελεσματική εκπαιδευτική διαδικασία. Δεδομένου ότι η ομάδα των ενήλικων εκπαιδευομένων έχει πολυπολιτισμικό χαρακτήρα, η επικοινωνία στο πλαίσιο της ομάδας μελετάται υπό το πρίσμα της διαπολιτισμικότητας. Διερευνάται, λοιπόν, ο ρόλος της επικοινωνίας σε μία πολυπολιτισμική ομάδα με την ανάδειξη των παραγόντων που επηρεάζουν θετικά ή αρνητικά την επικοινωνία, του ρόλου που διαδραματίζει η δυναμική της ομάδας και των κατάλληλων μεθόδων και τεχνικών που προωθούν την ανάπτυξη της επικοινωνίας ανάμεσα στα μέλη της ομάδας. Η μεθοδολογική προσέγγιση που ακολουθείται είναι εκείνη της ποιοτικής έρευνας. Για τη συλλογή των δεδομένων προκρίνεται η μέθοδος της ημιδομημένης συνέντευξης με εκπαιδευόμενους που διδάσκονται την ελληνική γλώσσα ως δεύτερη / ξένη γλώσσα. Από την έρευνα προκύπτει ότι η επικοινωνία εξαρτάται από πολλούς παράγοντες, οι οποίοι σε γενικές γραμμές αφορούν στο ζήτημα της πολυπολιτισμικότητας και των διαστάσεών της, στην προσωπικότητα του κάθε μέλους της ομάδας, στον τρόπο οργάνωσης της ομάδας και της εκπαιδευτικής διαδικασίας, στη γλώσσα επικοινωνίας. Στο πλαίσιο αυτό, λοιπόν, κρίνεται αναγκαία η λειτουργική οργάνωση της ομάδας σύμφωνα με τις ανάγκες των εκπαιδευομένων, ώστε να αξιοποιηθεί η δυναμική της όσο το δυνατό αποτελεσματικότερα για την ανάπτυξη επικοινωνιακών, κοινωνικών δεξιοτήτων και την καλλιέργεια της διαπολιτισμικής δεξιότητας. Αυτό πραγματώνεται μέσω ενός δημοκρατικού, μαθητοκεντρικού, επικοινωνιακού στυλ διδασκαλίας από μέρους του εκπαιδευτή που θα ενθαρρύνει την προσωπική έκφραση των εκπαιδευομένων εφαρμόζοντας ενεργητικές εκπαιδευτικές τεχνικές που προάγουν και βελτιώνουν την επικοινωνία σε όλες τις μορφές, διαπροσωπική, ενδοομαδική και διαπολιτισμική.
Appears in Collections:ΕΚΕ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Δ.Ε. Ευαγγελία Πρίτση.pdf 'Κυρίως σώμα διπλωματικής', 'Παράρτημα'1.4 MBUnknownView/Open


This item is protected by original copyright



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.