Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/32877
Title: Στρατηγικό Τουριστικό Σχέδιο Μάρκετινγκ- Μελέτη Περίπτωσης: Περιφέρεια Κρήτης
Authors: ΣΤΑΓΑΚΗ, ΓΕΩΡΓΙΑ
Advisor: Σιώμκος, Γεώργιος
Keywords: Φαινόμενο Τουρισμού;Marketing;Τουριστικό Σχέδιο Marketing;Μίγμα Marketing;Περιφέρεια Κρήτης;Στρατηγική Ανάλυση
Issue Date: Oct-2016
Abstract: Λαμβάνοντας υπόψη μας το γεγονός ότι ο τουρισμός αποτελεί έναν από τους πιο καθοριστικούς παράγοντες για την ανάπτυξη ενός τόπου αποφασίσαμε στην παρούσα εργασία να ασχοληθούμε με το σχεδιασμό του τουριστικού μάρκετινγκ της Περιφέρειας της Κρήτης. Οι ιδιαιτερότητες που παρουσιάζει κάθε τουριστικός προορισμός καθιστούν το τουριστικό σχέδιο μάρκετινγκ ως ένα κρίσιμο εργαλείο για την προβολή και ανάδειξη του νησιού. Αναγνωρίζοντας ότι η Κρήτη αποτελεί έναν προορισμό με αξιοθαύμαστο φυσικό, ιστορικό, πολιτιστικό και λαογραφικό πλούτο κρίνεται αναγκαία η μέριμνα για την αξιοποίησή του. Στόχος ,λοιπόν, της συγκεκριμένης εργασίας είναι η διαμόρφωση ενός ελκυστικού τουριστικού προϊόντος το οποίο θα εκμεταλλεύεται σωστά όλα τα πλεονεκτήματά του (πληθώρα φυσικών και αρχαιολογικών πόρων, εξαιρετικό κλίμα, βιοποικιλότητα, παράδοση) , ώστε να το καθιστά πιο ανταγωνιστικό στην αγορά, ενώ ταυτόχρονα θα μεριμνά για την αντιμετώπιση των αδυναμιών ( έλλειψη υποδομών, εποχικότητα) που παρουσιάζει ως προορισμός. Η εργασία αυτή χωρίζεται σε τέσσερα μέρη. Αρχικά αναλύονται: το φαινόμενο του τουρισμού, η έννοια του marketing και η σημασία του τουριστικού σχεδίου marketing, τα οποία αποτελούν το θεωρητικό πλαίσιο της εργασίας. Στη συνέχεια παρατίθενται πληροφορίες και χαρακτηριστικά σχετικά με τον τουρισμό της Περιφέρεια Κρήτης που είναι και η περιοχή μελέτης της διπλωματικής. Στο τρίτο μέρος, παρουσιάζεται η πρωτογενής έρευνα που διεξήχθη για τη μελέτη αυτή και καταγράφονται τα αποτελέσματά της. Ειδικότερα, αφού συγκεντρώθηκαν στοιχεία για την υφιστάμενη κατάσταση της Περιφέρειας Κρήτης, διενεργήθηκε έρευνα σε τοπικούς φορείς και τοπικές επιχειρήσεις της περιοχής μελέτης (Περιφέρεια Κρήτης) με σκοπό να αναδειχθούν τα δυνατά και αδύναμα σημεία του νησιού καθώς και να αναφερθούν τυχόν προτάσεις και υποδείξεις. Από την μελέτη της υφιστάμενης κατάστασης και τα αποτελέσματα της έρευνας, διαμορφώσαμε ένα Στρατηγικό Σχέδιο Marketing το οποίο περιγράφεται εκτενώς στο τελευταίο μέρος της εργασίας και δίνει έμφαση στην απεξάρτηση από το μαζικό τουρισμό και στην ενίσχυση του εναλλακτικού τουρισμού, με απώτερο στόχο τη βιώσιμη τουριστική ανάπτυξη της περιοχής.Εν κατακλείδι, μέσα σε αυτή την εργασία προτείνονται δράσεις και κατευθύνσεις με σκοπό η Περιφέρεια της Κρήτης να εκμεταλλευτεί και τελικά να αναδείξει τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματά της που θα την τοποθετήσουν στο μυαλό των καταναλωτών- τουριστών ως έναν από τους σημαντικότερους προορισμούς για να επισκεφθούν.
Appears in Collections:ΔΤΕ Διπλωματικές Εργασίες



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.