Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/32870
Title: Διερεύνηση εκπαιδευτικών αναγκών γονέων, σε θέματα πρόληψης προβλημάτων ψυχικής υγείας και προβληματικών συμπεριφορών παιδιών στο σχολικό περιβάλλον. H περίπτωση των νομών Βοιωτίας και Ευβοίας
Authors: ΗΛΙΟΠΟΥΛΟΣ, ΧΡΗΣΤΟΣ
Advisor: Κουτρουβίδης, Παναγιώτης Δρ.
Keywords: Εκπαιδευτικές ανάγκες γονέων;συμβουλευτική γονέων;προβλήματα συμπεριφοράς;προβλήματα ψυχικής υγείας;παιδιά πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης
Issue Date: Oct-2016
Abstract: Ένα από τα ζητήματα που απασχολούν ολοένα και περισσότερο τα τελευταία χρόνια την εκπαίδευση των ενηλίκων είναι η συμβουλευτική γονέων. Η επιμόρφωση των γονέων που πραγματοποιείται από διάφορους φορείς, αποτελεί ένα από τα κύρια συστατικά της σύγχρονης οικογένειας πράγμα που δε συνέβαινε παλιότερα. Τα φαινόμενα προβληματικών συμπεριφορών, διαταραχών της ψυχικής υγείας και δυσκολιών προσαρμογής στο σχολικό περιβάλλον των παιδιών καθιστούν αναγκαία αυτού του είδους την επιμόρφωση η οποία θα δώσει τη δυνατότητα στους γονείς να συμβάλλουν αποτελεσματικά στην επίλυση των προβλημάτων αυτών, ώστε να μην τα ακολουθούν για όλη τη διάρκεια της ζωής τους. Η παρούσα εργασία πραγματεύεται τη διερεύνηση εκπαιδευτικών αναγκών των γονέων που έχουν παιδιά στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση και πώς μπορούν να συμβάλλουν στη διαμόρφωση προγραμμάτων εκπαίδευσης και συμβουλευτικής σε θέματα πρόληψης και αντιμετώπισης ψυχικής υγείας και προβληματικών συμπεριφορών στο σχολικό περιβάλλον. Για τη διεξαγωγή της έρευνας πραγματοποιήθηκε ποσοτική και ποιοτική μελέτη και τα ερευνητικά εργαλεία που χρησιμοποιήθηκαν ήταν το ερωτηματολόγιο και η συνέντευξη έτσι ώστε να υπάρχει τριγωνοποίηση. Χρήσιμα συμπεράσματα που εξήχθησαν από την έρευνα ήταν ότι τα κυριότερα προβλήματα που απασχολούν τους γονείς είναι προβλήματα ψυχικής υγείας των παιδιών τους και οι αιτίες που τα προκαλούν. Οι περισσότεροι προσπαθούν να προλάβουν ή να αντιμετωπίσουν προβληματικές καταστάσεις των παιδιών τους, είτε με συζήτηση με τα μέλη της οικογένειας ή το δάσκαλο, είτε προσπαθώντας να ενημερωθούν μόνοι τους από διάφορες πηγές. Όμως δεν υπάρχει επάρκεια προγραμμάτων συμβουλευτικής γονέων στην περιοχή, παρόλο που η πλειοψηφία θα ήθελε να συμμετάσχει σε αυτά. Τέλος, σημαντικοί παράγοντες που θα επηρέαζαν την επιτυχία τέτοιων προγραμμάτων θα ήταν ο βιωματικός χαρακτήρας αυτών των προγραμμάτων, η επιλογή του τόπου και του χρόνου διεξαγωγής τους και η πρόταση από τους γονείς συγκεκριμένων θεματικών ενοτήτων.
Appears in Collections:ΕΚΕ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ΤΕΛΙΚΟ_ΗΛΙΟΠΟΥΛΟΣ ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ.pdfΚυρίως σώμα διπλωματικής μαζί με τα παραρτήματα2.46 MBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.