Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/32869
Title: «Διερεύνηση των επιμορφωτικών αναγκών των εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του Ν. Κοζάνης σε θέματα διαχείρισης σχολικού εκφοβισμού»
Authors: ΤΣΟΛΗΣ, ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ
Advisor: Χλαπάνης, Γεώργιος Ερρίκος
Keywords: εκπαιδευτικές ανάγκες;εκπαίδευση ενηλίκων;επιμόρφωση εκπαιδευτικών;σχολικός εκφοβισμός
Issue Date: Oct-2016
Abstract: Το φαινόμενο του σχολικού εκφοβισμού τείνει να είναι σήμερα μια πραγματικότητα στο σχολικό περιβάλλον και φαίνεται να απασχολεί όλους τους εμπλεκόμενους φορείς είτε άμεσα είτε έμμεσα. Οι εκπαιδευτικοί πολλές φορές καλούνται να το διαχειριστούν και να αναζητήσουν τους παράγοντες εκείνους που το προκάλεσαν και όλες εκείνες τις ορθές πρακτικές αναχαίτισης του χωρίς να έχουν λάβει την κατάλληλη επιμόρφωση. Η παρούσα εργασία επιχειρεί να διερευνήσει τις επιμορφωτικές ανάγκες των εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του Ν. Κοζάνης σε θέματα διαχείρισης σχολικού εκφοβισμού και συγκεκριμένα στην πρόληψη, στον εντοπισμό και στην αντιμετώπιση περιστατικών στο σχολικό περιβάλλον ημερησίων και εσπερινών Γυμνασίων, Λυκείων και Ε.Π.Α.Λ. στα πλαίσια οργάνωσης και υλοποίησης επιμορφωτικών προγραμμάτων. Επίσης να καταγράψει τις απόψεις τους για το φαινόμενο του σχολικού εκφοβισμού και την αντιμετώπισή του, προκειμένου να αποτυπωθούν τυχόν ελλείψεις και αδυναμίες σε θέματα διαχείρισης του και επιπλέον τις προτάσεις τους για τον τρόπο οργάνωσης και σχεδιασμού επιμορφωτικών προγραμμάτων με σκοπό να τις αναδείξει. Έτσι το πρώτο μέρος παρουσιάζει το φαινόμενο του σχολικού εκφοβισμού, τα χαρακτηριστικά του, τους συμμετέχοντες σε αυτόν, τις συνέπειες του, τις αιτίες που το προκαλούν, την πρόληψή του καθώς και τον τρόπο αντιμετώπισής του. Επίσης αναφέρει τα χαρακτηριστικά των εκπαιδευτικών ως ενηλίκων εκπαιδευόμενων, την επιμόρφωσή τους σε θέματα σχολικού εκφοβισμού και τη διερεύνηση των εκπαιδευτικών τους αναγκών και επιπλέον έρευνες που υλοποιήθηκαν στην Ελλάδα και το διεθνή χώρο για το σχολικό εκφοβισμό. Το δεύτερο μέρος περιγράφει την υλοποίηση της έρευνας, η οποία διενεργήθηκε σε ένα σύνολο 156 εκπαιδευτικών, στα πλαίσια της οποίας αξιοποιήθηκε η ποσοτική μέθοδος και ως ερευνητικό εργαλείο το ερωτηματολόγιο. Από την συλλογή και ανάλυση των πληροφοριών διαφαίνεται ότι υπάρχουν εκπαιδευτικές ανάγκες και οι εκπαιδευτικοί στο σύνολο τους επιθυμούν να παρακολουθήσουν επιμορφωτικά προγράμματα, βασισμένα σε κάποια χαρακτηριστικά οργάνωσης προκειμένου να είναι ουσιαστική τόσο η επιμόρφωσή τους όσο και ο χειρισμός αυτού του πολύπλευρου σχολικού φαινομένου.
Appears in Collections:ΕΚΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Δ. Ε.2015-16.pdfΚυρίως σώμα διπλωματικής1.6 MBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.