Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/32864
Title: Διερεύνηση Εκπαιδευτικών Αναγκών των Δημοσίων Υπαλλήλων για την Χρήση ΤΠΕ και την Αξιοποίησή τους στο Εργασιακό Πλαίσιο
Authors: ΓΑΖΕΠΗ, ΕΛΕΝΗ
Advisor: ΚΟΥΤΡΟΥΒΙΔΗΣ, ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ
Keywords: ΤΠΕ;ΔΗΜΟΣΙΟΙ ΥΠΑΛΛΗΛΟΙ;ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ;ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗ;ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ
Issue Date: Oct-2016
Abstract: Σκοπό της παρούσας έρευνας αποτέλεσε η διερεύνηση των απόψεων των Δημόσιων Υπαλλήλων για τη χρήση και αξιοποίηση των ΤΠΕ στο εργασιακό τους πλαίσιο και των εκπαιδευτικών τους αναγκών πάνω στην εφαρμογή των ΤΠΕ στο Δημόσιο Τομέα. Προκειμένου να επιτευχθεί ο παραπάνω στόχος πραγματοποιήσαμε με τη χρήση της μεθοδολογικής τριγωνοποίησης έρευνα στην οποία πήραν μέρος 112 εργαζόμενοι Δημόσιου Τομέα, στην πόλη της Θεσσαλονίκης. Για τις ανάγκες της ποσοτικής έρευνας σχεδιάστηκε ένα ειδικά διαμορφωμένο ερωτηματολόγιο, το οποίο κατασκευάστηκε, ακλουθώντας τη φιλοσοφία του Μοντέλου Αποδοχής Τεχνολογίας (Technology Acceptance Model, TAM) ενώ για τις ανάγκες της ποιοτικής έρευνας χρησιμοποιήσαμε την ημιδομημένη συνέντευξη. Από τα αποτελέσματα της έρευνας μας προκύπτει ότι σε μεγάλο ποσοστό οι εργαζόμενοι αναγνωρίζουν τα οφέλη από τη χρήση των ΤΠΕ στο χώρο εργασίας τους, θεωρώντας ότι μέσω των ΤΠΕ αυξάνεται η αποδοτικότητα και παραγωγικότητα τους και ότι η ηλεκτρονική διακυβέρνηση συμβάλλει στην αναβάθμιση του Δημόσιου Τομέα και εξασφαλίζει την παροχή πιο ποιοτικών υπηρεσιών. Ωστόσο, από τα αποτελέσματα της ποσοτικής έρευνας προκύπτει ότι οι συμμετέχοντες, σε μεγάλο ποσοστό, δεν είναι εξοικειωμένοι με τη χρήση του Η/Υ και ως εκ τούτου δεν αξιοποιούν τις ΤΠΕ στο πλαίσιο της εργασίας τους. Οι συμμετέχοντες στην ποιοτική έρευνα εμφανίζονται να είναι πιο εξοικειωμένοι με τις ΤΠΕ, ωστόσο και αυτοί τονίζουν την ανάγκη συνεχούς επιμόρφωσης πάνω στο συγκεκριμένο αντικείμενο. Όσον αφορά στις εκπαιδευτικές ανάγκες αναφορικά με την απόκτηση δεξιοτήτων στις ΤΠΕ, μεγάλη σημασία για τους συμμετέχοντες έχουν οι επαγγελματικές ανάγκες και οι ανάγκες σταδιοδρομίας ενώ αναφέρεται και η ανάγκη επιμόρφωσης στη χρήση λογισμικών και ειδικών εφαρμογών που χρησιμοποιούνται από τις υπηρεσίες τους ενώ για κάποιους συμμετέχοντες είναι απαραίτητη η απόκτηση βασικών γνώσεων στη χρήση του Η/Υ. Τέλος, σχετικά με την επιμόρφωση, η εικόνα που διαμορφώνεται είναι αυτή της έλλειψης των κατάλληλα σχεδιασμένων προγραμμάτων κατάρτισης πάνω στις ΤΠΕ, με τους εργαζόμενους να αναφέρουν ότι τα προγράμματα που έως τώρα έχουν υλοποιηθεί δεν ανταποκρίνονται στις πραγματικές τους ανάγκες και δεν συμβάλουν στην απόκτηση απαραίτητων δεξιοτήτων ώστε να είναι σε θέση να ανταποκριθούν στα καθήκοντα τους.
Appears in Collections:ΕΚΕ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Διπλωματική _Γαζέπη Ελένη.pdfκυρίως σώμα διπλωματικής και παραρτήματα2.03 MBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.