Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/32862
Title: ΑΠΟΨΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΔΙΕΥΘΥΝΤΩΝ ΓΙΑ ΤΑ ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ Β’/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΤΟΝ ΕΝΙΣΧΥΜΕΝΟ ΡΟΛΟ ΤΩΝ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΩΝ ΣΤΗ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ
Authors: ΖΕΡΒΑ, ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ
Keywords: ΔΙΟΙΚΗΣΗ;ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ
Issue Date: Oct-2016
Abstract: Τα τελευταία χρόνια κάθε δημόσιος λόγος για την παιδεία συνοδεύεται από το αίτημα για ποιοτική αναβάθμιση της σε όλα τα επίπεδα και κυρίως στο άμεσα ορατό , δηλαδή αυτό που αφορά στη σχολική βελτίωση. Η σχολική βελτίωση και η υλοποίηση των στόχων που έχει θέσει ένας εκπαιδευτικός οργανισμός εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τις διοικητικές, εκπαιδευτικές και επικοινωνιακές δεξιότητες του διευθυντή της, ενός διευθυντή-ηγέτη, που μεταξύ άλλων, νιώθει ισχυρή δέσμευση προς το σχολείο, εδραιώνει συνεργατικό κλίμα, αποσκοπεί στη βελτίωση των μαθησιακών αποτελεσμάτων και συνδέει το σχολείο με την τοπική κοινωνία. Σκοπός της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι να μελετήσει απόψεις εκπαιδευτικών σχετικά με τα κριτήρια επιλογής αποτελεσματικών σχολικών διευθυντών και να διερευνήσει τις αντιλήψεις τους για την αξιοπιστία και αντικειμενικότητα που διασφαλίζει στη διαδικασία επιλογής η συμμετοχή του Συλλόγου Διδασκόντων, που θεσμοθετήθηκε στο ισχύον θεσμικό πλαίσιο επιλογής (Ν. 4327/2015), προκειμένου να συμβάλλει στη διαμόρφωση προτάσεων για την αποτελεσματικότερη επιλογή σχολικών διευθυντών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Στην ποσοτική έρευνα που διεξήχθη με τη χρήση ερωτηματολογίου συμμετείχαν εκατό (100) εκπαιδευτικοί, πέντε σχολείων δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης της Ανατολικής Αττικής και της Κορινθίας. Η στατιστική ανάλυση ανέδειξε τη συμφωνία εκπαιδευτικών και διευθυντών αναφορικά με την αμεροληψία, συνεργατική και διοικητική ικανότητα που πρέπει να διακρίνουν έναν αποτελεσματικό διευθυντή, την ανάγκη επιμόρφωσης σε θέματα διοίκησης και την ενισχυμένη μοριοδότηση τίτλων σπουδών που σχετίζονται με τη διοίκηση. Επίσης, αναδείχτηκε η αναξιοπιστία του ισχύοντος θεσμικού πλαισίου επιλογής στελεχών εκπαίδευσης, καθώς και η υπό προϋποθέσεις συμμετοχή του συλλόγου διδασκόντων στη διαδικασία επιλογής. Μικρή διαφοροποίηση αντιλήψεων κατεγράφη, κυρίως μεταξύ επιμορφωμένων και μη, εκπαιδευτικών σε θέματα διοίκησης, σχετικά με την αυξημένη μοριοδότηση των μεταπτυχιακών τίτλων εκπαιδευτικής διοίκησης .
Appears in Collections:ΕΚΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ΤΕΛΙΚΟ ΠΤΥΧΙΑΚΗ DOC.pdfΚυρίως σώμα διπλωματικής2.63 MBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.