Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/32852
Title: AΝΤΙΛΗΨΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΧΡΗΣΕΙΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΑΠΟ ΡΟΜΑ ΓΟΝΕΙΣ ΣΤΙΣ ΣΕΡΡΕΣ
Authors: ΠΙΤΑΚΗ, ΦΩΤΕΙΝΗ
Advisor: ΠΛΕΞΟΥΣΑΚΗ, ΕΥΦΡΟΣΥΝΗ
Keywords: Ρομά;Roma;εκπαίδευση;education;αντιλήψεις;perceptions;σχέσεις γονέων-σχολείου;parent-school relationship
Issue Date: Oct-2016
Abstract: Περίληψη: Σε μια εποχή όπου η εκπαίδευση των Ρομά έχει μπει στο στόχαστρο της πολιτικής όχι μόνο της Ελλάδας αλλά όλης της Ευρώπης, η σχολική αποτυχία και διαρροή των μαθητών Ρομά παραμένει κύριο πρόβλημα. Η συγκεκριμένη μελέτη έχει ως στόχο την διερεύνηση των αντιλήψεων για το σχολείο και τις χρήσεις της εκπαίδευσης, σε μια μερίδα των Ρομά των Σερρών που αυτοπροσδιορίζονται ως Γύφτοι. Εργαλείο της έρευνας αποτέλεσε η εις βάθος συνέντευξη. Από την έρευνα στην οποία συμμετείχαν 8 άτομα από δύο γειτονιές, οι οποίοι θεωρούνται ενσωματωμένοι, από τις τέσσερις που υπάρχουν στις Σέρρες, προέκυψε ότι σήμερα οι γονείς αντιλαμβάνονται την αξία της εκπαίδευσης για τα παιδιά τους και κατανοούν την χρησιμότητά της σε σχέση με την επαγγελματική αποκατάσταση των παιδιών τους και την ενδυνάμωση της καθημερινότητάς τους στο δημόσιο χώρο έξω από την ομάδα. Όμως η σχολική αποτυχία και η σχολική διαρροή συνδέεται περισσότερο με την περιθωριοποίηση εξαιτίας των «ορατών» διαφορών. Παράλληλα η ταξινόμηση του πολιτισμού τους ως «κατώτερου» από την κυρίαρχη ομάδα και η ταυτόχρονη υποτίμηση της ταυτότητας των μαθητών Ρομά στο σχολείο, θεωρούνται υπεύθυνες για τον εκπαιδευτικό αποκλεισμό των Ρομά και όχι οι πολιτισμικές τους ιδιαιτερότητες.
Appears in Collections:ΕΚΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
PITAKI _diplomatiki_ekp60.pdf'Κυρίως σώμα διπλωματικής', 'Παράρτημα'2.73 MBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.