Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/32850
Title: Εισαγωγή και διαχείριση της καινοτομίας στην εκπαίδευση: Διερεύνηση αντιλήψεων εκπαιδευτικών της δημοτικής εκπαίδευσης.
Authors: ΚΑΝΕΤΙΔΟΥ, ΧΡΥΣΑΝΘΗ
Advisor: Ιορδανίδης, Γεώργιος
Keywords: εκπαιδευτική καινοτομία;educational innovation;εκπαιδευτική διαδικασία;educational process;πρωτοβάθμια εκπαίδευση;primary education;αντιλήψεις;beliefs;φύλο;sex;ηλικία;age;επιμόρφωση;education;προϋπηρεσία;experience
Issue Date: Oct-2016
Abstract: Η εισαγωγή καινοτομιών στο εκπαιδευτικό σύστημα και τη διδακτική πράξη πραγματοποιείται με γοργούς ρυθμούς, καθώς η τεχνολογία εξελίσσεται ραγδαία και το σχολείο είναι απαραίτητο να είναι άμεσα συνδεδεμένο με τις απαιτήσεις της σύγχρονης κοινωνίας. Στην προσπάθεια εισαγωγής και διαχείρισης των καινοτομιών στην εκπαιδευτική πράξη κύριο ρόλο διαδραματίζουν οι εκπαιδευτικοί και ο διευθυντής κάθε σχολικής μονάδας. Το γεγονός, όμως, ότι κάποιοι εκπαιδευτικοί δεν είναι εξοικειωμένοι με την χρήση των νέων τεχνολογιών, συμβάλλει στην δημιουργία άγχους και άσχημης ψυχολογικής κατάστασης εν όψει της εισαγωγής καινοτομιών στην υπάρχουσα εκπαιδευτική τους πραγματικότητα. Αυτή είναι μία κατάσταση που οφείλει να διαχειριστεί ο διευθυντής της εκάστοτε σχολικής μονάδας, ενισχύοντας την προσωπικότητα των εκπαιδευτικών και ενθαρρύνοντάς τους να συμμετέχουν ενεργά στη νέα και εξελισσόμενη κατάσταση. Συνεπώς, οι στάσεις των εκπαιδευτικών αναφορικά με το συγκεκριμένο θέμα αποτελούν ένα καίριο ερευνητικό ζήτημα που απασχολεί όλα τα εκπαιδευτικά συστήματα. Ως εκπαιδευτική καινοτομία θα ορίζαμε «τις ενέργειες που εμπεριέχουν και προωθούν νέες αντιλήψεις για την εκπαίδευση σε τρεις διαστάσεις: στη χρήση νέων διδακτικών μέσων, στην εφαρμογή νέων διδακτικών προσεγγίσεων και στην αλλαγή αρχών και πεποιθήσεων» (Fullan, 1991). Σκοπός της μελέτης είναι να διερευνήσει τις αντιλήψεις των εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης των Νομών Κεντρικής Μακεδονίας αναφορικά με την εισαγωγή καινοτομιών στη διδακτική πράξη. Συγκεκριμένα, η έρευνα αναφέρεται σε εκατόν είκοσι (120) εκπαιδευτικούς του κλάδου ΠΕ 70 που υπηρετούν σε Δημοτικά σχολεία των Νομών Θεσσαλονίκης, Χαλκιδικής, Κιλκίς και Σερρών. Η παρούσα μελέτη προσπαθεί να συσχετίσει τις μεταβλητές του φύλου, της ηλικίας, της επιμόρφωσης στις νέες τεχνολογίες και της προϋπηρεσίας με τις αντιλήψεις των εκπαιδευτικών σχετικά με την εισαγωγή και διαχείριση καινοτομιών στην εκπαιδευτική διαδικασία. Στην έρευνα χρησιμοποιείται η ποσοτική δειγματοληπτική μέθοδος και ως εργαλείο συλλογής δεδομένων, το ερωτηματολόγιο με ερωτήσεις κυρίως κλειστού τύπου. Τέλος, από τα ευρήματα της έρευνας συμπεραίνουμε ότι το φύλο δεν διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στις αντιλήψεις των εκπαιδευτικών, σε αντίθεση με τις υπόλοιπες μεταβλητές. Οι εκπαιδευτικοί μικρότερης ηλικίας και όσοι έχουν λάβει κάποια επιμόρφωση στις ΤΠΕ (Τεχνολογία Πληροφοριών και Επικοινωνίας) είναι πιο θετικοί στην εισαγωγή καινοτομιών στη διδακτική πράξη από τους εκπαιδευτικούς ηλικίας άνω των 50 και όσους δεν έχουν επιμορφωθεί στις νέες τεχνολογίες.
Appears in Collections:ΕΚΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Διπλωματική εργασία_Κανετίδου Χρυσάνθη.pdfΚυρίως σώμα διπλωματικής2.13 MBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.