Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/32849
Title: Η παρουσία της έννοιας του νερού και οι προσεγγίσεις της σε κείμενα που αφορούν στη λαϊκή μας παράδοση στα σχολικά εγχειρίδια του γλωσσικού μαθήματος του δημοτικού (2015 - 2016)
Authors: ΛΑΓΙΟΥ, ΧΡΙΣΤΙΝΑ
Advisor: Χατζηλεοντιάδου, Σοφία, Δρ.
Keywords: λαϊκή παράδοση;tradition;λαογραφία;folklore;νερό;water;σχολικά εγχειρίδια;school books
Issue Date: Oct-2016
Abstract: Η παρούσα εργασία έχει στόχο να αναδείξει το βαθμό κατά τον οποίο αναφορές της λαϊκής παράδοσης που συνδέονται με το νερό εμπεριέχονται στα σχολικά εγχειρίδια του γλωσσικού μαθήματος της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, κατά το τρέχον εκπαιδευτικό έτος (2015 – 2016). Η επιλογή του συγκεκριμένου αντικειμένου μελέτης βασίζεται στη σπουδαιότητα της συμβολής της λαϊκής αντίληψης στο διαπαιδαγωγικό ρόλο της εκπαίδευσης, όπως ορίζεται από τα αναλυτικά προγράμματα σπουδών και το θεμελιώδη νόμο για την εκπαίδευση (ν. 1566/1985), όπως και στη σπουδαιότητα της ίδιας της έννοιας του νερού, ως βασικής προϋπόθεσης και αξίας ζωής. Η εργασία, βασιζόμενη στο μεθοδολογικό πλαίσιο της ανάλυσης περιεχομένου, εντοπίζει, καταγράφει και επεξεργάζεται «θέματα» (αναφορές) που σχετίζονται με το αντικείμενο μελέτης, απεικονίζει συγκριτικά τα αποτελέσματα και καταλήγει σε συμπεράσματα. Αναδεικνύονται έτσι, λαμβανομένων υπόψη των αδυναμιών που χαρακτηρίζουν κάθε ερευνητική προσπάθεια, ο βαθμός των αναφορών, καθώς και οι λαϊκές αντιλήψεις, οι σχετιζόμενες με το νερό, όπως αυτές προβάλλονται στα συγκεκριμένα σχολικά εγχειρίδια. Από τα συμπεράσματα προκύπτουν προτάσεις, οι οποίες μπορούν να αξιοποιηθούν προς ενίσχυση του ρόλου και της θέσης της λαϊκής παράδοσης στην εκπαιδευτική διαδικασία.
Appears in Collections:ΕΚΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ΔΕ προς κατάθεση.pdfΚυρίως σώμα διπλωματικής με προσαρτημένα παραρτήματα1.91 MBUnknownView/Open


This item is protected by original copyright



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.