Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/32838
Title: ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΚΛΙΜΑΚΑΣ ΜΕΤΡΗΣΗΣ ΤΗΣ ΑΥΤΟΝΟΜΙΑΣ ΣΕ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟΥΣ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ΤΟΥ ΕΑΠ
Authors: ΜΠΕΗ, ΕΥΑΝΘΙΑ
Advisor: ΜΑΥΡΟΕΙΔΗΣ, ΗΛΙΑΣ
Keywords: ΨΥΧΟΜΕΤΡΙΚΗ ΚΛΙΜΑΚΑ;PSYCHOMETRIC SCALE;ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ;AUTONOMY;ΕΓΚΥΡΟΤΗΤΑ;VALIDITY;ΑΞΙΟΠΙΣΤΙΑ;RELIABILITY;ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΔΙΑΣΤΑΣΗ;PERSONAL DIMENSION;ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΔΙΑΣΤΑΣΗ;EDUCATIONAL DIMENSION
Issue Date: Oct-2016
Abstract: Ο σκοπός της παρούσας Διπλωματικής εργασίας είναι να δημιουργήσει μία έγκυρη και αξιόπιστη ψυχομετρική κλίμακα αποτίμησης της αντιληπτής αυτονομίας των μεταπτυχιακών φοιτητών στο πολιτισμικό και εκπαιδευτικό πλαίσιο του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου. Για τον σκοπό αυτό αρχικά αναλύθηκε η θεωρία της διαδραστικής απόστασης του Moore, της οποίας η αυτονομία αποτελεί σημαντική διάσταση. Στη συνέχεια αναλύθηκαν κριτικά οι κυριότερες εμπειρικές μελέτες που διερεύνησαν την αυτονομία και τη σύνδεσή της με άλλες κύριες παραμέτρους της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης. Σύμφωνα με τη κριτική ανασκόπηση της βιβλιογραφίας και την προκαταρκτική έρευνα προέκυψαν δύο διαστάσεις για την αυτονομία, η «προσωπική» και η «εκπαιδευτική». Η αυτονομία ως μία βιωματική, αντιληπτή κατάσταση επηρεάζεται από τα προσωπικά χαρακτηριστικά των φοιτητών (προσωπική διάσταση) και από το εκπαιδευτικό πλαίσιο μέσα στο οποίο πραγματώνεται (εκπαιδευτική διάσταση). Για την αποτίμησή τους διαμορφώθηκαν δύο κλίμακες, μία για κάθε διάσταση και μία δεξαμενή 67 αρχικών ερωτημάτων. Από τις δύο πιλοτικές έρευνες, που πραγματοποιήθηκαν για να διασφαλιστεί η κατανόηση και η ευκρίνεια των ερωτημάτων, διαμορφώθηκε ένα νέο ερωτηματολόγιο με 25 ερωτήματα που αφορούν τις δύο κλίμακες αυτονομίας των φοιτητών και 5 ερωτήματα που διερευνούν τα δημογραφικά τους χαρακτηριστικά. Η εσωτερική δομή των κλιμάκων ελέγχθηκε με την πραγματοποίηση διερευνητικής παραγοντικής ανάλυσης σε δείγμα 239 μεταπτυχιακών φοιτητών του ΕΑΠ. Η διερευνητική ανάλυση αποκάλυψε τους παράγοντες: «αυτογνωσία» και «αντιμετώπιση δυσκολιών» για τη δομή της κλίμακας προσωπικής αυτονομίας, με 7 ερωτήματα, και τους παράγοντες: «αυτονομία στο σχεδιασμό» και «αυτονομία στην πράξη» για τη δομή της κλίμακας εκπαιδευτικής αυτονομίας με 9 ερωτήματα. Οι κλίμακες παρουσίασαν επαρκή αξιοπιστία και ως προς τους τέσσερις παράγοντες. ( Οι τιμές του συντελεστή Cronbach a κυμάνθηκαν από 0.623 έως 0.717, τιμές που θεωρούνται επαρκείς για ψυχομετρικές κλίμακες). Τέλος, εξετάσθηκαν ενδεχόμενες διαφυλικές διαφορές στις τιμές των ερωτημάτων και παρατηρήθηκε στατιστικά σημαντική διαφορά μόνο ως προς τον παράγοντα: «αντιμετώπιση δυσκολιών», με τις γυναίκες να παρουσιάζουν χαμηλότερη βαθμολογία από τους άνδρες.
Appears in Collections:ΕΚΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ΔΕ_ΜΠΕΗ.pdfΚυρίως σώμα διπλωματικής, Παράρτημα1.43 MBUnknownView/Open


This item is protected by original copyright



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.