Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/32832
Title: Διερεύνηση των αντιλήψεων και στάσεων των μαθητών για τον αειφορικό τρόπο ζωής. Η περίπτωση των μαθητών της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του Ν. Φθιώτιδας
Authors: ΦΡΑΓΚΟΥ, ΘΕΟΔΩΡΑ
Advisor: Δημητρίου, Αναστασία, Καθηγήτρια
Keywords: στάσεις;αντιλήψεις;μαθητές;δευτεροβάθμια εκπαίδευση;αειφορικός τρόπος ζωής;attitudes;perceptions;students;Secondary Education;sustainable living
Issue Date: Oct-2016
Abstract: Η συζήτηση για την Αειφορία, είναι όσο ποτέ άλλοτε στην επικαιρότητα και υπάρχει έντονος επιστημονικός διάλογος τόσο για την Αειφόρο Ανάπτυξη όσο και για την Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη. Μία σημαντική πτυχή και διάστασή της είναι η σύσταση και υιοθέτηση ενός νέου τρόπου ζωής βασισμένου και δομημένου στην παραπάνω φιλοσοφία του «φέρω για πάντα». Θέμα της εργασίας αποτελεί η διερεύνηση στάσεων και αντιλήψεων των μαθητών της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του Νομού Φθιώτιδας∙ ερευνάται το κατά πόσο αυτοί αντιλαμβάνονται την καθημερινή τους συμπεριφορά σε σχέση με την ποιότητα του περιβάλλοντος, εάν συνειδητοποιούν ότι ο τρόπος ζωής τους είναι δυνατόν να επηρεάσει την ποιότητα του περιβάλλοντος, αν έχουν τη διάθεση να αλλάξουν τρόπο ζωής στην προοπτική της αειφορίας και κατά πόσο θεωρούν ότι το σχολείο μέσα από συγκεκριμένα μαθήματα και εκπαιδευτικές δράσεις είναι δυνατόν να προωθήσει τον συγκεκριμένο τρόπο ζωής. Στην εργασία πραγματοποιείται μια επισκόπηση των πηγών και αναλύονται βασικές έννοιες τις οποίες αυτή πραγματεύεται, ενώ περιλαμβάνεται έρευνα σε ελληνική και ξένη βιβλιογραφία. Πραγματοποιείται η ανάλυση του σχεδιασμού του ερευνητικού ερωτηματολογίου, το οποίο χρησιμοποιήθηκε ως εργαλείο για τη συλλογή των δεδομένων και περιγράφεται η διεξαγωγή της έρευνας. Τέλος, παρουσιάζονται τα ευρήματα και τα συμπεράσματα που προέκυψαν. Τα αποτελέσματα αποκαλύπτουν ότι οι μαθητές παρόλο που κατά το ήμισυ, σχεδόν, δεν έχουν παρακολουθήσει, στο πλαίσιο του σχολείου, κάποιο πρόγραμμα σχετικό με το περιβάλλον, αναγνωρίζουν τη σπουδαιότητά του, χωρίς όμως πάντοτε το ενδιαφέρον να είναι έμπρακτο. Ενώ αγνοούν τον όρο «αειφορικός τρόπος ζωής» και δε δηλώνουν επιθυμία να παρακολουθήσουν προγράμματα σχετικά με την αειφορία, εντούτοις έχουν υιοθετήσει πράξεις οικονομίας στην κατανάλωση. Συμφωνούν με τις αρχές και τις πρακτικές λειτουργίας του σχολείου προς την κατεύθυνση της αειφορίας αλλά και με την υιοθέτηση των αξιών της ισότητας, της αλληλεγγύης και ανεκτικότητας που συμβάλλουν στην αρμονική συνύπαρξη.
Appears in Collections:ΕΚΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
thfragkou thesis.pdfΚυρίως σώμα διπλωματικής3.41 MBUnknownView/Open


This item is protected by original copyright



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.