Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/32829
Title: «Οι αντιλήψεις των μεταπτυχιακών φοιτητών του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου που κατοικούν σε απομακρυσμένες περιοχές της Ελλάδας, για την υποστήριξη και την επικοινωνία που παρέχουν οι Καθηγητές-Σύμβουλοι στην Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση»
Authors: ΑΝΕΣΤΟΠΟΥΛΟΥ, ΣΟΦΙΑ
Advisor: ΧΛΑΠΑΝΗΣ, ΓΕΩΡΓΙΟΣ-ΕΡΡΙΚΟΣ
Keywords: Εξ αποστάσεως εκπαίδευση, Ελληνικό Ανοιχτό Πανεπιστήμιο, Μεταπτυχιακό πρόγραμμα, Καθηγητής- Σύμβουλος, Εξ αποστάσεως επικοινωνία.
Issue Date: Oct-2016
Abstract: Οι ραγδαίες εξελίξεις σε όλους τους τομείς της σημερινής κοινωνίας δημιουργούν μια νέα ανάγκη προσαρμογής σε ένα ανταγωνιστικό εκπαιδευτικό περιβάλλον που δημιουργείται αναμφισβήτητα στη χώρα μας. Αυτή τη νέα ανάγκη έρχεται να εκπληρώσει ο θεσμός του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου, προσφέροντας σε ενήλικους εκπαιδευόμενους ευέλικτα και καινοτόμα προγράμματα Εξ Αποστάσεως Σπουδών. Οι φοιτητές που εισάγονται στα εκπαιδευτικά προγράμματα του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου, έρχονται αντιμέτωποι με έναν διαφορετικό τρόπο διδασκαλίας, σε σύγκριση με τον παραδοσιακό τρόπο που εφαρμόζεται στα συμβατικά πανεπιστήμια, με ιδιαίτερα χαρακτηριστικά, διαφορετική εκπαιδευτική φιλοσοφία και νέους τρόπους διδασκαλίας και μάθησης. Σκοπός της παρούσας Διπλωματικής Εργασίας είναι η διερεύνηση του ιδιαίτερου ρόλου που διαδραματίζει ο Καθηγητής-Σύμβουλος σε φοιτητές μεταπτυχιακών προγραμμάτων του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου που διαμένουν σε απομακρυσμένες περιοχές, κατά συνέπεια αδυνατούν να παραβρεθούν στις προγραμματισμένες Ομαδικές Συμβουλευτικές Συναντήσεις, οι οποίες είναι τετράωρες συναντήσεις όπου γίνεται συμβουλευτική υποστήριξη προς τους διδασκόμενους, πραγματοποιούνται ασκήσεις, επεξεργάζονται απόψεις και αξιολογούνται εκπαιδευτικές δράσεις. Κάτι τέτοιο δεν έχει διερευνηθεί ξανά και αυτό είναι που καθιστά την παρούσα διπλωματική εργασία πρωτότυπη. Για το σκοπό της εργασίας πραγματοποιήθηκε έρευνα με χρήση ερωτηματολογίου σε 100 άτομα σε όλη την Ελλάδα που φοιτούν στο Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο και με χρήση συνέντευξης σε 6 άτομα. Από την έρευνα προκύπτει ότι οι Καθηγητές-Σύμβουλοι ανταποκρίνονται θετικά στην εξ αποστάσεως επικοινωνία. Όμως υπάρχει ένα ιδιαίτερο ζήτημα, σύμφωνα με τα ποιοτικά στοιχεία της έρευνας, που καταδεικνύει κάποια σημαντικά προβλήματα που αντιμετωπίζει η συγκεκριμένη ομάδα στόχου. Μεγάλος αριθμός σπουδαστών, ενώ επιβεβαιώνει την αμεσότητα της επαφής, κρίνει ότι οι Καθηγητές-Σύμβουλοι δεν καταφέρνουν πάντα να πετύχουν τους στόχους τους στην κατεύθυνση της στήριξης των σπουδαστών τους, γεγονός που ενδέχεται να εξαρτάται και από την προσωπικότητα των ίδιων των Καθηγητών-Συμβούλων.
Appears in Collections:ΕΚΕ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ΑΝΕΣΤΟΠΟΥΛΟΥ ΣΟΦΙΑ ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ.pdfΚυρίως σώμα διπλωματικής1.12 MBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.