Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/32828
Title: ΣΥΝΕΧΙΖΟΜΕΝΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΤΩΝ ΓΥΝΑΙΚΩΝ ΤΗΣ ΜΟΥΣΟΘΛΜΑΝΙΚΗΣ ΜΕΙΟΝΟΤΗΤΑΣ ΣΤΗ ΔΥΤΙΚΗ ΘΡΑΚΗ: ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΚΑΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ
Authors: ΚΙΟΥΚΑ, ΕΙΡΗΝΗ-ΑΝΔΡΟΜΑΧΗ
Advisor: ΠΑΝΙΤΣΙΔΟΥ, ΕΥΓΕΝΙΑ
Keywords: ΣΥΝΕΧΙΖΟΜΕΝΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ;ΜΟΥΣΟΥΛΜΑΝΙΚΗ ΜΕΙΟΝΟΤΗΤΑ;ΓΥΝΑΙΚΕΣ;ΔΥΤΙΚΗ ΘΡΑΚΗ;ΣΧΟΛΕΙΟ;ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΙΜΟΤΗΤΑ
Issue Date: Oct-2016
Abstract: Η παρούσα μελέτη αποτελεί μία πρωτότυπη αυθεντική έρευνα για την προσέγγιση και εν συνεχεία την περιγραφή της σχέσης των γυναικών της μουσουλμανικής μειονότητας της Δυτικής Θράκης με τους τομείς της εκπαίδευσης καθώς και της απασχολησιμότητας. Πρόκειται, ουσιαστικά, για μία διερευνητική προσπάθεια, η οποία στοχεύει στον εντοπισμό, στην καταγραφή και στη συνέχεια, στην επεξήγηση των συνήθειών, κινήτρων, εμποδίων, διευκολύνσεων και προκλήσεων που αντιμετωπίζουν οι γυναίκες αυτές, αναφορικά με τη συμμετοχή τους στην υποχρεωτική εκπαίδευση, την επιθυμία τους για απόκτηση νέων γνώσεων και μόρφωσης, την εξοικείωσή τους με τις σύγχρονες τεχνολογίες πληροφορίας και ενημέρωσης, τις φιλοδοξίες, τις εμπειρίες, τις ανάγκες τους, αλλά και τον τρόπο, με τον οποίο θεωρούν πως μπορούν να εξελιχθούν στη ζωή τους ως σπουδαστές, επαγγελματίες και σύγχρονες γυναίκες. Η αρχική αφορμή για την επιλογή διερεύνησης του συγκεκριμένου θέματος θεμελιώνεται στο γεγονός πως η προβαλλόμενη εικόνα τόσο από τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης όσο και από τις σχετικές διαθέσιμες μελέτες δείχνει πως, ενώ η παγκοσμιοποίηση και η διεθνής νομοθεσίας για την προστασία των μειονοτήτων έχουν συμβάλλει σημαντικά στην αναβάθμιση της μουσουλμανικής μειονότητας της Δυτικής Θράκης, στην ελληνική κοινωνία, ωστόσο, η θέση των γυναικών δεν έχει βελτιωθεί και παραμένει ιδιαίτερα αναχρονιστική. Πιο συγκεκριμένα, λοιπόν, η μελέτη στοχεύει να προσδιορίσει τη στάση των γυναικών της μουσουλμανικής μειονότητας της Δυτικής Θράκης απέναντι στη συνεχιζόμενη εκπαίδευση και την μετέπειτα επαγγελματική τους αποκατάσταση μέσα από την μέθοδο της ποιοτικής έρευνας των ημί-δομημένων συνεντεύξεων. Έπειτα από την αναλυτική παρουσίαση του θεωρητικού πλαισίου που σχετίζεται με την εκπαίδευση ενηλίκων, την έννοια της συνεχιζόμενης εκπαίδευσης, την οριοθέτηση των «ευπαθών κοινωνικά ομάδων» και τη σχέση τους με την συνεχιζόμενη εκπαίδευση, την ιδιαιτερότητα των γυναικών ως κοινωνική ομάδα καθώς και τη σημασία και τη συμβολή των προγραμμάτων συνεχιζόμενης εκπαίδευσης για την προσωπική και επαγγελματική τους ανέλιξη, την ιστορική αναδρομή αλλά και την ανασκόπηση των ερευνών, που έχουν πραγματοποιηθεί μέχρι σήμερα αναφορικά με την εκπαίδευση των γυναικών στη Δυτική Θράκη, ακολουθεί η παρουσίαση της μεθοδολογίας της έρευνας και η ανάλυση των πορισμάτων, έτσι όπως αυτά έχουν προκύψει από τη διαδικασία των συνεντεύξεων. Η εργασία ολοκληρώνεται με τον επίλογο και την παρουσίαση των τελικών συμπερασμάτων.
Appears in Collections:ΕΚΕ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΚΙΟΥΚΑ ΕΙΡΗΝΗ.pdf1.26 MBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.