Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/32822
Title: Η συμβολή του θεάτρου στη μετασχηματιζουσα μάθηση των ερασιτεχνών ηθοποιών του Δημοτικου Θεάτρου Συκεών Θεσσαλονίκης
Authors: ΡΑΦΤΟΠΟΥΛΟΣ, ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ
Advisor: Βαϊκούση, Δανάη Μερόπη
Keywords: Ο εκπαιδευτής;Ο εκπαιδευόμενος;Εκπαίδευση Ενηλίκων;Μετασχηματίζουσα μάθηση;Θέατρο;Τέχνες
Issue Date: 25-Sep-2016
Abstract: Η ανάγκη για την εκπαίδευση ενηλίκων στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση, που δημιουργείται από τις σύγχρονες εξελίξεις στο κοινωνικοπολιτικό και οικονομικό επίπεδο, υποβοηθά τους εκπαιδευόμενους στην επαγγελματική τους αποκατάσταση και στην ανέλιξή τους. Τα προσόντα του εκπαιδευτή και η θέληση για μάθηση του εκπαιδευόμενου, συντελούν στην επιτυχία του προγράμματος, όπως και η μεταξύ τους συνεργασία. Η επίλυση των προβλημάτων και η υπερπήδηση των εμποδίων που οι εκπαιδευόμενοι έχουν, διευκολύνει την συνέχεια της διαδικασίας και την επιτυχία του προγράμματος. Η μελέτη της ομάδας, ιδιαίτερα στις ομαδικές συμβουλευτικές συναντήσεις, η χημεία που δημιουργείται, η ανάδειξη ηγετών από τους εκπαιδευόμενους, με τη διατήρηση όμως της αρχηγίας από τον εκπαιδευτή, η διαχείριση του χρόνου, η ομολογία από τους εκπαιδευτές της άγνοιας σε μερικά θέματα, η πραγματοποίηση σφαλμάτων και λαθών συνθέτουν τη μαγεία της ομάδας. Η χρησιμοποίηση των τεχνών, και μέσω αυτών η πραγματοποίηση της εκπαίδευσης ενηλίκων, είναι μία σημαντική εξέλιξη στο θεσμό αυτό, εξέλιξη που ευχαριστεί τους εκπαιδευόμενους, τους κρατά σε εγρήγορση, τους προβληματίζει, τους διαπαιδαγωγεί, τους μορφώνει. Το θέατρο, η πιο παραστατική από τις τέχνες, η πιο ζωντανή, αν και θνησιγενής, συμβάλλει στην εκπαίδευση ενηλίκων, τους δίνει την αφορμή για περαιτέρω μελέτη και έρευνα, τους αναβαθμίζει και τους καλλιεργεί. Με τα ερευνητικά ερωτήματα που θα τεθούν σε ερασιτέχνες ηθοποιούς, θα διακριβωθεί εάν και κατά πόσο το θέατρο μετασχηματίζει τη μάθηση των ερασιτεχνών ηθοποιών. Με τα ερευνητικά ερωτήματα στους ερασιτέχνες ηθοποιούς-με τη μεθοδολογική προσέγγιση των ερωτήσεων- θα καταδειχθεί με διαγράμματα εάν η ενασχόλησή τους με το θέατρο, μετασχημάτισε τη μάθησή τους, τους έδωσε τα φώτα για διαφορετική θεώρηση της ζωής, τους μετέβαλε τη φιλοσοφία τους γι αυτήν, τους καλλιέργησε και τους ανέβασε πνευματικά Πιο συγκεκριμένα, ερευνάται εάν και κατά πόσο το θέατρο συμβάλλει στη μετασχηματίζουσα μάθηση των ερασιτεχνών ηθοποιών του Δημοτικού θεάτρου Συκεών Θεσσαλονίκης, μια έρευνα που οφείλεται στην ενασχόληση του ερευνητή με το θέατρο, την επιθυμία του να καταδείξει την άρρηκτη σχέση του θεάτρου με τη μετασχηματίζουσα μάθηση. Το θέατρο αποτελεί μια άτυπη και αντισυμβατική μορφή εκπαίδευσης, που έντονα χαράσσει στη μνήμη των ηθοποιών και των θεατών τη δυνατότητα αλλαγής στάσεων, στερεοτύπων και αντιλήψεων, τους παρέχει την ευχέρεια για προβληματισμό, μέσω του κριτικού στοχασμού, για αμφισβήτηση των πολιτικοκοινωνικών προτύπων και παραδοχών. Η προσέγγιση του Mezirow στη μετασχηματίζουσα μάθηση, αποτελεί το θεωρητικό πλαίσιο της έρευνας. Η ταυτότητα της έρευνας, ο αρχικός προβληματισμός, η ερευνητική διαδικασία, ο σκοπός και οι στόχοι της έρευνας, τα ερευνητικά ερωτήματα, η μέθοδος και ο σχεδιασμός της ερευνητικής διαδικασίας, η επιλογή της ερευνητικής μεθόδου, το ερευνητικό δείγμα και τα χαρακτηριστικά του, το εργαλείο συλλογής δεδομένων, η διαδικασία συλλογής δεδομένων, η αξιοπιστία και η εγκυρότητα της έρευνας, η επεξεργασία του ερευνητικού υλικού και τα διαγράμματα αποτελούν σημαντικά κεφάλαια της έρευνας και περιλαμβάνονται στα περιεχόμενα αυτής. Τέλος, στα περιεχόμενα θα συμπεριληφθούν και τα συμπεράσματα από την εκπαιδευτική έρευνα στη πράξη. Ο κάθε ερευνητής προσδοκά ότι η έρευνά του θα βάλει ένα λιθαράκι στο χώρο της επιστημονικής κοινότητας. Έτσι και ο ερευνητής της συγκεκριμένης έρευνας πιστεύει ότι τα ευρήματα και τα συμπεράσματα που θα προκύψουν, μπορεί να αποτελέσουν μια μικρή πηγή άντλησης πληροφοριών για βαθύτερη έρευνα με θέμα τη μετασχηματίζουσα μάθηση μέσω του θεάτρου η άλλης τέχνης, εξίσου σημαντικής με αυτό. Ίσως η εκπόνηση διδακτορικής διατριβής με το ίδιο η παρόμοιο θέμα και με τα πλεονεκτήματα που η διάθεση στον εκπαιδευτή περισσότερου χρόνου παρέχει, θα ήταν μια ιδανική επιλογή, δεδομένης και της ανάπτυξης των τεχνών και της ενασχόλησης πολλών φυσικών προσώπων με αυτές.
Appears in Collections:ΕΚΕ Διπλωματικές Εργασίες



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.