Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/32806
Title: Τα κτήρια των μουσείων ως μέσο επικοινωνίας και εργαλείο μάρκετινγκ στο διεθνές πολιτιστικό πεδίο.
Authors: ΚΗΠΟΥΡΓΟΥ, ΕΛΙΣΑΒΕΤ
Advisor: Τζώρτζη, Καλή, Επίκουρος Καθηγήτρια Μουσειολογίας
Keywords: Μουσειακό κτήριο;Museum building;Επικοινωνία;Communication;Μάρκετινγκ;Marketing;Μουσειακή αρχιτεκτονική;Museum architecture;Μουσειακή εμπειρία;Museum experience;Αρχιτεκτονικός σχεδιασμός;Architectural design;Εκθεσιακοί χώροι;Exhibition spaces;Κοινωνικοί χώροι;Social spaces;Επισκέπτης;Visitor;Guggenheim Museum Bilbao;Guggenheim Museum Bilbao;Tate Modern (Λονδίνο);Tate Modern (London);Εβραϊκό Μουσείο Βερολίνου;Jewish Museum Berlin;Νέο Μουσείο Ακρόπολης;Acropolis Museum (Athens)
Issue Date: Oct-2016
Abstract: Στις σημερινές βιομηχανικά ανεπτυγμένες και εύπορες κοινωνίες της «ύστερης νεωτερικότητας» παρατηρείται, κατά τις τελευταίες τρείς δεκαετίες, μία πρωτοφανής και συνεχώς επιταχυνόμενη ανάπτυξη των μουσείων από πλευράς τόσο του μουσείου ως θεσμού όσο και της κτηριακής του υποδομής. Η ποσοτική ανάπτυξη των μουσείων τα έχει μετατρέψει στα πιο περιζήτητα αντικείμενα αρχιτεκτονικού σχεδιασμού, χρησιμοποιούμενα στρατηγικά ως ναυαρχίδες μεταξύ των κτηρίων κύρους σε μητροπόλεις, αλλά και σε κωμοπόλεις, με στοιχειώδεις φιλοδοξίες προβολής και ανάπτυξης. Υπό το πρίσμα αυτό, αντικείμενο της παρούσας μελέτης αποτελεί η κατάδειξη της επικοινωνιακής διάστασης του μουσειακού κτηρίου και η συμβολή της τελευταίας τόσο στη μουσειακή εμπειρία όσο και στο μάρκετινγκ. Στο πλαίσιο αυτό, εξετάζεται η αρχιτεκτονική του μουσείου από τη σκοπιά της οργάνωσης του χώρου σε σχέση με την αποστολή και τις λειτουργίες του μουσείου και ειδικότερα τη διαμόρφωση της μουσειακής ταυτότητας και τη δημιουργία κοινωνικών χώρων, μέσα από κτήρια ορόσημα του 20ου αιώνα. Βάσει της ανάλυσης του πρώτου μέρους, στο δεύτερο μέρος της εργασίας προσεγγίζονται συγκριτικά αφενός μεν το κτήριο του Guggenheim Museum Bilbao (Ισπανία) και εκείνο της Tate Modern στο Λονδίνο, αφετέρου δε το αρχιτεκτόνημα του Εβραϊκού Μουσείου του Βερολίνου (Jewish Museum Berlin) και του Νέου Μουσείου Ακρόπολης (Αθήνα) και αναδεικνύονται οι πολλαπλές επικοινωνιακές πτυχές των κτηρίων τους, καθώς και η συνακόλουθη λειτουργία τους ως εργαλείων μάρκετινγκ. Στο πλαίσιο αυτό καταδεικνύεται ο επικοινωνιακός αντίκτυπος του κτηριακού τους σχεδιασμού στο περιβάλλον ένταξής τους και στους επισκέπτες.
Appears in Collections:ΔΠΜ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Kipourgou_diplomatiki.doc.pdfΚυρίως σώμα διπλωματικής2.02 MBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.