Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/32781
Title: ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΟΥ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟΥ ΠΡΟΙΟΝΤΟΣ ΤΗΣ ΠΕΙΟΧΗΣ ΤΗΣ ΑΙΓΙΑΛΕΙΑΣ
Authors: ΛΑΛΙΩΤΗ, ΕΥΦΡΟΣΥΝΗ
Advisor: ΖΑΙΡΗΣ, ΑΝΤΩΝΙΟΣ
Keywords: ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ,ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ,ΕΡΕΥΝΑ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ,ΕΙΚΟΝΑ ΠΡΟΟΡΙΣΜΟΥ,ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΑ ΚΙΝΗΤΡΑ,ΠΡΟΒΟΛΗ ΚΑΙ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟΥ ΠΡΟΙΟΝΤΟΣ,ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΤΟΥΡΙΣΤΑ,ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ,ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΕΣ ΥΠΟΔΟΜΕΣ;TOURISM MARKETING,TOYRISM DEVELOPMENT,MARKETING RESEARCH,TOURISM MARKETING RESEARCH,DESTINATION IMAGE,TOURIST MOTIVES,PROJECTION & PROMOTION OF TOURISM PRODUCT,TOURISM CONSUMER BEHAVIOR,TOURISM UNITY,TOURISM INFRASTRUCTURE
Issue Date: Oct-2016
Abstract: Σε γενικές γραμμές, σήμερα, ο σχεδιασμός μάρκετινγκ για έναν προορισμό θα πρέπει να δίνει ιδιαίτερη σημασία στην μελέτη των κινήτρων που έχει ο τουρίστας κατά την επίσκεψή του σε έναν προορισμό. Με βάση αυτά τα κίνητρα θα πρέπει να δημιουργούνται ποιοτικές υπηρεσίες και να προβάλλονται κατάλληλα. Με αυτόν τον τρόπο δημιουργούνται εικόνες, οι οποίες συνοδεύουν τον τουρίστα κατά τη διάρκεια των διακοπών του αλλά και αργότερα. Όσο περισσότερο ο τουρίστας ικανοποιείται και αντιλαμβάνεται ενσυνείδητα τα οφέλη των διακοπών, τόσο περισσότερο μπορεί να επαναλάβει την επίσκεψή του αλλά και να επηρεάσει τους γύρω του, προκειμένου και αυτοί να επιλέξουν τον προορισμό στο μέλλον. Η διαδικασία αυτή, εάν είναι επιτυχής, μπορεί να οδηγήσει στον πολλαπλασιασμό των τουριστών που επισκέπτονται τον προορισμό και να δημιουργήσει θετικά οικονομικά αποτελέσματα για το σύνολο της τοπικής οικονομίας. Η εν λόγω διπλωματική εργασία ασχολείται αρχικά με τα ζητήματα τουριστικού μάρκετινγκ, των οποίων η επεξεργασία είναι απαραίτητη προκειμένου να αναπτυχθεί ένας προορισμός. Η βιβλιογραφική ανασκόπηση ασχολείται με ζητήματα, όπως η κατασκευή και διανομή τουριστικών εικόνων ανάλυσης των καταναλωτικών συμπεριφορών και του δημογραφικού προφίλ των επισκεπτών μιας περιοχής, αλλά και των κινήτρων μέσω των οποίων οι τουρίστες επιλέγουν τις διακοπές τους. Επίσης, αναλύονται τα στοιχεία που προέκυψαν από την πρωτογενή έρευνα με στατιστικούς πίνακες. Τα αποτελέσματα των απαντήσεων μελετούνται με βάση την μεθοδολογία που επιλέχθηκε. Τέλος, δίνονται απαντήσεις στα ερευνητικά ερωτήματα της εργασίας και γίνεται προσπάθεια να δοθούν συγκεκριμένες προτάσεις όσον αφορά τον σχεδιασμό μάρκετινγκ της περιοχής της Αιγιαλείας, που διεξήχθη η έρευνα. Το πρώτο κεφάλαιο της βιβλιογραφικής ανασκόπησης ασχολείται με τις κατηγορίες του τουρισμού και τη σημασία του, καθώς και, ειδικότερα, με την σημασία του στην Ελλάδα. Εξετάζεται το ζήτημα του μάρκετινγκ γενικότερα αλλά και ειδικά στο τουριστικό φαινόμενο. Στην συνέχεια αναλύονται η τουριστική βιομηχανία και τα βασικά στοιχεία της που την διαχωρίζουν από την παραγωγή άλλων προϊόντων. Στο δεύτερο κεφάλαιο γίνεται ανάλυση της τουριστικής εικόνας, της σημασίας της, πώς αυτή διαμορφώνεται και πώς είναι δυνατόν να μετρηθεί. Το τρίτο κεφάλαιο αναφέρεται στα βασικά χαρακτηριστικά της τουριστικής συμπεριφοράς όπως οι αξίες, τα κίνητρα, οι τουριστικές προσδοκίες, η αντιληπτή ικανοποίηση και η τουριστική πίστη. Το τέταρτο κεφάλαιο, πραγματεύεται τον τουριστικό προορισμό της Αιγιαλείας και το προφίλ του. Γίνεται ανάλυση των φυσικών χαρακτηριστικών και των υποδομών του προορισμού. Στο πέμπτο κεφάλαιο ακολουθεί η μεθοδολογία της έρευνας και δίνεται ο τρόπος με τον οποίο έγινε η συλλογή των δεδομένων καθώς και τα ιδιαίτερα ζητήματα που προέκυψαν σε αυτήν την διαδικασία. Στο έκτο κεφάλαιο αναλύονται οι βασικές υποθέσεις της εργασίας. Στο έβδομο κεφάλαιο παρουσιάζονται και αναλύονται τα δεδομένα των απαντήσεων, αφού έχουν εισαχθεί σε στατιστικούς πίνακες ώστε να εξαχθούν συμπεράσματα. Στο όγδοο κεφάλαιο βγαίνουν τα συμπεράσματα των βασικών ζητημάτων που αναλύθηκαν στην βιβλιογραφική ανασκόπηση. Στα δύο τελευταία κεφάλαια δίνονται οι απαντήσεις στα ερευνητικά ερωτήματα που τέθηκαν στην αρχή και στις υποθέσεις και γίνονται οι βασικές προτάσεις δράσεων και πολιτικών τουριστικής ανάπτυξης της περιοχής, με σκοπό να επιτευχθεί το επιθυμητό αποτέλεσμα για τον τουριστικό προορισμό.
Appears in Collections:ΔΤΕ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ΔΤΕ_ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ.pdfΚΥΡΙΩΣ ΣΩΜΑ ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗΣ1.54 MBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.