Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/32779
Title: Ο Σχολικός Εκφοβισμός στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Οι Αντιλήψεις των Εκπαιδευτικών και οι Τρόποι Προσέγγισης και Αντιμετώπισης του φαινομένου
Authors: ΑΛΕΞΟΠΟΥΛΟΥ, ΑΝΤΙΓΟΝΗ
Advisor: ΑΝΔΡΕΟΥ, ΕΛΕΝΗ Δρ.
Keywords: ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ;ΘΥΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗ;ΤΡΟΠΟΙ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗΣ
Issue Date: Oct-2016
Abstract: Το ζήτημα του σχολικού εκφοβισμού αποτελεί πλέον μείζον θέμα της εκπαιδευτικής κοινότητας καθώς οι εκπαιδευτικοί επωμίζονται το κύριο βάρος της διευθέτησης περιστατικών εκφοβιστικής συμπεριφοράς στο σχολείο. Στόχος της παρούσας έρευνας είναι η καταγραφή και διερεύνηση των απόψεων των εκπαιδευτικών, σχετικά με την προσέγγιση του ζητήματος καθώς και η αντιμετώπιση του εν λόγω φαινομένου. Μέσω της διερεύνησης των ερωτημάτων που τέθηκαν, γίνονται προεκτάσεις που αφορούν στις κοινωνικοοικονομικές συνθήκες των εκπαιδευτικών, τη γνώση και χρήση Προγραμμάτων Παρέμβασης κατά του σχολικού εκφοβισμού και την αποτελεσματικότητα των εκπαιδευτικών σε θέματα διαχείρισης του εκφοβισμού. Για την επίτευξη του σκοπού της έρευνας χρησιμοποιήθηκε η περιγραφική μέθοδος, με τη χρήση ερωτηματολογίου. Το δείγμα της έρευνας αποτέλεσαν 103 εκπαιδευτικοί Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της πόλης της Λάρισας, οι οποίοι απασχολούνται σε δέκα διαφορετικά Γυμνάσια και Λύκεια της πόλης. Η ανάλυση των αποτελεσμάτων κατέδειξε ότι οι εκπαιδευτικοί επηρεάζονται από διάφορους εξωγενείς παράγοντες στην άσκηση του έργου τους, όσον αφορά στην αντιμετώπιση εκφοβιστικών φαινομένων και μάλιστα, οι παράγοντες αυτοί διαφοροποιούνται ανάλογα με την ηλικία τους. Επιπλέον, προσδίδουν μεγάλη σημασία στην επίδραση του οικογενειακού περιβάλλοντος, ως παράγοντα που ευνοεί την ανάπτυξη εκφοβισμού στο σχολείο, χωρίς οι απόψεις τους να διαφοροποιούνται σημαντικά ανάλογα με το φύλο τους. Όσον αφορά στα Προγράμματα Παρέμβασης κατά του σχολικού εκφοβισμού, οι εκπαιδευτικοί στην πλειοψηφία τους φαίνεται να μην έχουν συμμετάσχει ποτέ σε κάποιο αντίστοιχο πρόγραμμα, ενώ οι πηγές ενημέρωσής τους για τα προγράμματα αυτά φαίνεται να διαφοροποιούνται ανάλογα με την ηλικία τους. Η ηλικία ωστόσο δεν φαίνεται να επηρεάζει σημαντικά τις απόψεις τους όσον αφορά στην αποτελεσματικότητα των πρακτικών που ακολουθούν για την αντιμετώπιση εκφοβιστικών φαινομένων καθώς δεν εντοπίστηκαν στατιστικά σημαντικές διαφορές. Τέλος, όσον αφορά στην αυτοαποτελεσματικότητά τους, οι εκπαιδευτικοί με λιγότερα έτη υπηρεσίας δηλώνουν πιο αναποτελεσματικοί και με λιγότερες δεξιότητες στην αντιμετώπιση περιστατικών εκφοβισμού, σε αντίθεση με όσους διαθέτουν μεγαλύτερη προϋπηρεσία.
Appears in Collections:ΕΚΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Τελική εργασία.pdfΚΥΡΙΩΣ ΣΩΜΑ ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗΣ & ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ1.64 MBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.