Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/32770
Title: Βιοαφήγηση: Μελέτη του ρόλου και της εφαρμογής της στην τάξη της γαλλικής ως ξένης γλώσσας σε σχέση με την γνώμη και εμπειρία των καθηγητών
Authors: ΚΩΣΤΟΠΟΥΛΟΥ, ΧΡΙΣΤΙΝΑ
Advisor: Κατσαντώνη, Μαρία, + Δρ.
Keywords: βιοαφήγηση και récit de vie;δημιουργική γραφή και écriture créative;διαπολιτισμική εκπαίδευση και éducation interculturelle;αυθεντικά κείμενα και documents authentiques;εφαρμογή στην τάξη και mise en pratique en classe;νοοτροπία καθηγητών και attitude des enseignants
Issue Date: Oct-2016
Abstract: Περίληψη Με την άνοδο της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης και την ανάπτυξη της δημιουργικής γραφής, νέα διδακτικά εργαλεία εισάγονται στην τάξη της γαλλικής γλώσσας, όπως η « βιοαφήγηση ». Σε αυτό το πλαίσιο, η παρούσα εργασία προσπαθεί να μελετήσει τον ρόλο και την εφαρμογή της βιοαφήγησης στην τάξη της γαλλικής γλώσσας σε σχέση με την στάση και εμπειρία των εκπαιδευτών. Έτσι, προκειμένου να κατανοήσουμε αυτή την σχέση, πραγματοποιήσαμε μία ποιοτική έρευνα αποτελούμενη από δύο ξεχωριστές φάσεις. Στην πρώτη φάση, δώδεκα ημικατευθυνόμενες συνεντεύξεις ελληνίδων καθηγητριών της γαλλικής γλώσσας έλαβαν χώρα ενώ στη δεύτερη φάση, κάθε καθηγήτρια/συνεντευξιαζόμενη εφάρμοσε μία δραστηριότητα βιοαφήγησεων σε τάξη συμπληρώνοντας συγχρόνως έναν πίνακα δεδομένων. Για την υλοποιήση της έρευνας, διαμορφώσαμε έναν οδηγό ερωτήσεων για τις συνεντεύξεις, δραστηριότητες βιοαφηγήσεων για να τις προτείνουμε στις καθηγήτριες και έναν πίνακα εφαρμογής δραστηριότητας σε τάξη, ο οποίος συμπληρωνόταν από τις καθηγήτριες μέτα το τέλος του μαθήματος. Τα ληφθέντα αποτελέσματα μας επέτρεψαν να συνειδητοποιήσουμε πως οι καθηγήτριες/συμμετέχουσες στην έρευνα δεν ήταν ενημερωμένες για αυτό το διδακτικό εργαλείο. Ωστόσο, έδειξαν μεγάλο ενδιαφέρον για την βιοαφήγηση και ήταν θετικές να την εφαρμόσουν στην τάξη. Επιπρόσθετα, επιβεβαίωσαν τον αποφασιστικό της ρόλο στην διδακτική πράξη και την κινητοποιήση των μαθητών. Ωστόσο, οι καθηγήτριες/συμμετέχουσες δεν κατάφεραν να αντιληφθούν, στην ολότητα του, τον βαθύ, συνδεδεμένο με την διαπολιτισμικότητα, την δημιουργική γραφή και την ψυχική και κοινωνική άνθηση του μαθητή, ρόλο της βιοαφήγησης. Αυτή η τάση των εκπαιδευτριών οφείλεται στην άγνοια ή την ημιμάθεια των δύο συνεισφορών της διδακτικής : την διαπολιτισμική εκπαίδευση και την δημιουργική γραφή. Έτσι, η χρήση της βιοαφήγησης από τις συμμετέχουσες αποσκοπούσε κυρίως σε γλωσσικούς στόχους κατά την διάρκεια της εφαρμογής της στην τάξη. Λέξεις-κλειδιά: βιοαφήγηση, διαπολιτισμική εκπαίδευση, δημιουργική γραφή, αυθεντικά κείμενα, εφαρμογή στην τάξη, νοοτροπία καθηγητών.
Appears in Collections:ΓΑΛ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
mémoire corrigé.pdf'Διπλωματική'3.07 MBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.