Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/32750
Title: Σχέσεις διδασκόντων - διδασκομένων στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση ενηλίκων: Η περίπτωση του Μεταπτυχιακού Προγράμματος Σπουδών ‘Σπουδές στην Εκπαίδευση’ του ΕΑΠ
Authors: ΧΑΡΙΤΟΠΟΥΛΟΥ, ΕΥΔΟΚΙΑ
Advisor: ΓΙΩΤΗ, ΛΑΜΠΡΙΝΑ
Keywords: Εκπαίδευση Ενηλίκων, Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση, Μετασχηματίζουσα Μάθηση, Κριτικός Στοχασμός, Μετασχηματισμός;Adult Education, Learning from distance, Transformative Learning, Critical Reflection, Process of changing
Issue Date: Oct-2016
Abstract: Η διάδοση της εκπαίδευσης ενηλίκων αλλά και της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης όπως και η καθιέρωση του Ελληνικού Ανοιχτού Πανεπιστημίου στη χώρα μας άνοιξε νέους ορίζοντες στην μάθηση και στην προσωπική ανέλιξη του εκπαιδευόμενου ενήλικα. Ωστόσο οι απαιτήσεις της σύγχρονης ζωής είναι ποικίλες και συχνά επιφέρουν εμπόδια στη φοίτηση των ενηλίκων. Για την αντιμετώπιση των εμποδίων είναι καταλυτικός ο ρόλος του διδάσκοντα. Για τον λόγο αυτό, ο σκοπός της έρευνας ήταν να διερευνηθεί η επικοινωνία και η σχέση που καλλιεργείται ανάμεσα στον εκπαιδευτή και τον εκπαιδευόμενο και πως τελικά αυτή συμβάλλει στην άρση ή στην όξυνση των εμποδίων στη μάθηση έτσι όπως την αντιλαμβάνονται οι φοιτητές του μεταπτυχιακού προγράμματος ‘Σπουδές στην Εκπαίδευση’. Η πρωτοτυπία της έρευνας έγκειται στη συσχέτιση του μετασχηματισμού των εμποδίων αλλά και των αντιλήψεων των φοιτητών με τις διαπροσωπικές σχέσεις των διδασκόντων – διδασκομένων. Η επαφή που καλλιεργείται στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση όχι μόνο συμβάλλει στην πορεία της μάθησης και στη θετική ή αρνητική έκβαση των σπουδών αλλά έχει τη δυναμική να συντελέσει στον μετασχηματισμό των εμποδίων και των στάσεων στη μάθηση. Για την πραγματοποίηση της έρευνας, χρησιμοποιήθηκε η μικτή μεθοδολογία όπου περιλαμβάνει την ποσοτική και ποιοτική προσέγγιση. Τα αποτελέσματα της αναδεικνύουν τη σημαντικότητα της διαπροσωπικής σχέσης στην εκπαίδευση και πως αυτή ωθεί σε διαδικασίες κριτικού στοχασμού με απώτερο στόχο των μετασχηματισμό των εμποδίων, των τρόπων μάθησης και των αντιλήψεων. Επίσης αναδεικνύεται ο ρόλος του διδάσκοντα καθώς και τα χαρακτηριστικά των ενήλικων διδασκομένων στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση που δικαιολογούν τη μεταξύ τους επικοινωνία αλλά αποτελούν και έναυσμα για συνειδητοποίηση, αξιοποίηση των εμπειριών, κριτική σκέψη με στόχο την προσωπική εξέλιξη αλλά και τη βελτίωση της συνεργασίας στη μαθησιακή διεργασία.
Appears in Collections:ΕΚΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ΧΑΡΙΤΟΠΟΥΛΟΥ ΕΥΔΟΚΙΑ.pdfΚυρίως σώμα διπλωματικής5.79 MBUnknownView/Open


This item is protected by original copyright



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.