Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/32749
Title: Αξιοποίηση των συμμετοχικών εκπαιδευτικών τεχνικών στην εκπαίδευση των ενήλικων εκπαιδευομένων στα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας της περιφέρειας Κρήτης
Authors: Μαυρομουστακάκης, Νεκτάριος
Advisor: Καλοκύρη, Βασιλεία
Keywords: Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας;Second chance schools;Συμμετοχικές Εκπαιδευτικές Τεχνικές;Participatory educational techniques;Εκπαιδευτές;Trainers;Εκπαίδευση Ενηλίκων;Adult education;Αποτελεσματική μάθηση;Effective learning
Issue Date: Oct-2016
Abstract: Τα ΣΔΕ αποτελούν μία καινοτόμο παρέμβαση στο πεδίο της Εκπαίδευσης Ενηλίκων και της Δια Βίου Μάθησης, καθώς το ευέλικτο και ανοικτό πρόγραμμα σπουδών τους τα διαφοροποιεί πλήρως από το τυπικό Γυμνάσιο. Σκοπός της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι να διερευνήσει τις απόψεις των εκπαιδευτών/τριών των ΣΔΕ της Περιφέρειας Κρήτης σχετικά με την αξιοποίηση των Συμμετοχικών Εκπαιδευτικών Τεχνικών (ΣΕΤ) στην εκπαίδευση των ενήλικων εκπαιδευομένων τους. Για τη διεξαγωγή της έρευνας επιλέχθηκαν η ποσοτική και η ποιοτική προσέγγιση (τριγωνοποίηση). Πιο συγκεκεριμένα, συγκεντρώθηκαν 86 ερωτηματολόγια δια ζώσης και ελήφθησαν 9 συνεντεύξεις. Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι οι εκπαιδευτές/τριες στα ΣΔΕ αντιμετωπίζουν μεν εμπόδια και δυσκολίες στην προσπάθειά τους να αξιοποιούν ΣΕΤ στο διδακτικό τους έργο, με κυριότερη την απώλεια πολύτιμου εκπαιδευτικού χρόνου, καθώς η τοποθέτησή τους καθυστερεί και, μάλιστα, η πλειονότητα αυτών είναι ωρομίσθιοι. Εντούτοις, γνωρίζουν τις ΣΕΤ, τις εφαρμόζουν και τις προσαρμόζουν στις εκπαιδευτικές ανάγκες των εκπαιδευομένων τους και μάλιστα σε υψηλό βαθμό. Παράλληλα, αναγνωρίζουν ότι οι ΣΕΤ συμβάλλουν στην αποτελεσματική εκπαίδευση των ενήλικων εκπαιδευομένων στα ΣΔΕ, καθώς προάγουν την αύξηση του ενδιαφέροντος και της συμμετοχής, την ανάπτυξη της κριτικής σκέψης και του συνεργατικού κλίματος, την παροχή ίσων ευκαιριών μάθησης και τη βελτίωση των σχέσεων Εκπαιδευτή-Εκπαιδευόμενου. Παρόλο που η συντριπτική πλειοψηφία των εκπαιδευτών/τριών έχει επιμορφωθεί στις ΣΕΤ, επιθυμούν την περαιτέρω επιμόρφωση τους σε αυτές, στο πλαίσιο ενός μικτού επιμορφωτικού προγράμματος που συνδυάζει την δια ζώσης και την εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Τα συμπεράσματα της έρευνας μπορούν να αξιοποιηθούν από εκπαιδευτές, στελέχη, διαμορφωτές εκπαιδευτικής πολιτικής και εποπτικούς φορείς των ΣΔΕ με στόχο την ενδυνάμωση ή την μελλοντική αναδιάρθρωση του θεσμού των ΣΔΕ.
Appears in Collections:ΕΚΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ_ΜΑΥΡΟΜΟΥΣΤΑΚΑΚΗΣ_ΝΕΚΤΑΡΙΟΣ.pdf"Κυρίως σώμα διπλωματικής", "Παραρτήματα"2.02 MBUnknownView/Open


This item is protected by original copyright



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.