Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/32735
Title: Η πολιτισμική και γλωσσική ετερότητα στις προγραμματικές δηλώσεις για το γλωσσικό μάθημα στην υποχρεωτική εκπαίδευση: από το Δ.Ε.Π.Π.Σ. στο Νέο Σχολείο
Authors: ΠΑΝΑΓΑΚΗ, ΝΙΚΟΛΕΤΤΑ
Advisor: Σκούρτου, Ελένη, Καθηγήτρια
Keywords: πολιτισμική ετερότητα;γλωσσική ετερότητα;διαπολιτισμική εκπαίδευση;διγλωσσία;ταυτότητα;μάθηση
Issue Date: Oct-2016
Abstract: Στόχος της παρούσας έρευνας είναι να εντοπίσουμε τους τρόπους με τους οποίους τόσο τα ισχύοντα Δ.Ε.Π.Π.Σ.-Α.Π.Σ. όσο και τα Π.Σ.-Α.Π. του Νέου Σχολείου για το γλωσσικό μάθημα στην υποχρεωτική εκπαίδευση διαχειρίζονται την πολιτισμική και γλωσσική ετερότητα και να επισημάνουμε τις τυχόν διαφορές τους, συνυπολογίζοντας τους στόχους για τους οποίους συντάχθηκαν. Για τη συλλογή των δεδομένων εφαρμόσαμε τη μέθοδο της θεματικής ανάλυσης περιεχομένου, η οποία μας επέτρεψε να ποσοτικοποιήσουμε και να επεξεργαστούμε αντικειμενικά το υπό εξέταση υλικό. Συνδυάζοντας τα αποτελέσματά μας και με ποιοτικά στοιχεία, διαπιστώσαμε ότι η αποδοχή και αξιοποίηση της πολιτισμικής και γλωσσικής ετερότητας αποτελεί ακόμα ζητούμενο, καθώς και οι δύο μονάδες συμφραζομένων χαρακτηρίζονται από παραλήψεις και αντιφάσεις. Ωστόσο, τα Π.Σ. και Α.Π. του Νέου Σχολείου αντανακλούν σε μεγαλύτερο βαθμό τις διαπολιτισμικές αρχές σε σύγκριση με τα ισχύοντα. Τα ευρήματα της ανάλυσης μας δίνουν σημαντικές ενδείξεις για το χαρακτήρα της σύγχρονης ελληνικής εκπαίδευσης, ενώ μπορούν να συμβάλουν στην επαναδιαπραγμάτευση του περιεχομένου της και την ενίσχυση του διαπολιτισμικού της χαρακτήρα.
Appears in Collections:ΕΚΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Δ.Ε. Πολιτισμική και γλωσσική ετερότητα-Παναγάκη Νικολέττα.pdfΚυρίως σώμα διπλωματικής981.15 kBUnknownView/Open


This item is protected by original copyright



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.