Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/32733
Title: ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ ΔΙΕΥΘΥΝΤΩΝ/ΤΡΙΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΑΣΚΗΣΗ ΤΩΝ ΚΑΘΗΚΟΝΤΩΝ ΤΟΥΣ
Authors: ΞΕΝΟΥ ΣΤΡΟΥΖΑ, ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ
Advisor: ΚΟΥΤΟΥΖΗΣ ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ
Keywords: ΕΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΗΓΕΣΙΑ;ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΜΟΝΑΔΑ;ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ;ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ;ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ;EDUCATIONAL LEADERSHIP;EDUCATIONAL UNIT;PROBLEMS;EDUCATIONAL NEEDS;SUPPORT
Issue Date: Oct-2016
Abstract: H παρούσα διατριβή διερευνά τα προβλήματα των Διευθυντών/τριών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, καθώς και τις ανάγκες και το είδος της υποστήριξης που επιθυμούν να έχουν, προκειμένου να ασκούν τα καθήκοντά τους με ποιοτικό και αποτελεσματικό τρόπο. Επιπλέον, εντοπίζει συσχετίσεις μεταξύ των ζητημάτων αυτών και μεταβλητών που αφορούν στο προφίλ των Διευθυντών/τριών. Η έρευνα περιλαμβάνει Διευθυντές/ντριες (Γυμνασίων, Γενικών Λυκείων) της Β΄ Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Γενικής Εκπαίδευσης Αθήνας. Επιλέξαμε την περιοχή της γενικής εκπαίδευσης, προκειμένου να μελετήσουμε τα προβλήματα, τις ανάγκες και τις υποστηρικτικές δομές, όπως σήμερα βιώνονται από τους Διευθυντές στα πολυπληθέστερα σχολεία, ανεξάρτητα από ειδικές καταστάσεις, που ενδεχομένως να τα επηρεάζουν. Η μέθοδος που επιλέξαμε για να υποστηρίξει τη μελέτη αυτή είναι ποσοτική -περιγραφική και επαγωγική-, με στόχους να περιγράψει τα ζητήματα, να αναζητήσει συσχετισμούς και να ενημερώσει. Τα προβλήματα και η υποστήριξη των Διευθυντών καταχωρήθηκαν σε θεματικές ομάδες στο ερευνητικό εργαλείο που κατασκευάσαμε. Η επεξεργασία των δεδομένων πραγματοποιήθηκε με το στατιστικό πρόγραμμα SPSS 22.0. Τα κυριότερα ερευνητικά ευρήματα, επιβεβαιώνοντας άλλες μελέτες, σχετίζονται με προβλήματα σχετικά με τον ανθρώπινο παράγοντα, τις ανθρώπινες σχέσεις και την υποστήριξη στο διευθυντικό έργο. Οι Διευθυντές/ντριες διατυπώνουν την ανάγκη για αποκέντρωση, διαρκή επιμόρφωση και υποστήριξη σε όλα τα επίπεδα δεξιοτήτων. Γενικά διαπιστώνεται πως οι γυναίκες, οι νέοι, οι έχοντες αυξημένα προσόντα και οι Διευθυντές/τριες της ανώτερης βαθμίδας (Γενικό Λύκειο σε σχέση με το Γυμνάσιο) είναι περισσότερο δεκτικοί σε αλλαγές και καινοτομίες στον υποστηρικτικό τους μηχανισμό. Η συμβολή της έρευνας αυτής έγκειται, κυρίως στην ανάγκη υποστήριξης των Διευθυντών/τριών σε όλο το εύρος των δεξιοτήτων και ικανοτήτων, προκειμένου να αντιμετωπίζονται τα διάφορα προβλήματα. Επίσης, η έρευνα συμβάλλει στην ανάδειξη σχέσης μεταξύ φύλου, ηλικίας, τύπου σχολείου και αυξημένων προσόντων με τα προβλήματα και ειδικότερα με την υποστηρικτική δομή των Διευθυντών/τριών.
Appears in Collections:ΕΚΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Διπλωματική_Ξένου_Στρούζα_.pdf4.12 MBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.