Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/32732
Title: Συγκριτική Μελέτη της Ενηλικιότητας σε φοιτητές Πανεπιστημίου και σε σπουδαστές ΙΕΚ στο νησί της Λήμνου
Authors: ΑΡΒΑΝΙΤΙΔΟΥ, ΣΟΦΙΑ
Advisor: Αρβανίτη, Ευγενία, Επίκουρη καθηγήτρια
Keywords: ενηλικιότητα;adulthood;αυτοεκτίμηση;self-esteem;ωριμότητα;maturity;υπευθυνότητα;responsibility;αυτονομία;autonomy;αυτοδιαχείριση;self-management;αίσθημα κοινωνικής ευθύνης;sense of social responsibility;Τριτοβάθμια Εκπαίδευση;Tertiary Education;Ινστιτούτο Εκπαίδευσης και Κατάρτισης;Vocational Training
Issue Date: Oct-2016
Abstract: Σε αυτή τη διπλωματική εργασία επιχειρήθηκε η διερεύνηση της έννοιας της ‘ενηλικιότητας’, αλλά και πώς αυτή σχετίζεται με τις εμπειρίες των εκπαιδευομένων. Συγκεκριμένα, διερευνήθηκαν η ενηλικιότητα και ο βαθμός αυτοεκτίμησης των φοιτητών του Πανεπιστημίου Αιγαίου (τμήμα Επιστήμης Τροφίμων και Διατροφής της Λήμνου) και των σπουδαστών του δημόσιου ΙΕΚ Λήμνου. Αρχικά, οριοθετήθηκε το πεδίο, δηλαδή, αυτό της Εκπαίδευσης Ενηλίκων και στη συνέχεια, έγινε αναφορά στα κριτήρια οριοθέτησής του, με έμφαση στο κριτήριο της ενηλικιότητας. Μετά, ορίστηκαν οι έννοιες «ενήλικος» και «ενηλικιότητα» και προσεγγίστηκε η ‘ενηλικιότητα’ μέσα από πέντε άξονες: την ωριμότητα, την υπευθυνότητα, την αυτονομία και αυτοδιαχείριση, τον αυτοπροσδιορισμό και το αίσθημα κοινωνικής ευθύνης. Πάνω σε αυτούς τους άξονες δομήθηκε το ερωτηματολόγιο, το οποίο αποτέλεσε και το εργαλείο της ποσοτικής έρευνας. Τα αποτελέσματα της έρευνας οδήγησαν στο συμπέρασμα ότι η κατάκτηση της ενηλικότητας δεν επηρεάζεται από το Ίδρυμα, όμως ο βαθμός αυτοεκτίμησης και το κριτήριο του αυτοπροσδιορισμού στις γυναίκες καθορίζεται σε κάποιο βαθμό από τη Σχολή φοίτησής τους.
Appears in Collections:ΕΚΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ_ΑΡΒΑΝΙΤΙΔΟΥ_ΣΟΦΙΑ.pdfΔιπλωματική με παράρτημα2.53 MBUnknownView/Open


This item is protected by original copyright



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.