Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/32721
Title: Ενεργητικές εκπαιδευτικές τεχνικές στα προγράμματα των Κέντρων Δια Βίου Μάθησης (Κ.Δ.Β.Μ), η συμβολή τους στη μαθησιακή διεργασία: Απόψεις εκπαιδευτών - εκπαιδευομένων
Authors: ΝΙΚΗΤΑΚΗ, ΑΓΓΕΛΙΚΗ
Advisor: Μπρίνια Βασιλική, Δρ Μπρίνια Βασιλική
Keywords: εκπαίδευση ενηλίκων-adult education;ενήλικοι εκπαιδευόμενοι-adult learners;εκπαιδευτής ενηλίκων-trainer/teacher of adult students;ενεργητικές εκπαιδευτικές τεχνικές-active teaching techniques
Issue Date: Oct-2016
Abstract: Oι διάφορες έρευνες που έγιναν στον χώρο της εκπαίδευσης ενηλίκων έχουν δείξει πως οι ενεργητικές εκπαιδευτικές τεχνικές συνδέονται άμεσα με τα θετικά αποτελέσματα στη μάθηση, καθώς μέσω αυτών αναπτύσσεται η αλληλεπίδραση εκπαιδευτή και εκπαιδευομένων καθώς και μεταξύ των ίδιων των εκπαιδευομένων. Οι ενεργητικές τεχνικές δίνουν την δυνατότητα στους εκπαιδευόμενους να επεξεργάζονται λύσεις, να αναπτύσσουν την κριτική τους ικανότητα και να μαθαίνουν κάνοντας. Ιδιαίτερα σημαντική κρίνεται η χρήση των ενεργητικών τεχνικών διδασκαλίας στα Κέντρα Δια Βίου Μάθησης (Κ.Δ.Β.Μ.), όπου οι ενήλικοι εκπαιδευόμενοι βιώνουν ένα διαφορετικό εκπαιδευτικό περιβάλλον, γεγονός που τους καθιστά περισσότερο ανεξάρτητους, ικανούς να αναλαμβάνουν πρωτοβουλίες και υπεύθυνους για τη μαθησιακή τους πορεία. Σκοπός της συγκεκριμένης εργασίας είναι να διερευνηθεί η χρήση και η σημαντικότητα των ενεργητικών τεχνικών διδασκαλίας στα Κ.Δ.Β.Μ. Το γεγονός ότι δεν έγιναν πολλές έρευνες στα κέντρα αυτά αλλά και το προσωπικό ενδιαφέρον της ερευνήτριας ήταν τα κίνητρα για την συγκεκριμένη έρευνα. Η έρευνα διενεργήθη με ποιοτική μέθοδο, μέσω ημιδομημένων συνεντεύξεων, με ερωτήσεις ανοικτού τύπου, σε τυχαίο δείγμα 9 εκπαιδευόμενων, 8 εκπαιδευτών και 2 στελεχών εκπαίδευσης των Κ.Δ.Β.Μ. Τα κυριότερα ευρήματά της ήταν ότι οι ενεργητικές τεχνικές διδασκαλίας (π.χ. ομάδες εργασίας, συζήτηση, ερωτήσεις-απαντήσεις, καταιγισμός ιδεών, παιχνίδι ρόλων, μελέτη περίπτωσης κτλ.) χρησιμοποιούνται αρκετά συχνά από τους εκπαιδευτές στα Κ.Δ.Β.Μ. και προσαρμόζονται στους στόχους, τις ανάγκες και τις προσδοκίες των εκπαιδευόμενων. Οι ενεργητικές τεχνικές επιδρούν στη μαθησιακή διαδικασία θετικά. Σε αυτό όμως συμβάλλει και ο ίδιος ο εκπαιδευτής, ο οποίος έχει έναν πολυδιάστατο ρόλο, καθώς οργανώνει και συντονίζει τη μαθησιακή διαδικασία και εμψυχώνει τους εκπαιδευόμενους. Τα παραπάνω ευρήματα της μελέτης συμβάλλουν στην κεκτημένη γνώση και μπορεί να χρησιμοποιηθούν από φορείς υλοποίησης προγραμμάτων εκπαίδευσης ενηλίκων με στόχο την ενίσχυση των γνώσεων των ήδη πιστοποιημένων εκπαιδευτών ενηλίκων.
Appears in Collections:ΕΚΕ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Διπλωματικη ΝΙΚΗΤΑΚΗ.pdfΑρχείο pdf1.22 MBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.