Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/32716
Title: Η υλοποίηση της εκπαιδευτικής διαδικασίας στο ΕΑΠ μέσα από την αξιοποίηση της υπηρεσίας «Ηλεκτρονικοί Χώροι Εκπαιδευτικής Διαδικασίας»: Απόψεις των φοιτητών της Θεματικής Ενότητας «Εκπαιδευτική Έρευνα στην Πράξη».
Authors: ΦΡΟΝΙΜΟΠΟΥΛΟΣ, ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ
Advisor: Βορβυλάς, Γεώργιος
Keywords: Ανοικτή μάθηση και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση - Open Learning and Distance Education;Συστήματα Διαχείρισης Μάθησης - Learning Management Systems;Moodle;Ηλεκτρονικοί Χώροι Εκπαιδευτικής Διαδικασίας - Electronic Educational Process Areas;Επικοινωνία – Communication;Εκπαιδευτικό Υλικό - Training materials;Πληροφόρηση – Information
Issue Date: Oct-2016
Abstract: Οι δυνατότητες που προσφέρουν οι Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνιών σε συνδυασμό με το διαδίκτυο αυξάνονται με γεωμετρική πρόοδο, κάνοντας αισθητή την παρουσία τους σε ολοένα και περισσότερες εκφάνσεις της καθημερινότητας των ανθρώπων. Ο εκπαιδευτικός χώρος δε θα μπορούσε να μείνει ανεπηρέαστος και ιδιαίτερα ένα από τα πλέον καινοτόμα συστήματα του, αυτό της Ανοικτής μάθησης και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευσης, της οποίας η ιστορική διαδρομή έχει δείξει ότι η εξέλιξη της είναι συνυφασμένη με αυτήν των ΤΠΕ. Το Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο, που στη χώρα μας είναι ο κατεξοχήν φορέας ΑεξΑΕ στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, ακολουθώντας τα δεδομένα της εποχής πλαισίωσε την εκπαιδευτική του διαδικασία με μια ηλεκτρονική υπηρεσία που ανήκει στα Συστήματα Διαχείρισης Μάθησης, συγκεκριμένα στο Moodle. Οι «Ηλεκτρονικοί Χώροι Εκπαιδευτικής Διαδικασίας», όπως ονομάστηκε η υπηρεσία, είναι πλέον στον τρίτο χρόνο λειτουργίας τους. Η παρούσα διπλωματική εργασία αποσκοπούσε στη διερεύνηση των απόψεων των φοιτητών της ΘΕ ΕΚΠ51 «Εκπαιδευτική Έρευνα στην Πράξη» κατά το τρέχον ακαδημαϊκό έτος, αναφορικά με την αξιοποίηση των ΗΧΕΔ στην υλοποίηση αυτής της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Τα ερευνητικά ερωτήματα που τέθηκαν προκειμένου να επιτευχθεί ο σκοπός της μελέτης, ορίστηκαν με γνώμονα τις τρεις διαστάσεις που διέπουν την εκπαιδευτική διαδικασία στην ΑεξΑΕ (Επικοινωνία, Εκπαιδευτικό Υλικό και Πληροφόρηση). Πιο συγκεκριμένα ορίστηκαν με βάση την παροχή από τους ΗΧΕΔ α) υπηρεσιών επικοινωνίας, β) υπηρεσιών και υλικών μελέτης και εκπόνησης εργασιών και γ) υπηρεσιών πληροφόρησης, αφού με αυτόν τον τρόπο επιτυγχάνεται η ενσωμάτωση των παραπάνω διαστάσεων στην εν λόγω υπηρεσία. Η προσέγγιση που προτιμήθηκε για τη διεξαγωγή της έρευνας ήταν η ποσοτική και εργαλείο για τη συγκέντρωση των δεδομένων αποτέλεσε το ερωτηματολόγιο. Τα συμπεράσματα που προέκυψαν αποτυπώνουν τις εκτιμήσεις των φοιτητών αναφορικά με τους παράγοντες που θεωρούν ότι συμβάλλουν στην αποτελεσματικότητα α) της διεξαγόμενης επικοινωνίας, β) του υλικού και των υπηρεσιών μελέτης και εκπόνησης εργασιών και γ) της λαμβανόμενης πληροφόρησης. Ακόμη, οι καταγεγραμμένες απόψεις αφορούν στην ενίσχυση της εκπαιδευτικής διαδικασίας μέσα από την αξιοποίηση τόσο νέων υπηρεσιών όσο και υλικών σε σχέση με τις τρεις διαστάσεις, ενώ από την συσχέτιση των απαντήσεων τους με τα δημογραφικά χαρακτηριστικά διαπιστώθηκαν λίγες αλλά ουσιαστικές εξαρτήσεις.
Appears in Collections:ΕΚΕ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
fronimopoulos_anastasios_de_eke.pdfΟλοκληρωμένη διπλωματική εργασία2.52 MBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.